Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regulacja zaworów X-trail T30 2,2 DI 114KM


Krzysztof C
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tutaj nowy więc witam wszystkich posiadaczy Nissana.

Chciałbym się dowiedzieć jakie są w moim Nissanie X-Trail 2,2 DI 114KM wymagane luzy zaworów bo jak się domyślam są one regulowane płytkami regulacyjnymi.Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Yd22 są hydroregulatory zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz popychacze z allegro http://allegro.pl/popychacze-szklanki-primera-p12-2-2-dci-139km-i5481766116.html

 

Pisze hydrauliczne.

 

 

Ale widzę że są też mechaniczne, więc nie wiem kiedy była zmiana.

http://www.ebay.co.uk/itm/x8-NISSAN-YD22-YD25-2-2-2-5-TDI-16V-ENGINE-MECHANICAL-TAPPETS-LIFTERS-SET-8-PCS-/271168051140

 

 

Sam zgłupiałem...

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

...jakie są w moim Nissanie X-Trail 2,2 DI 114KM wymagane luzy zaworów bo jak się domyślam są one regulowane płytkami regulacyjnymi...

 

Znalazłem coś takiego:

ssący 0,24-0,32mm (na zimno)

wydech 0,26-0,34mm (na zimno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popychacze są hydro ale jak już nie są w stanie regulować luzu to dokłada się płytki. Także oboje macie racje.

Pierwszy raz słyszę o takiej metodzie regulacji luzów zaworowych.Dołączam zdjęcie mojego rozrządu.Gdzie tu widzisz hydrauliczne popychacze zaworów?Myślałem,że się dowiem od fachowców ale niestety,musiałem rozebrać pokrywę żeby sprawdzić.

A więc panowie,w X-Trail 2,2 DI 114KM jest płytkowa regulacja luzów zaworowych.Jak ktoś ma inną to proszę o zdjęcia.Pozdrawiam.

post-95117-0-12378500-1444649416_thumb.jpg

Edytowane przez Krzysztof C
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd, sprawdziłem w ESM i są podkładki w 33 rozmiarach. Czyli nie ma hydro.

Nie myli się tylko ten co nic nie robi :)

Szukałem chyba ze dwa dni informacji na ten temat i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.Myślę,że mój post przyda się komuś w przyszłości.

Przy okazji zapytam czy dopuszczalny jest taki luz łańcucha napędzającego wakupompę jak na zdjęciu.Odpowiedź już znam od mechanika ale specjalnie o tym piszę żeby ktoś mógł w przyszłości skorzystać.

post-95117-0-48490900-1444650812_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem taki luz jak sprawdzałem swoją vacu i uznałem że jest ok i nic nie ruszałem. Od sprawdzenia przejechałem 40kkm, nic się nie dzieje.

 

Zobacz czy nie masz śladów od łańcucha na obudowie pompy, jak są to trzeba napinacz wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem taki luz jak sprawdzałem swoją vacu i uznałem że jest ok i nic nie ruszałem. Od sprawdzenia przejechałem 40kkm, nic się nie dzieje.

 

Zobacz czy nie masz śladów od łańcucha na obudowie pompy, jak są to trzeba napinacz wymienić.

Od mechanika dowiedziałem się,że taki luz jest normalny.

A teraz opowiem czemu musiałem rozebrać pokrywę rozrządu.Auto po rozgrzaniu chodziło bardzo głośno.Dźwięk z pokrywy silnika przypominał rytmiczne stukanie młotkiem w kowadło.Na zimnym silniku było ok.Problem pojawiał się po rozgrzaniu silnika.Wtedy na wolnych obrotach pojawiły się głośne stuki a podczas przyspieszania stuki było słychać aż do około 2000obr/min.Powyżej 2000obr/min stuki zanikały.Jeden z "mechaników" postawił diagnozę:panewka.Na początku załamałem się ale stwierdziłem,że japoński diesel Nissana z przebiegiem 324000km,regularnie serwisowany w serwisie Nissana,z udokumentowanym przebiegiem przy tym przebiegu nie ma prawa się tak zachować.Od razu pomyślałem sobie,że to wtryskiwacz jakiś leje.Wlałem do baku dodatek STP do czyszczenia ON i stukanie stało się cichsze.No ale powstało pytanie "który to wtrysk".Bez rozbierania postanowiłem sprawdzić za pomocą kija od szczotki.Jeden koniec przystawiłem do wtyczki wtryskiwacza a drugi do ucha.Nie dało się wytrzymać przy pierwszym wtrysku,taki był hałas.Zasłoniłem cewkę pierwszego wtrysku dłonią i stukanie stało się cichsze.Wniosek z tego,że pierwszy wtrysk do wymiany.Rozebrałem pokrywę,zdjąłem wtryskiwacze i zawiozłem do gościa aby sprawdził wtryskiwacze.Na drugi dzień diagnoza:pierwszy wtrysk do wyjeb....ia.Teraz czekam na wtryskiwacz aż się pojawi jakiś na allegro bo takich jak mój nie ma na całym allegro.Jest dużo od primery P12 ale tam występował silnik o innej mocy,w związku z tym wtryskiwacze mają inne dawki i nie pasują do mojego autka.Pozdrawiam i mam nadzieję,że komuś pomogę.

