Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony na zimę


peceq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem do swojego opony NOKIAN 16 rewelacja W CHWILI OBECNEJ JEST PROMOCJA W oponeo 430 zł .Chińszczyznę odradzam na kala ale polecam na obiad .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cooper to niby USA, ale możliwe że produkują gdzie indziej. Prawdę mówiąc wolę rzeczy z Chin, niż z USA, ale mniejsza o to ;)

Panowie testowaliście te Nokiany w trudnych zimowych warunkach, podjazdach itp.? U mnie Nokiany nie dają rady (choć to trochę inny model) :(

Może coś bardziej z bieżnikiem typu kostka, jak te Coopery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cooper to niby USA, ale możliwe że produkują gdzie indziej. Prawdę mówiąc wolę rzeczy z Chin, niż z USA, ale mniejsza o to ;)

Panowie testowaliście te Nokiany w trudnych zimowych warunkach, podjazdach itp.? U mnie Nokiany nie dają rady (choć to trochę inny model) :(

Może coś bardziej z bieżnikiem typu kostka, jak te Coopery?

Ja kupiłem Falkeny. Zaskoczyło mnie ze mają 9,5mm bieżnika.Są o dziwo dosc ciche?.Kosztują ok 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider, dlaczego tak uważasz? Nie chodzi absolutnie o to, żebym miał coś przeciwko, tylko co z nimi jest nie tak?

Czy WR 3 SUV już są w porządku? Potrzebuję coś na prawdę dobrego w górskie tereny ;)

Dziś były nieciekawe warunki, ja zawsze robię tak, że wycofuję kawałek pod górkę i tak sprawdzam jakie są warunki na zjazd. Nie mogłem nawet wycofać z garażu i zaczęło mnie ściągać. Sąsiad Pandą 4x4 na Continentalach elegancko kilka razy dziennie jeździł :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, właśnie znalazłem Twoje stare posty i tak właśnie pisałeś, że w USA były jako wielosezonowe.

Zrobiłem teraz test. Taty Captiva na Pirelli Carving Edge z 2009 roku nawet nawet się grzebały, cofnięcie pod górę znośnie, choć trochę rzucało, więc wolałem złapać przyczepność na płaskim. QQ na WR G2 z 2012 roku tragedia. Trochę cofnąłem z płaskiego, zatrzymałem się na początku podjazdu i próba cofania z zatrzymania, jak Captivą skończyła się ściągnięciem w dół i ściągnięciem tyłu pojazdu w poprzek :( Nie mam szans dziś na jazdę autem, pozostaje jechać na zakupy quadem :D

Teraz szukam tak jak radzisz, opon kierunkowych. Na prawdę im dłużej szukam, tym bardziej nie wiem co wybrać.

 

W Oponeo odpisali mi, że jak Nokian sobie nie poradził, to pozostaje tylko Bridgestone Blizzak dm v2

 

Sklepopon:

"Vredestein WINTRAC XTREME S  215/60 R17 96H - 499.17zł/szt
Bridgestone BLIZZAK LM-80 EVO 215/60 R17 96H - 495.89zł/szt
Nokian WR SUV 3  215/60 R17 100H - 458zł/szt

Są to opony o najlepszych parametrach na śniegu, mogę jeszcze zaproponować znakomitą oponę Hankook DYNAPRO I-CEPT RW08 215/60 R17 96Q lecz to opona o miękkiej mieszance, ma świetne parametry jezdne (w tym trakcyjne) na śniegu ale nie nadaje się do jazdy w wyższych temperaturach gdy przychodzi wiosna lub wczesną jesienią."

 

I bądź tu mądry :( Znowu zaryzykować Nokiany? Tylko które? WR SUV 3, czy WR D4? Czy może Jak pisałeś Goodyear, czy Bridgestone?

 

Strider, co Ty byś brał na moim miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W numerze 47/2016 czasopisma Motor jest test najnowszych opon zimowych do suv-ów.

Może znajdziesz ten numer w jakimś kiosku.

