Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zgrzyty i szarpanie - sprzeglo, 4x4?


kredens

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam ostatnio takie objawy w T31 2.0dci 173KM:

 

1. Samochod stoi na luzie (bez znaczenia czy w trybie auto czy 2wd) - wrzucam jedynkę i czuję czasami lekkie szarpnięcie (sprzeglo wcisniete porzadnie).

2. Zmiana biegow (1,2 czasem 3) - zdarza sie ze slychac delikatny zgrzyt, ale nie zawsze.

3. Po włączeniu trybu AUTO 4x4 sinik szarpie przy powolnym ruszaniu na 1. biegu. Jesli ruszy się dynamicznie, to jest OK. W trybie 2wd nie ma tego problemu.

 

Pytanie co to może być? co sprawdzić?

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Specem nie jestem , ale opis może sugerowac dwumase lub wycisk. A naped auto 4x4 włączy się dopiero gdy wyczuje poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w trybie lock odczujesz różnicę w rozmiarze/zużyciu opon. Słychać wtedy dudnienie, a przy podjechaniu na "luzie", zwłaszcza przy skręconych kołach auto wyraźnie przyhamowuje. Wracając do tematu, owe szarpanie występuje przy wybitych tulejach wahaczy, odczuwalne tylko w trakcie ruszania i jazdy . Natomiast zgrzyty występują przy niedostatecznym wysprzęgleniu. To tylko takie moje domysły, może warto sprawdzić jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dzięki za odpowiedzi - myślałem już że temat zginął.

 

Powinienem chyba częściej pisać o problemach bo później same się naprawiają :)

A na serio to zakładam że to sprawa niższej temperatury - kompletnie nie czuję teraz problemów o któych pisałem (a wcześniej występowały cały czas przez minimum 2 miesiące).

 

Mimo to wolałbym przyjrzeć się dla świętego spokoju sugerowanym przez Was elementom.

 

Dwumasa - wydaje mi się, że to nie to. Nic się nie trzęsie, nic nie stuka, przebieg 130 000, więc raczej mało.

 

Wycisk - całkiem możliwe - pytanie jak sprawdzić?  Da się bez rozbierania?

 

Opony te same na wszystkich kołach, zużycie "na oko" równe, ciśnienie dobre (wg naklejki), w trybie auto lub lock nic nie dudni.

Na mocno skręconych kołach w trybie lock to chyba zawsze będzie różnica prędkości więc będzie przyhamowywać. Wydaje mi się że w instrukcji widziałem nawet zalecenie żeby nie skręcać mocno w tym trybie. Przy jeździe na wprost na luzie i nieluzie jest OK, żadnych efektów nie słyszę ani nie czuję.

 

Na pewno w trybie auto/lock vs 2wd sprzęgło czuć trochę inaczej (w 4x4 silnik wydaje się trochę bardziej obciążony), ale pewnie to normalne.

 

Dzięki za sugestię, żeby sprawdzić tuleje - na pewno to zrobię. Wydaje się to prawdopodobne, szczególnie że sworznie już niedawno były wymieniane bo były podobno w tragicznym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...