Dodam jeszcze,że w moim X-Trail 2.2 DI 114KM występują wtryskiwacze DENSO o oznaczeniu 16600 8H800 a w primerze P12 są 16600 AU600.No ale w P12 nie było silnika w wariancie mocy 114KM więc nie próbuję nawet zastosować tamtych.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałeś intercooler do testu z kijem? :)

Swoją drogą mało kto zna tą metodę osłuchiwania silnika. Fajnie że sam kombinujesz i nie zdajesz się na opinie "wymieniaczy".

 

 

Wtrysk możesz spróbować zregenerować, tu masz link do sklepu z końcówkami:

http://sklep.gazparts.pl/rozpylacz_koncowka_wtrysku_cr_firad_nissan_xtrail-4444i

 

Denso nie udostepnia części zamiennych, a Firad to włoska firma, opinie są różne, końcówki do VAG chwalą z tej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intercoolera nie zdejmowałem.Jakoś ten kij udało się upchnąć.

Znam gościa co regeneruje DENSO właśnie na FIRADzie i chwali sobie.Ja jednak wolę używkę w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę,że mój post przyda się komuś w przyszłości.

 

Pewnie że się przyda :)

Sam byłem przekonany że tam jest hydro.

Temat podpinam by nie zaginął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałeś intercooler do testu z kijem? :)

Swoją drogą mało kto zna tą metodę osłuchiwania silnika. Fajnie że sam kombinujesz i nie zdajesz się na opinie "wymieniaczy".

 

 

Wtrysk możesz spróbować zregenerować, tu masz link do sklepu z końcówkami:

http://sklep.gazparts.pl/rozpylacz_koncowka_wtrysku_cr_firad_nissan_xtrail-4444i

 

Denso nie udostepnia części zamiennych, a Firad to włoska firma, opinie są różne, końcówki do VAG chwalą z tej firmy.

Myślisz,że wystarczy sama wymiana końcówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym linku jest opis do regeneracji wtrysków Bosch'a a nie DENSO.

Wątpię żeby wymiana samej końcówki w przypadku DENSO pomogła.Nie sądzę żeby te włoskie rozpylacze były tak dobre jak japońskie.Ale może się mylę.Ma ktoś jakieś doświadczenia?Poza tym gdyby te końcówki za 175zł były tak dobre to nie schodziłyby oryginalne,sprawdzone na stole używki po 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem link tylko do zaczerpnięcia wiedzy w temacie regeneracji. A jeśli idzie o doświadczenia, sam widzisz jak jest. Każdy prosi o pomoc, a jak naprawi to nie podzieli się wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem link tylko do zaczerpnięcia wiedzy w temacie regeneracji. A jeśli idzie o doświadczenia, sam widzisz jak jest. Każdy prosi o pomoc, a jak naprawi to nie podzieli się wiedzą.

Stali bywalcy forum zawsze się podzielą wiedzą.Problem nie dzielenia się wiedzą dotyczy tych,którzy rejestrują się tylko wtedy jak mają jakiś problem a po rozwiązaniu problemu już nigdy na forum nie wchodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie miałem na myśli :)

Wiec jak coś robisz przy swoim autku to rób fotki i opisuj.

Przyda się na pewno :)

Mamy tu taki dział, gdzie dzielimy się doświadczeniami http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/179-instrukcje-poradniki-i-inne-wynalazki/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz,że wystarczy sama wymiana końcówki?

Trzeba sprawdzić, bo równie dobrze może być zaworek do wymiany. Na pewno lepszym rozwiązaniem jest sprawdzona używka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie wtryskiwacza.Silnik mruczy :)

PS

Jak oddajecie wtryskiwacze do sprawdzenia to dostaniecie taką odpowiedź:jeden jest dobry,drugi "taki sobie" a dwa do wyjeb...nia.Najchętniej od razu by Ci zregenerowali wszystkie.Maszyna kupiona za 200tys zł musi się zwrócić :)

Ja najpierw sprawdziłem wtryskiwacze kijem od szczotki,potem oddałem do sprawdzenia żeby potwierdzić moje przypuszczenia,które się potwierdziły.Wymieniłem jeden wtryskiwacz i silnik cichuteńki.Pozdrawiam i nie dawajcie się wydymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Miałem ten sam problem, oddałem do sprawdzenia i dostałem informację że dwa wtryski do regeneracji. Cena za usługę 800 zł (za samą regeneracje) czy to normalna cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...