 

Mogę załączyć tabelkę z wynikami testów (znaleziona gdzieś w necie).

post-100136-0-29008500-1480770078_thumb.jpg

Edytowane przez Chaber
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loper, jaki model Yokohamy zamówiłeś? Tylko, że jeżdżąc po Warszawie raczej jeździsz po równych drogach ;)

 

Chaber, z tego co widzę, Nokiany są zaraz za Dębicą na śniegu, a ogólnie wygrały test :) Bardzo Ci dziękuję za skan :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie sugeruję się opiniami w sklepie bo tak samo jak Ty kupiłem Nokiany wr G2 suv :) Zapytałem tylko co mogą polecić, a resztę wolę skonsultować z użytkownikami, bo sprzedawca, jak nazwa zawodu wskazuje - ma sprzedać :)

Tylko teraz tak. Pozostają do wyboru z Nokiana: WR SUV 3, WR D4.

Z wygranym modelem Nokiana z powyższych: Nokian, czy LM-80 EVO :)

Już mnie głowa boli od szukania :D

 

Czy z tych Michelin Latitude Alpin miałeś 215/60/17?

Z tego co czytałem, to do QQ nie podejdą szerokości 225?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko coś czytałem kiedyś, że do 2.0 dCi nie podejdą 16 stalowe, nie wiem czy to prawda.

Jak byście mieli wybrać, nie patrząc na cenę, tylko na oponę, to Nokian WR D4, czy WR SUV 3 ? Przypominam, jazda w górach, po śniegu ;)

Jeszcze jedna sprawa, przy WR D4, w sklepie gdzie szukam nie ma oznaczenia 4x4, albo suv, ale to chyba nie ma znaczenia?!

Chcę już załatwić temat, bo zwariuję, a Wy mnie macie pewnie dość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja mam właśnie WR D4. One mają oznaczenie XL o ile dobrze pamiętam i index nośności w zupełności wystarczający do Kaszanki :-) Po ostatnich śniegach jeździłem chwilkę "dla zabawy" ale niestety tylko po płaskim (brak wzniesień w okolicy). Przyspieszenie i trzymanie w zakrętach z napędem 4x4 rewelacja, bardzo dobrze się autko wgryzało w śnieg. Przy hamowaniu już tak fajnie nie było, jednak zatrzymać taką masę nie jest łatwo. Aaa, ja mam 16tki kupione miesiąc temu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test w Motorze 47/2016 dotyczył zimówek do suwów z napędem 4x4 i takich opon dotyczą wyniki są tabelce.

 

Też kupiłem WR D4 na felgi 16 i w moim QQ +2 pasują. Nie jeżdżę po górach i w terenie. Pewnie nie znajdziesz nikogo

kto ma te opony na QQ i eksploatuje je w takim terenie jak Twój. Model WR D4 jest dość nowym modelem.

 

Ciekawostka! Nokian to  firma fińska, a opony produkowane są Rosji. Moje w Leningradzie :rolleyes2:   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to też chodzi o wytrzymałość, bo suvy są cięższe? No bo w sumie to co może być w niej innego?

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A SUV to już nie osobówka? ;-) Ale ogólnie macie racje, są różne WR D4, mające różne indeksy nośności. Ja zasugerowałem się tym co było na moich: 215/65 R16 102 H XL. Czyli opona wzmocniona do raczej cięższych autek - index 102. A czy będę ją mógł polecać to się dopiero okaże za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider, zgadza się - nie możesz założyć każdej opony jaka jest na rynku. Jeszcze raz, zależy od indeksu nośności danej opony. Zresztą nawet cytując z artykułu podanego przez Jacko29:

"Co innego duże SUV-y. Te niestety wymagają specjalnego ogumienia, ale i tu nie jesteśmy skazani na wyłącznie terenowe modele opon. Zamienników możemy szukać wśród ogumienia dla vanów, czyli takiego które ma współczynnik nośności powyżej 94. Najczęściej takie opony mają też od razu w nazwie symbol XL – symboliczny skrót od EXTRA LOAD."

A WR D4 mają różne indeksy, te które podałem nawet 102 a do tego są wzmacniane (oznaczenie XL).

