Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12, 1.2, 65km + GAZ] Nierówna praca silnika na luzie, gaśnie


maminek92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zmotoryzowanch.

Od tygodnia męczę się z problemem mojej micry k12 ... gdy wrzucam na luz gdy obroty spadna do okolo 1k to zaczynaja falować. Czasami falują tak bardzo że potrafi skoczyć z 1k do 0k i zgasnąć. 

Gdy samochod stoi na luzie falowanie jest. Czasami zgaśnie czasami nie. Gdy jade problem wystepuje przy zmianie biegow jesli spadaja obroty z 3k to czasami do 500 krztusi sekunde i gaśnie i tutaj jest podobnie jak podczas postoju. czasami zgasnie czasami nie.

 

Na gazie gaśnie zdecydowanie częściej podczas postoju jak i również podczas jazdy gdy zmieniam biegi i obroty powinny spasc do 1k.

Tutaj podrzucam filmik jak micrus sie zachowuje aczkolwiek podczas kręcenia nie chciał zgasnąć :)

https://youtu.be/qhifeaZiBFY

 

Rozrząd był wymieniany 2 lata temu, przepływomierz przeczyszczony.

Błąd który sie powtarza: *P0011 Przestawienie wałka rozrz. A (rzad 1) Za wczesny lub blad systemu. Podaje szczegoly tego bledu:

System paliwowy B1 Closed Loop

Obl. Wielkosc obc silnika 15%

Adaptacja lambda rzad 1 90%

Integrator lambda rzad 1 88%

Predkosc obr. silnika 1408 1/min

Predkosc jazdy 36km/h

 

Gdy przeciągnąłem samochód MOCNO na benzynie pojawił sie engine check i pokazało znowu blad *P0011 oraz P1171 Fałszywe powietrze (ale ten P1171 to pierwszy raz sie pokazał)

 

W sobote zrobie 200km micrusem i zobacze co po trasie mi pokaze komputer.

 

Macie może jakiś pomysł co może być nie tak ? Mechanik na razie ma 2 myśli - rozrząd albo wtryski/wtryskiwacze(?) - nie wiem jak to sie nazywa. cos z silnikiem.

Na pierwszy rzut oka mechanik zapisał takie notatki: Sonda 2 uboga mieszanka, Wtryskiwacz, Niska temp czuj temp pow w dolocie, Kat wyprzedzenia zaplonu, przeklamywanie obrotow silnika o ok 200obr/min, Alternator ladowanie.

 

Zaprowadzili go do gościa który sprawdził cała możliwą elektryke w samochodzie i wszystko wg niego jest ok. Tez obstawia rozrzad lub wtryski.

Dzisiaj wieczorem powinienem dostać jeszcze  email co sprawdzili i co wykluczyli w aucie to tutaj wkleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy objaw na złą mieszankę zainteresuj się tym lewym powietrzem.

Sam na to wskazuje objaw w czasie jazdy gdy tego powietrza więcej napiera na auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie o to chodzi ze jak stoi na luzie to też gaśnie... też jest tak samo. Nie równa praca, skacze miedzy 1,2k obr  a 500obr, czasami gaśnie, trzesie się samochod.

 

Teraz wrocilem z miasta i zauważyłem coś ciekawego ... na zimnym silniku chyba jest całkiem ok. tzn obroty stoja tak jak powinny 1,4k. 

Trzęsie i pierdzi z wydechu ale obroty stoją. Jak sie rozgrzał to było gorzej. Może to był przypadek. Przypatrze się i opowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg na gazie ? Ja bym zaczął od sprawdzenia luzu zaworów , po 30 k lubią się podpalić na gazie i silnik nie wie jaką mieszankę ma podać - brak samoregulacji luzu zaworowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wlasnie o to chodzi ze jak stoi na luzie to też gaśnie... też jest tak samo. Nie równa praca, skacze miedzy 1,2k obr  a 500obr, czasami gaśnie, trzesie się samochod.

 

Teraz wrocilem z miasta i zauważyłem coś ciekawego ... na zimnym silniku chyba jest całkiem ok. tzn obroty stoja tak jak powinny 1,4k. 

Trzęsie i pierdzi z wydechu ale obroty stoją. Jak sie rozgrzał to było gorzej. Może to był przypadek. Przypatrze się i opowiem.

i co w temacie było ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...