Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Almera 1.8 2001 szarpie i traci moc


Abdelnour
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeżdżę Almerką 1.8 z 2001 roku, a mój problem jest następujący:
-przy przyśpieszaniu strasznie szarpie, ciężko rozwinąć prędkość powyżej 80km/h (gdy próbuję utrzymać stałą prędkość z reguły przestaje, ale po chwili znów zaczyna)
-na biegu jałowym z 900 obrotów zdarza mu się spaść do 700 (tak jakby tracił jeden gar), sprawdzałem świece wyjmując każdą cewkę po kolei i wydaje mi się że jest okej (aczkolwiek po wykręceniu świec elektrody wydają się jakieś małe)
-gdy na biegu jałowym dodam mu stopniowo gazu osiąga do 5 tys. obrotów, a gdy wcisnę gaz do końca spada do 2.5 tys. i zaczyna szarpać
-przy przytrzymaniu go na 4 tys. obrotów po chwili zauważyłem strasznie nagrzany wydech, aż do czerwoności, już za katalizatorem, gdy wydech "leci prosto" (czy to możliwe, że poobrywała lub poprzepalała się siatka w katalizatorze i wydech się pozapychał i stąd szarpanie, bo nie odprowadza tyle spalin ile musi??")

Edytowane przez Abdelnour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-przy przytrzymaniu go na 4 tys. obrotów po chwili zauważyłem strasznie nagrzany wydech, aż do czerwoności, już za katalizatorem, gdy wydech "leci prosto" (czy to możliwe, że poobrywała lub poprzepalała się siatka w katalizatorze i wydech się pozapychał i stąd szarpanie, bo nie odprowadza tyle spalin ile musi??")

 

Jako iż N16 jest wykonana tak a nie inaczej, to z pewnoscią osłony termiczne wydechu  w Twoim egzemplarzu juz dawno zardzewiały i odpadły, więc raczej nie powtarzaj tego manewru bo spłoniesz.

 

 

Wygląda na złą mieszankę - rozrząd, może przepływomierz lub sonda. Więcej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze wywal kata i wstaw strumienice to tanszy sposób ,albo po drugie wywal kata i wstaw oryginalny katalizator .strumienica będzie głośniejsza ale przybędzie troszkę mocy.Nowy katalizator Oryginalny to lepsza opcja.ja tak zrobiłem i profilaktycznie wlałem valvoline do czyszczenia układów paliwowych i teraz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle możma wywalić wydech.

 

Rozumiem, że są SKP na których podbijają przegląd bez auta, ale w świetle tego, że mają wziąć za d*pę wioskowe stacje podbijające byle co to chyba ewentualne dołożenie 5 stówek na katalizator do auta za 3000zł którym mamy zamiar jeździć to nie jest szczególny wydatek dla dorosłego człowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako iż N16 jest wykonana tak a nie inaczej, to z pewnoscią osłony termiczne wydechu  w Twoim egzemplarzu juz dawno zardzewiały i odpadły, więc raczej nie powtarzaj tego manewru bo spłoniesz.

 

 

Wygląda na złą mieszankę - rozrząd, może przepływomierz lub sonda. Więcej nie ma.

Odłączałem przepływkę, nadal się dusi, traci moc, spada z obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę możesz srawdzić zwykłym multimetrem. Jak też będzie OK, to masz prawdopodobnie poprawną odpowiedź.

 

Zakładam, że opisane objawy to na benzynie, a LPG nie masz?


Wersja z zapchaanym kaalizatorem też jest prawdopodobna bo przy łykaniu oleju mógł się z biegiem lat zapchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę możesz srawdzić zwykłym multimetrem. Jak też będzie OK, to masz prawdopodobnie poprawną odpowiedź.

 

Zakładam, że opisane objawy to na benzynie, a LPG nie masz?

 

Wersja z zapchaanym kaalizatorem też jest prawdopodobna bo przy łykaniu oleju mógł się z biegiem lat zapchać.

tylko PB :) a, i jeszcze jedno, wydech nagrzał się do czerwoności tylko w jednym miejscu (około 10 cm długości)

Edytowane przez Abdelnour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że czasem on nawet nie chce osiągnąć tylu obrotów, bo się dławi, biorę też pod uwagę wtryski, co o tym myślicie ?

Edytowane przez Abdelnour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega buladag. Najpierw zaczoł bym od ustawienia mapy/mieszanki (N.Consult). OOjawy na to wskazują że ubogo i rozjechane masz na mapie. Tym bardziej że potrafi zejść nisko rpm. I zaraz zaworki do regulacji qg1.8 jest na "kamieniach". A wzrost temperatury przy ubogiej mieszance, świetnie je degraduje nie wspominając o uszczelniaczach i pierścieniach. Usunąć usterke szybko/ znaleść /. Nie jeździć z pierścieniach Jak sie nie dba o Qg1.8 czy inny. To potem się pisze bzdury!!!!!!, że to kicha, olejo żłop i.t.d. Każdy chciał by tylko exploatować do cna, a nie kontrolować!!! Ja swój kontolowałem co najdalej 2lata na N.Consult i nigdy nie miałem problemów. (Mapowany był x2przez6lat) Teraz ma nowego użytkownika który jest b.zadowolony. Oczywiście przed każdym pprzez6lat czyszczenie przepustnicy i przepływki. Na ostatnim badaniu wyszło że pracuje jak by z salonu wyjechał. A natrzepał 220k/km w tym 170k/km z Lpg.

nismo przy kacie by mu błąd wypierwypierło.

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo który posiada/kupi N.Consult?kupimin 4.5kafla by znismo może 2nismo w roku! No to sie wymyśla problemy na pałe , bo klient płacze i płaci. I wymyśla n.p. domowe sposoby adaptacji przepustnicy i.t.d. Comp to podstawa , potem dedukcja logiki.

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaczynamy od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych usterek a potem idziemy w bardziej skomplikowane sprawy


neo nfs masz duzo racji ale dokladnie takie same objawy miałem w tym samym silniku i wymiana kata rozwiązała sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widisz, dlatego też polecam podpięcie się pod komp. Bo to koszt niewielki. I może rozwiązać sprawe bez zbędnych jakich kolwiek wymian podzespołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie mam kanału, może jutro spróbuje odłączyć wydech i zobaczę jak będzie chodził, ale póki co mogę powiedzieć, że wymiana świec na nowe nic nie dała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jesteś pewien, że to katalizator? Przyszedł mi jeszcze jeden pomysł :) Zanim zacznę kombinować z całym układem wydechowym, dla świętego spokoju zdejmę tylną kanapę i obejrzę pompę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa dzisiaj sprawdzona, sprawna. Krokowy również sprawny. Jutro/pojutrze biorę się za wydech, bo obecnie nie mam gdzie jechać na kanał. Ostatnie moje opcje to: katalizator, zapchany wydech, sonda lambda, a jak już nie to, to cewki? Chociaż wyciągałem każdą po kolei i z tego co widzę to sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...