I jeszcze raz: wcale specjalnie do nich nie namawiam, jak pisałem mam ich jeszcze zbyt krótko żeby ocenić.

 

A jeszcze cytując za stroną Nokian:

"Większość modeli opon dostępna jest w wersji z podwyższonym i standardowym indeksem obciążenia. Model Extra Load posiada podniesioną ładowność, co oznacza, że nawet jeśli Twój bagaż wakacyjny będzie cięższy niż zazwyczaj, nie będziesz musiał się martwić o uszkodzenie opon z powodu zbyt dużego obciążenia lub szybszego niż zazwyczaj zużycia. Wzmocniona konstrukcja opony Extra Load oznacza mniejszą emisję ciepła, co sprawia, że opona jest bardziej odporna na zużycie."

Edytowane przez iksik2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te co ja znalazłem, Nokian WR D4, mają indeks 96, czyli 710kg na oponę - co w zupełności wystarczy przy QQ ważącym około 1,5 tony :)
Próbuję znaleźć złoty środek i tak rozmyślam, czy przypadkiem opony o wyższej odporności na obciążenia (XL) nie będą czasem twardsze? Mi zależy na miękkiej gumie.

Patrzę na te oponki i na prawdę już nie wiem, czy SUV3, czy D4, ale chyba jednak D4 będzie się lepiej wgryzać w śnieg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ilu użytkowników tyle opinii :-) WR D4 to stosunkowo nowy model, ja zaryzykowałem głównie ze względu na oceny odnośnie hamowania na mokrym. W mojej okolicy śnieg na drogach raczej nie leży długo a dodatkowo okolice proste jak stół. No ale coś więcej to dopiero za jakiś czas będzie można o nich powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że WR D4 nie sprawdzi się u mnie jak mam napęd 4x4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że WR D4 nie sprawdzi się u mnie jak mam napęd 4x4?

Moim zdaniem nada się,ale! Tak jak przytoczyłem tekst w linku,opony SUV 4x4 zalecane są do samochodów często używanych w terenie,polne drogi itp.Jeżeli nie używasz auta w takim terenie to wr d4 spoko podejdą.Przynajmniej ja tak to zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżnik bardziej podoba mi się w D4, ale ja już nie wiem co robić.

W sklepie gość pisze, że nawet mogę mieć problemy z gwarancją (uważa, że QQ to SUV). D4, jest przeznaczony do lżejszych samochodów osobowych (przecież one mają po 700kg/na oponę co daje 2,8 tony!). Zgłupiałem totalnie  :ball: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych którzy mają jeszcze wątpliwości na temat tego czy warto inwestować w opony bieżnikowane, używane, regenerowane:

 

 

Gość pokazuje jak przy pomocy specjalnych narzędzi typu dłuta pogłębia się bieżnik, aby wyglądał na głębszy. Albo tutaj http://www.oponeo.pl/artykul/czy-warto-kupowac-opony-bieznikowane

Analiza czy warto inwestować w opony bieżnikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider, że mi się bieżnik podoba, to miałem na myśli, że będzie się wgryzał w śnieg i dobrze trzymał na nim :) Nie mam jakiś upodobań bieżnikowych :D

Rozmawiałem przez telefon ze sklepem, bo uważam, że szybciej i lepiej się dogadam niż wymiana dziesiątek wiadomości. Niestety D4 odpadają, bo na dzień dobry tracę na nie gwarancję montując je w QQ :o. Polecono mi Nokiany WR SUV 3, jako bardziej uniwersalne (również na trasy), ewentualnie Hankook Dynapro RW08, jako do jazdy lokalnej, ponoć najlepsze na ciężkie warunki, ale jazda w trasie kilkaset kilometrów je "zabija". Ja w sumie nie robię dużych przebiegów i teraz rozważam pomiędzy tymi modelami, choć nie ukrywam, że zależy mi na dobrym prowadzeniu przy wyższej prędkości, a te Hankooki mogą być słabe.

Pytałem o Bridgestone i ponoć lepszym wyborem jest Nokian Suv 3.

To tyle co się dowiedziałem.

Bieżnikowane nie wchodzą w grę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...