Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

primera p11 2.0td nie slychac turbiny


Gość radoslawos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radoslawos

mam takie małe pytanko, które dotyczy turbiny (primera TD) nie słyszę jak się włącza turbina , wszyscy mówią ze słychać wtedy taki świst, a ja słucham słucham i nic. Osiągi samochodu wydają mi się prawidłowe. Powiedzcie jakie są objawy niesprawnej turbiny, czy da się to odczuć w takiej codziennej jeździe??? A może poptrostu moja turbina pracuje nadzwyczaj cicho ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc jesli piszesz ze osiągi auta masz ok to to ze jej nie słyszysz to nic złego.CZasem jej nie słychać.Jesli byłaby padnięta to czułbyś wyrazny spadek mocy.zero ciagu,kopcenie itp.To tak z mojej małej wiedzy na ten temat,ale ja to przerabiałem na niemieckim TDI wiec moze niech wypowiedzą sie własciciele nysek ;)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HI

nie slychac jej dosc wyraźnie... umnie dopiero po montarzu coolera słychac turbine tak jak w VW TDI a wczesniej było inaczej

 

pozdr

 

Bart

 

mam takie małe pytanko, które dotyczy turbiny (primera TD) nie słyszę jak się włącza turbina , wszyscy mówią ze słychać wtedy taki świst, a ja słucham słucham i nic. Osiągi samochodu wydają mi się prawidłowe. Powiedzcie jakie są objawy niesprawnej turbiny, czy da się to odczuć w takiej codziennej jeździe??? A może poptrostu moja turbina pracuje nadzwyczaj cicho ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tak naprawdę w czym masz problem, ale jeśli usatysfakcjonuje cię to, to podjedź gdzieś gdzie są zainstalowane ekrany akustyczne i otwórz sobie prawą szybę :).

Odgłos turbiny w moim TD podczas normalnej jazdy to bardzo nieznaczny gwizd, trzeba się przysłuchać :urban: najwyraźniejszy odgłos pojawia się przy ponad 2500 obr/min przy deczko mocniejszym depnięciu w pedał gazu niż zwykle (wyprzedzanie) ;) - ale przy ekranach akustycznych to lubię sobie otworzyć prawą szybę :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie załącza się przy ok 1800 obr/min ale mam sterowanie EGR uduszone i pewnie dlatego tak wcześnie. W każdym razie turbina w naszych dieslach wydaje raczej ciche gwizdy i będzie to słyszalne dopiero jak otworzysz szyby i będziesz przejeżdżał między jakimiś barierami albo blisko siebie ustawionym blokami, ale nawet wtedy będzie słyszalne lekkie gwizdnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak naisali Baciarek i Piektor - jak jedziesz koło jakiejś metalowej bariery to odsuń prawą szybę - wtedy będzie słychać. Ogólnie ta turbina jest mało słyszalna nawet jak przegazujesz na postoju, a w czasie jazdy dość głośny silnik i dobre wyciszenie kabiny powodują Twoje zmartwienie. Ja mam tak jak Baciarek (no EGR) i również dostaje kopa przy 1800 rpm, a dokładnie to są dwa kopnięcia - pierwsze słabsze właśnie przy 1800 rpm a drugie mocniejsze przy około 2300 rpm. To pierwsze jest takie miłe przygotowujące do tego, że autko ma ochotę do jazdy, a drugie dostarcza radość z jazdy tak do około 3000-3200 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

przy zakupie passata(ja laik jeszcze wtedy) zostałem wkrecony zobacz pan turbina gwizda -duzo ładuje.Silnik brał olej przez turbine jak sie pozniej okazało no i po 3 miesiącach turbina padła .Po zrobieniu turbiny wogole jej nie słysze fachowiec od turbiny mowil ze jak gwizdze to znaczy ze sa luzy ... wiec chłopie nie martw się.Mineało 2 lata turbo nie gwizdze nadal ciagnie i jest sii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zakupie passata(ja laik jeszcze wtedy) zostałem wkrecony zobacz pan turbina gwizda -duzo ładuje.Silnik brał olej przez turbine jak sie pozniej okazało no i po 3 miesiącach turbina padła .Po zrobieniu turbiny wogole jej nie słysze fachowiec od turbiny mowil ze jak gwizdze to znaczy ze sa luzy ... wiec chłopie nie martw się.Mineało 2 lata turbo nie gwizdze nadal ciagnie i jest sii

