Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kampania w J11 1.6 dig-t: naprawy Fazy zaworow silnika


gregson

Rekomendowane odpowiedzi

Moj QQ przeszedl wlasnie w serwisie ta naprawe (kampania BCP-NES-15-004). Nissan pisze, ze "zostal zidentyfikowany problem polegajacy na tym, ze fazy zaworow silnika 1.6dig-t moga dzialac niezgodnie z zamierzeniami. Powodowac to moze szarpanie i niestabilnosc podczas przyspieszania w specyficznych warunkach".

Po dobiorze auta mam wrazenie, ze teraz silnik jest glosniejszy, latwiej-szybciej wchodzi na wysokie obroty. Moze byc to spowodowane ta naprawa? Czy to tylko moje nieuzasadnione wrazenie?

 

W salonie dostalem informacje, ze ingerencja w silnik nie powinna byc przeze mnie w jakikolwiek sposob odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O problemach z łańcuchami rozrządu w tym silniku rozpisywali się swego czasu ludki na zachodnich forach (np. TUTAJ).

Jak widać problem może występować nadal, a Nissanowi to lotto. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle tylko ,że silnik 1.6DIG-T w JUKE i 1.6DIG-T w QQ to są 2 inne silniki z tego co wiem ( ten w JUKE trochę bardziej zaawansowany i nie chodzi to o moc silnika) opisowo w cennikach itd niby to samo ale nie do końca tak jest w rzeczywistości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że tak jest. ;)

To tak jak 1.2 DIG-T i 1.2 TCe, to różne silniki. ;)

Można bronić Nissana, bo ze zużywającymi się przedwcześnie łańcuchami rozrządu boryka się cały szereg producentów.

Wystarczy choćby wspomnieć o "słynnych" volkswagenowskich silnikach TSI.

W USA jednak Nissan dał szczególnie popalić użytkownikom, bo jakiś czas temu złożyli pozew zbiorowy związany z tym tematem - TUTAJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis jezdzac po miescie mialem wrazenie, ze ostatnia ingerencja w silnik spowodowala znaczny spadek mocy silnika. Musze go naprawde krecic do 3.5-4tys zeby sie zaczal rozpedzac... :devil:

Pamietam, ze poprzednio tak nie bylo. Niestety do serwisu nie moge jechac bo teraz do pracy znowu jade. Ale po powrocie bede musial znowu serwis odwiedzic bo bo to juz nie jest ten sam silnik co byl poprzednio.

Juz mysle, zeby go na hamownie wziac i sprawdzic ile on teraz mocy ma -ale to po powrocie dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie u mnie nie ma swistow powietrza ale jest ogolny szum. Niestety jest tak samo, zadnej poprawy. Z tego co wiem byly uszczelniane lusterka, ale u mnue chyba jest inny problem. Szum jak byl tak pozostal. Do tego doszla glosna praca silnika. Coraz bardziej mnie juz ten samochod irytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś te nasze serwisy "nie teges" skoro nie potrafią sobie poradzić z tak prostymi, wydawać by się mogło, problemami. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...