Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obrócona kierownica - dziwne ale prawdziwe [wątek wydzielony]


kostek_kk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne ale prawdziwe

Mam pytanie, może ktoś miał taki przypadek. Ostatnio pojeździliśmy trochę w terenie, na koniec pobawiliśmy sie w dużej piaskownicy (ludzie na dziko piasek kopią) i gdy po kilku skokach terranem zauważyłem, że kierownicę mam przekręconą o niecałe pół obrotu w prawo a auto jedzie prosto. Pomyślałem sobie coś urwałem lecz nic nie stuka, nie skrzypi wszystko normalnie. Na kanale od spodu wszystko w porządku, auto jeździ i nic się nie dzieje tylko to że kierownica skręcona. Co to mogło się stać? Może kierownica na frezach się przestawiła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dziwne ale prawdziwe

Mam pytanie, może ktoś miał taki przypadek. Ostatnio pojeździliśmy trochę w terenie, na koniec pobawiliśmy sie w dużej piaskownicy (ludzie na dziko piasek kopią) i gdy po kilku skokach terranem zauważyłem, że kierownicę mam przekręconą o niecałe pół obrotu w prawo a auto jedzie prosto. Pomyślałem sobie coś urwałem lecz nic nie stuka, nie skrzypi wszystko normalnie. Na kanale od spodu wszystko w porządku, auto jeździ i nic się nie dzieje tylko to że kierownica skręcona. Co to mogło się stać? Może kierownica na frezach się przestawiła?

 

 

no niestety po kilku wyskokach tyrranem, trzeba robić zbieżność.

Końcówki drążków się podginają i kierownica idzie bokiem.

zazwyczaj wymieniam wszystkie końcówki drążków 4 razy w roku, do tego drążek środkowy raz w roku też trzeba wymienić i wspornik drążka. 

to są części eksploatacyjne które w terenie siadają najczęściej 

a i jeszcze górne sworznie często siadają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na stacji diagnostycznej zbierzność ok drążki końcówki ok przejrzał całe zawieszenie ok, u mechanika zdjąłem kierownicę niby też ok. maglownica sucha dziwne, niby końcówki drżżków do wymiany ale jak to ujął diagnosta na spokojnie i to nie ich wina, chwilę pojeżdzę może coś wyjdzie a jak nie to wymienię końcówki i na drążkach kółko ustawie nic nie wymyśli innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sprawdziliśmy ponownie wspornik - prosty chodzi jak należy(rok temu wymieniony na nowy), jest jeszcze jedna możliwość jak pisałem wcześniej zdjąłem kierownicę i sprawdziłem frezy na kierownicy z tym, że nie dokońca odkręciliśmy śrubę ale kierownica była tak osadzona, że nie dało się jej wyjąć może tam się przekręciła i zapiekła??? pytanie czy jeśli tam się przekręciła to jak ją zdejmę jakimś ściągaczem czy potem ją ponownie zamontuję???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukałbym przyczyny na wieloklinie kierownicy ewentualnie na wieloklinie drążka kierownicy przed maglem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo na łączniku gumowym, drążka który idzie od kierownicy do przekładni.

Ale ja bym stawiał na końcówki drążków. one lekko się podegną i już się dzieją takie rzeczy. 

Jak dał byś radę to zrób zdjęcia wspornika, i końcówek drążków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak musisz odstaje na zdjęciu w górnej części jest, szczelina między tulejką a obudową stawiam na wspornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak eksperci mówią, według mnie też wspornik krzywy. Sorki za spaskudzone zdjęcie ale obrabiałem je w notatniku na telefonie.

post-44814-0-48644600-1442956697_thumb.png

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc  jutro dokładnie się temu przyjrzymy czy to na pewno wspornik a czy jest opcja sprawdzenia czy to na pewno on??? spróbujemy podnieść przód na luźnych kołach przednich i nim ruszyć może coś się okaże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbij drążek i sprawdź na luźnym wsporniku

 

Obalę waszą tezę też tak miałem na sztywnym moście. Kierownica potrafi przestawić się na wieloklinie pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

film nie dotyczy co prawda wspornika ale normalnie kręcisz kierownica z włączonym silnikiem i widać co się dzieje, koła muszą stać na ziemi żeby miały opór, bez oporu luzy sie nie ujawnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwna ta twoja teza musiałeś mieć coś luźne albo ci nie siadło bo jeszcze nie spotkałem takiego przypadku żeby coś przeskoczyło na wieloklinie kiery prawidłowo zamocowanej a jeżdrzę już kilkanaście lat.

 

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć,

Mam dokładnie tak samo jak kolega Kostek_kk. Po paru skokach kiera obrócona o 1/4 obrotu w prawo...

 

Mówicie, że zacząć od wspornika?

Mechanik twierdzi, że wszystko ok w zawiasie...

No i posprawdzałem wtko sam. Jednak wspornik drążka kierowniczego mam dupniety. Troszkę się przeprofilował ;-)

Czy po wymianie na nowy konieczna będzie regulacja zbieżności i geometrii?

Jakiej marki wspornik kupić, żeby nie przepłacać i żeby wyyrzymało odrobinę? Co sądzicie o Blueprint?

Edytowane przez NovyGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie sà siebie warte dopuki nie zrobisz osłony problem będzie powracał

 

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie tak. .

A masz może jakieś zwymiarowane rysunki do tej osłony? Chciałbym podrzucić gościowi od metalu żeby mi coś takiego zmotał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam szanowne grono. Ja mam pytanie w temacie ale troche z innej strony. Czy ten wspornik z angola pasuje do europejczyka chodzi o to czy jest tylko jedno położenie ramienia czy mozna je przestawiać o 180stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspornik z anglika nie będzie pasował do europejczyka bo po obróceniu ramienia nie ma możliwości przykręcenia go do ramy płaską stroną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...