Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Zmiana oleju na inny


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

w moim P12 z dość sporym przebiegiem (nie całe 400 kkm) problem z piciem oleju jest zapewne trochę większy niż u większości z Was... myślę, że pije nawet 0,2-0,3 litra na 1000km, mimo braku wycieków etc. Z racji tego, że robię rocznie min. 25 kkm to tych dolewek jest sporo.

 

No, ale nie o tym... dotychczas bolid jeździł na Motul'u, ale to drogi specyfik i rozważam jego zmianę, np. na Shell o tej samej lepkości, czyli 10w-40 Motul na Shell 10w-40, co ograniczy wydatki na dolewki ;-)

 

Jak myślicie, zepsuje coś, gdy przy najbliższej wymianie oleju zmienię olej na Shell i już taki będę stosować? czy nie kombinować i zostać z Motulem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez bólu możesz zmienić olej na inny, tak samo jak i można zmieniać klasy lepkościowe i przejść z 10W na 5W :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można przejść z 10W, a nawet 15W na 5W. Trzeba tylko wypłukać silnik. Nie wspominam już o fakcie, że ta klasa oleju musi być zgodna ze specyfikacjami podanymi przez producenta.

Edytowane przez draby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastiw ja jakoś przeszedłem z 10W na 5W i jakoś nic się nie stało, co więcej zrobiłem płukankę, po której silnik powinien mi się rozlecieć, a jakoś tego nie zrobił.....

Edytowane przez _Janusz_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale obawiam się, że przy przebiegu mojego silnika to może być ryzykowne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzyk fizyk, koledzy się wypowiedzieli, że można i nic się nie stanie ale decyzja należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę potrzeby takiej zmiany, chodzi mi tylko o przejście z Motula na tańszy, dobry olej - Shell lub Mobile One.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toteż piszę, że decyzja należy wyłącznie do Ciebie, a czy wlejesz ten czy ten silnik pracował będzie tak samo tylko jeden będzie droższy a drugi tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oleju nie ma co oszczędzać. Mobila to nie to samo co Mobil1, co nie zmienia faktu, że nie jest to olej najwyższych lotów...... Zamiast Mobila/Shella zastanowiłbym się na Liqui Moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jeździł na Motulu i chce się przerzucić na coś tańszego, więc jaki sens ma Liqui Moly, który jest jeszcze droższy? Poza tym Mobil to niezły olej. Na pewno lepszy od Castrola, Lotosa, czy Orlenu :P Śmiało mogę go polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przepraszam Januszu ale grzeszysz pisząc że Mobil1 nie ma oleju najwyższych lotów !

Nikt z konkurencji, nie ma w ofercie sprzedaży takiego KOMPLETNEGO o takich za***istych parametrach oleju jak Mobil1 Peak Life 5W50  :)

 

Draby  :) Mobil 1 jest i lepszy od Totala ,Elfa,Shella,Liqui Moly,i tak dalej ...........................

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek nie zaczynaj. Mobil1 5W50 to przeciętny olej i w dodatku hydrokrak.... I nie pisz, że 5W50 to balsam, bo to Ty będziesz grzeszył. 5W50 od Mobila to papier ścierny o gradacji 4000.......

 

Mobil1 lepszy od LM - no proszę, nie bądź śmieszny.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L&M to wielka ściema reklamowa  :)

Dziwne olej który ponad przeciętnie smaruje, porównywać do papieru ściernego 4000  :|  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje Motula 6100. Od wymiany do wymiany nie ubywa i jest praktycznie czysty a cały rok jezdziłem po mieście tylko.

W dotyku jest bardziej "miękki" niż np Mobil1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przebieg 180 kkm i też potrafi te 0,3 - 0,5 na 1000 km zjeść.

Ja przeszedłem na olej LOTOS 10W40. Jeździ tak już około pół roku. Wcześniej był Shell, pełny syntetyk, później Castrol pół syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 8000 zmieniłem z Motula 6100 na Motula 6100. Olej czysty. Przebieg 5000 miasto 3000 to trasy.

Zeszło prawie 4 L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przepracowaniu oleju przez 8000 km zlałeś czysty olej???

Ja też zmieniam olej z Mobila1  na Mobil1  co 8000km czasem mniej :D

Ale zawsze zlewam czarny przepracowany olej ,olej który czyści silnik a nie w nim tylko pływa  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważam na bagnecie, że motul mimo przejechanych kkm jest prawie czysty, ciekawe...

 

Wostok - 4litry? do 1.8 wchodzi ledwie 2,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian nie czytasz opisów Wostok ma Engine 2.0L :D

Ludzie jeśli olej po przebiegu 8000 tysięcy zlewacie czysty to cały syf zostaje w silniku i wszystko jest uwalone nagarem !!!!!

Olej musi czyścić silnik i pochłaniać produkty spalania im bardziej brudny spuszczacie z silników tym lepiej dla silnika!!!!!

Motul motul dziękuje za taki olej co nie czyści, w silniku zawsze powstają zanieczyszczenia bo jest spalanie!!

 

Proszę 

 

Dlatego leje i lać będę finezyjną konstrukcje chemiczną jaką jest Peak Life 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...