 

Nie wiem co miał mechanik na myśli mówiąc że turbina "gwiżdże" ale generalnie prace turbiny słychać jakby tego dźwięku nie nazwać. U mnie słychac turbinke po uchyleniu szyb w mieście między budynkami, osiągi są dobre zużycie oleju znikome i tak od 3 lat. Zauważcie jak w nowych brykach ładnie świszczą turbinki. Jeśli mechanik ma racje to wszystkie te nowe samochody mają padnięte turba. Jemu pewnie chodziło o skrajne przypadki kiedy turbo wydaje jakieś dziwne dźwięki.

Czasem żeby usłyszeć prace turbosprężarki trzeba się dobrze wsłuchać- zależy to od danego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinno jej być aż tak bardzo słychać. W TDi VW słychać nieznacznie, ale jak jest padnięta turbina to po prostu głuchy ją usłyszy. Ponieważ ja jestem wrażliwy na rózne dzwięki w aucie to słyszę pracującą turbinę w zamkniętym aucie - dzwięk w kabinie jest naprawdę specyficzny i ciężko go rozróżnić od klekotu silnika. Jak jedziesz na 5 biegu 70-80 km/h to po lekkim dodaniu gazu słychać taki cichutki rozkręcający się młynek. Moja żona tego w ogóle nie słyszy i nie spotkałem jeszcze nikogo co to usłyszał - patrzą na mnie jak na idiotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie kiedys bylo lekko slychac podczas przyspieszania, a od paru dni podczas gwaltownego przyspieszania swiszczy jakkbym mial ze 2 turbiny, a jak odpuszczam gaz to slychac takie cos jak w autobusach po puszczeniu gazu (glosny szum i slychac jak turbo zwalnia). Chyba turbo pada, wydech szczelny wiecie co to moze byc? przebieg 187000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek napisales ze pada turbo. Zeby to stwierdzic to samemu mozesz zobaczyc czy nie ma oleju i jakiejs mazi w przewodzie od tuba. Przewod nalezalo by sprawdzic. Cisnienie doladowania wynosi 73-101 KPa. MOzesz sobie w czasie jazdy sprawdzic przy ilu obrotach ci sie wlacza i przy jakich obrotach jest max cisnienie. Turbo nie jest tanie , nawet regenerowane.Ja bym zaczal od sprawdzenia przewodu czy nie jest pekniety . A pozniej dopiero pod katem osiagow ja sprawdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam jak w temacie. Poza tym mimo jedynych 90 km po przekroczeniu 2500 obrotów nie jest odczuwalne lepsze przyspieszenie (z tego co wiem powinna zaliczyć sie turbina po 2500obr). Czy powinienem słyszeć dźwięk turbiny jezeli jest dobra? Proszę o poradę i z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gbks1985 - zanim założymy nowy temat - szukamy na forum , czy był już poruszany taki lub podobny do naszego problem :)
Przeniosłam Twój temat tutaj - przeczytaj posty powyżej oraz tutaj :

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60937-wp11-20-td-jak-stwierdzic-czy-dziala-turbo/?hl=turbina&do=findComment&comment=697129

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/46473-p11wp11-turbinka-dziala-czy-nie/?hl=turbina&do=findComment&comment=550175


Witam jak w temacie. Poza tym mimo jedynych 90 km po przekroczeniu 2500 obrotów nie jest odczuwalne lepsze przyspieszenie (z tego co wiem powinna zaliczyć sie turbina po 2500obr). Czy powinienem słyszeć dźwięk turbiny jezeli jest dobra? Proszę o poradę i z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...