Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napęd 4x4. Charczenie w kole po cofaniu.


Sociald6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kiedy po odpaleniu auta musze wycofać z parkingu a następnie jade do przodu to zaczyna cos charczeć w przednich kołach (albo tylko od strony kierowcy, cieżko określić) zeby charczenie ustało musze zatrzymać auto i cos jakby wskakuje na swoje miejsce (odczucie jakbym przejechała przez dziury) następnie charczenie juz sie nie powtarza. Zawsze dzieje sie to tylko jak musze wycofać. Juz raz wymienialiśmy sprzęgiełka piast (automatyczne) bo myśleliśmy ze pomoże jednak problem ciagle sie pojawia. Napęd przedni działa. Co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konserwacja sprzęgiełek w piastach się kłania. Czym je smarujesz? Napęd na przód reduktor rozpina?

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy rozkręcić i przesmarować? Czy jak? Teraz niedawno był u mechanika ktory wymieniał te sprzęgiełka na inne używane ale sprawne i czyścił je. Nie były Przezemnie niczym smarowane i mechanik tez niczym nie smarował bo podobno wyczytał ze maja byc nie smarowane niczym. Niestety nie wiem co rozpina napęd na przód. Sprzęgiełka sa automatyczne.

Edytowane przez Sociald6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz umyj, zamocz w oliwie niech z grubsza obciekną i załóż.Reduktor rozpina napęd na przód w pozycji 2H. Na 4x4 nie jeździmy po czarnym.

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tyle? To powinno pomoc na to charczenie? Bardzo głośno harczy :/ zreszta w poprzednich i w obecnych dzieje sie to samo. Na pewno to bedzie ich wina? Co tam jeszcze mogłoby charczeć? No tak na 2h jest na dwa koła.

Edytowane przez Sociald6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest pokrewny temat:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98533-nap%C4%99d-4x4-sprz%C4%99gie%C5%82ka-piast/page-2

 

Sprzęgi automatyczne się nie psują ... z czasem zużywają się tzw. miseczki załączające te sprzęgi

Spróbuj zamienić je stronami L <---> P

Konserwacja;

wymyć, wypłukać

zalać olejem, zlać

jeśli to nie pomoże ... :(


A może to przeguby chrupią ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys tak chruplo cos ze napęd 4x4 wysiadl ale po wymianie sprzegielek działał dalej ale charczy ciagle. Przeguby nie były wymieniane akurat. Czyli co najpierw przesmarować olejem a jak nie to przeguby? No i czy wystarczy z jednej strony wymienić przegub jesli charczy z jednej? Czy oba? A no i zamieniane były tez stronami. I tez nie pomogło.

Edytowane przez Sociald6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dokrecalismy nic. Mechanik tez na pewno nic nie dokręcał bo tylko wymienił sprzęgiełka. A łożysko sie dokręca nie wciska? Chodzi o łożysko koła?

Edytowane przez Sociald6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko się "dociąga, kontruje" ... ale to pewnie nie to

Tak myślę, że te sprzęgi, a właściwie te miseczki, podkładki, sprężynki mogły zostać źle złożone

Problem w tym, że mało kto wie jak powinny być one złożone prawidłowo ... kto ma dobre - ten nie rozkręca, a złe są wymieniane na manuale

spróbuję poszukać schematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno zostały złożone według schematu ktory znaleźliśmy na internecie. Mysle ze raczej mechanik z niego skorzystał. Ale mimo to jakbys gdzies miał schemat to bede wdzięczna to moze uda nam sie samym to sprawdzic i cos z tym zrobic. Mechanik mogł sie pomylić. No i tym olejem przesmarujemy od razu. Jakim olejem to trzeba zrobic? A co do manualnych to ja sie obawiam ze wymienimy cos co działa i dalej bedzie charczeć. Bo moj chłopak Juz wlasnie mysli o tym zeby wymienić. Ale skoro działa napęd na przód to czy to ma sens?

Edytowane przez Sociald6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako Robert rzecze ... przekładniowym

mam serwisówkę, ale coś nie trybi z przesyłem

 

Tutaj jest, ale mało widoczne;

http://nissan4u.com/parts/terrano/el_wd21/1990_1/type_6/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba takie samo cos mam i zgodnie z tym to było robione. Probuje tu wstawić. Jak sie uda to wstawię :) ale na moje oko to chyba to samo.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moment ...

 

sfotografowałem ekran, zawsze jest jakiś sposób :D

 

 

 

pierwsza z prawej "wheel bearing lock nut' - dociąganie łożyska (do oporu i popuścić 1/4 obrotu)

następna "lock washer" - kontra łożyska (ucelować otworami i zablokować 2-ma śrubkami)

dalej już widzisz

ważne: "washer A" - ząbkami w stronę piasty

 

to chyba wszystko ...  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8f2e95a3bb36ebcaf820b1da9d3c45f7.jpgda0a5c9543b2b2daed73675a4857ec53.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ten o-ring jest w innym miejscu na moim schemacie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Piasta to to z lewej czy prawej strony schematu? :) moze w takim razie jest złe złożone :) światełko jakies w tunelu

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło dżizas ... z prawej (nie widać jej tutaj)

 

z lewej masz korpus ( to co nazywamy sprzęgiełkiem)

 

Zrobiłem jeszcze drugie zdjęcie ... piasty

 

 


 legenda;

od prawej ...

rotor disc - tarcza hamulcowa

grease seal A - uszczelniacz łożyska

inner bearing - łożysko wewn.

outer bearing - łożysko zewn.

wheel hub - piasta

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to juz wiem wszystko. To jutro bedziemy cos kombinować. Tu jest problem z mechanikami bo sami nie wiedza co i jak a jeden podobno powiedział ze tak ma byc ze tak charczy. Tylko ze jak wyjeżdżam na ruchliwa drogę i musze sie zatrzymywać i tamować ruch zeby przestało charczeć to średnio przyjemne jest i jakos watpie zeby tak miało byc. A myslisz ze wymiana sprzegielek na manualne tu mogłaby pomoc?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz z tymi schematami i legendami do mechanika i zobaczymy czy cos sie zmieni. Jak nie to moga to byc te przeguby tak?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś z Zakopca to spróbuj skontaktować się z Wolfem ... może znajdzie chwilę i coś podpowie

mechanicy ... no cóż, nie każdy wie o co chodzi z tymi napędami

 

namiary, telefon też jest:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/user/56136-wolf-87/


To teraz z tymi schematami i legendami do mechanika i zobaczymy czy cos sie zmieni. Jak nie to moga to byc te przeguby tak?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Przeguby chrupią ... głośno (ale przeważnie przy jeździe do przodu i/lub skręcie i/lub lifcie zawieszenia) ;)

 

Poproś Wolfa ... byłoby najlepiej ;)


Co jeszcze ważne, częsty błąd to smar w sprzęgiełku ... jest gęsty i skleja delikatną, cienką sprężynę ... dlatego olej jest lepszy od smaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow super dziękuje za namiary. Sprobuje sie skontaktować moze ktos kto sie na tym zna cos podpowie i mechanik nie bedzie w ciemno kombinował. To taki dziwny dzwiek jest takie harczenie jakby cos ząbkami haratalo po metalu. Jak Piła do metalu na przykład. Okropnie głośne. Az sie ludzie oglądają po drodze ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mogą być przeguby

i tak do ich zdjęcia trzeba odkręcić sprzęgi i zdjąć zawleczkę "snap ring"

 

Pozdrówcie Wolfa ... no i jakoś się tam odwdzięczcie  :drinkchampagne:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...