Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony i felgi na zimę


Grigorij0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wziąłeś pod uwagę "przestrzeni" bez gwintu, która "wydłuża" długość roboczą" śruby niwelując grubość ścianki przylgni felgib(ET) .

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Edit:

Po "ludzku" dłuższa śruba "złapie" przez grubszą blachę, podkładkę itp.

A tu, część robocza jest dłuższą o ok 5mm

 

 

 

 

Jeśli chcesz używać obu bez ryzyka, porównaj ET felg.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Baaa, sam zobacz na gwint i ile z niego "pracuje" sam "zaskoczysz" o co kaman

A felga pływająca? Bez jaj... Jeśli serio to Google absolutnie bez złośliwości.

.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra jutro se sprawdzę.

Myślałem że też dasz po chłopsku. Dla młodego.

Ale jeżeli o docisk chodzi to wiem o co kaman. Tez czasem tego używam . Ale to chyba ma znaczenie gdy masz 2 różne średnice otworów np w desce. Gdy ( chyba twoja długośc robocza ) ma byc tylko dystansem. A ciągnąć ma gwint. Tak? Felga jest na tyle "cienka" że w przypadku moich śrub nie ma to znaczenia.A tu masz felgę jako podkładkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nic jeśli są dedykowane, rozumiesz? Ale załóż, że "ktoś" (fachowiec) chce sprzedać drugi komplet nakrętek/śrub i ma dylemat, "puścić "prawie" pasujące, czy wcisnąć "idealne" do których nie doczepi się np.ubezpieczyciel... Czemu prawie zawsze trzeba "udowadniać" że się nie na garba?

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Edit. To nie do@Brzyk


Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam i z góry przepraszam za wpis w tym wątku, ponieważ chciałem zapytać o opony letnie. Czy warto kupić Nokiany wetproof?  Mam okazję kupić po 250 za sztukę, nowe, z tego roku, ale to nowość. Ktoś miał z nimi do czynienia? Czy warto? 

 

Edit. Już nieważne, kupiłem inny rozmiar homologowany, jak w zimówkach. Tańsze o 35% od rozmiaru, który mam oryginalnie. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy jest sens kupować opony typu 4x4 do samochodu typu crossover z napędem 4x4 ale który przez 95% życia jeździ po szosie? 

Bo wg mnie chyba nie ma sensu. 

A drugie pytanie. Czy jest sens iść w bieżnik kierunkowy? Czy to bez różnicy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szosę opony terenowe - hałas i zero korzyści.
Co do bieżnika, każdy ma plusy i minusy, ja używam asymetrycznych i kierunkowych (zima/lato)

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, manix said:

Na szosę opony terenowe - hałas i zero korzyści.
Co do bieżnika, każdy ma plusy i minusy, ja używam asymetrycznych i kierunkowych (zima/lato)

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

No właśnie patrząc na niektóre modele, np w jednym z najwiekszych sklepów w pl z oponami,  to jedyna różnica to opis, że jedna jest 4x4 a druga do osobowego, bo jeśli chodzi o właściwości jezdne i głośność to niby takie same są. Stąd moje pytanie. Ale pewnie przy takim stylu jazdy to lepiej wziąć do osobowego niż pchać się w 4x4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem na myśli "typowe" opony 4x4, nie te robione pod suvy.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mając zestaw kół z oponami asymetrycznymi, trzeba je co roku przekładać pomiędzy felgami? Koła z normalnymi oponami przekłada się miejscami bez problemu, a jak jest w przypadku kół z oponami asymetrycznymi? Opona taka musi być ustawiona odpowiednio do kierunku jazdy, wiec samo przełożenie koła chyba nie wystarcza. Czyli takie ciągłe rozbieranie kół co roku. Zgadza się? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie że takie oponki jeżdżą zawsze tak samo. Także maja oznaczenie wew/zew. Możesz co najmniej dać przód na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że na niektórych stronach bzdury piszą o oponach asymetrycznych i można znaleźć informacje, że trzeba je założyć odpowiednio do kierunku jazdy, co nie jest prawdą.

Jesli mamy do czynienia z oponami symetrycznymi, to nie jest ważny kierunek ich założenia, natomiast jak kolega wspomniał powyżej, trzeba tylko uważać na stronę wewnętrzną i zewnętrzną. 

I po nałożeniu na wszystkie cztery koła, rzeczywiście jest tak, że na jednej stronie bieżnik skierowany jest do przodu, a na drugiej do tyłu. Ale to jest ok. 

 

A kierunkowość opon jest ważna przy oponach asymetrycznych kierunkowych, a tych podejrzewam na rynku jest nie wiele. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...