Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujniki parkowania z przodu i z tyłu


GhostDriver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Daniel_I a jak chcą w aso rozwiązać aktywację przednich czujników? Włączane przyciskiem na określony czas, aktywne do pewnej prędkości czy aktywne cały czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy tych kamerach 360 stopni nie jest przypadkiem tak, że można wybrać palcem obraz z jednej z kamer i potwierdzić go na cały ekran? Tak mi coś świta z jazdy testowe :)

 

Być może tak jest  :D - oglądałem to pobieżnie w Qashqai, nie klikałem po ekranie, ale zauważyłem, że przy cofaniu jedna trzecia ekranu zajęta była tym widokiem z góry. 

w dobrej cenie chętnie kupię... :P

 

Na razie jeszcze nie wiem, jak się dalej sprawy potoczą :spoko:  - Juke kupiłem głównie ze względu na bardzo wygodne fotele: potrzebowałem auta z automatem i napędem na cztery koła, w którym pasażer świeżo po wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego będzie w stanie wygodnie siedzieć. Z całej gamy modelowej Nissana tylko Juke spełniał dwa pierwsze kryteria, a jak się jeszcze po przymiarce pasażera okazało że i z trzecim jest więcej niż dobrze, to kupiłem auto nawet bez jazdy próbnej.  :D Za parę miesięcy główna przyczyna zakupu ustanie, więc trzeba się będzie zastanowić co dalej.  ;)

Daniel_I a jak chcą w aso rozwiązać aktywację przednich czujników? Włączane przyciskiem na określony czas, aktywne do pewnej prędkości czy aktywne cały czas?

 

Przy montażu zgodnie z instrukcją żeby aktywować czujniki z przodu trzeba wrzucić bieg wsteczny - po uruchomieniu są aktywne przez jakiś czas i się wyłączają. Widać to na filmiku który wrzuciłem gdzies wyżej. Jedyny przełącznik w komplecie to wyłącznik klaksonu w trybie czuwania: jeśli inne auto zbliża się do naszego zaparkowanego, to po przekroczeniu odległości 1m uruchamiane są kolejne alarmy - pierwszy to mignięcie kierunkowskazami, drugi to sygnał kierunkowskazami i klaksonem, kolejny to kilka mignięć i dłuższy klakson, itd. W zestawie jest dodatkowy przełącznik, którym można klakson wyłączyć i zostawić samo ostrzeganie kierunkowskazami. 

 

Wiem, że aktywacja wstecznym ni ejest taka fajna jak w roziwązaniu które Ty opisywałeś ;)  - u Ciebie to jest całkiwicie bezobsługowe, tutaj jednak trzeba pamiętać, że zanim zacznie się podjeżdżać do czegoś przodem, trzeba wcześniej na chwilę wrzucić wsteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie brakuje czujników jedynie z przodu (z tyłu mam kamerę).

Raczej skłaniałbym się do czujników bez wiercenia (elektromagnetyczne) żeby uniknąć wiercenia w zderzaku. I również sam buzzer bez dodatkowego wyświetlacza.
Ciekawe czy ktoś z nas już montował (lub rozważa) czujnik parkowania np. TAKI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też z tyłu mam kamerkę i czujniki ale jeśli miałbym wybierać pomiędzy to wolałbym czujniki niż kamerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe jak to działa i czy nie zakłóca innych urządzeń szkoda ze nikt nie pomyślał aby te połaczenia polutować do filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie brakuje czujników jedynie z przodu (z tyłu mam kamerę).

Raczej skłaniałbym się do czujników bez wiercenia (elektromagnetyczne) żeby uniknąć wiercenia w zderzaku. I również sam buzzer bez dodatkowego wyświetlacza.

Ciekawe czy ktoś z nas już montował (lub rozważa) czujnik parkowania np. TAKI ?

 

pytałem paru użytkowników z allegro którzy zakupili takie czujniki ale zdania były podzielone, u jednych się sprawdziło u drugich pikało jak zwariowane. Jedno jest pewne zasięg o wiele krótszy bo bodajże od 70 cm co akurat z przodu by się sprawdziło. żeby zamontować i tak trzeba zdjąć bagażnik. Pytałem fachowca - to elektromagnetycznych nie polecał twierdząc że to nie bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Raczej skłaniałbym się do czujników bez wiercenia (elektromagnetyczne) żeby uniknąć wiercenia w zderzaku. 

 

Z tego co słyszałem to w porównaniu do czujników ultradźwiękowych te magnetyczne mają jedną zaletę (montaż jest bezinwazyjny i nie widać ich po zamontowaniu) i sporo wad. Czujniki elektromagnetyczne wykrywają przeszkody tylko wtedy, gdy samochód pozostaje w ruchu, do tego ich dokładność w porównaniu do ultradźwiękowych jest dużo mniejsza. Ogólnie można to podsumować tak, że CZASEM one działają, ale CZASEM również jednak nie działają i nie sygnalizują niczego mimo ewidentnej obecności przeszkody. Nie znam nikogo, kto takich czujników używał i był z nich zadowolony - natomiast znam osoby, które wymieniały je na ultradźwiękowe.  :)

jeśli miałbym wybierać pomiędzy to wolałbym czujniki niż kamerkę.

 

Zgadzam się  :spoko:

Daniel_I kiedy montaż?

 

Właśnie zostawiłem auto w ASO - mają zająć się reflektorami (problem opisywałem tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101557-reflektory-soczewkowe-parowanie/?do=findComment&comment=1083099) i zamontować te czujniki. Auto ma być do odbioru jutro bądź w środę.

 

Mam tylko nadzieję, że przy okazji niczego nie uszkodzą.  :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko nadzieję, że przy okazji niczego nie uszkodzą.  :rolleyes2:

 

Też mam zawsze takie obawy zostawiając auto w aso ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam tylko nadzieję, że przy okazji niczego nie uszkodzą.  :rolleyes2:

Ja osobiście gdy mam zostawić choćby na jeden dzień, że o nocy nie wspomnę auto w warsztacie jestem bardziej chory jak ono zepsute. Nauczyłem się po kilku przypadkach, sprawdzać wszystko po swojemu w szczególności śrubki i połączenia w miejscu gdzie mechanik dłubał. Oddając auto zwracam uwagę przyjmującego na sposób mocowania i połączenia by potem domagać się brakujących, z reguły, śrub czy spinek. Miałem przypadek że nie dokręcili mi dolotu powietrza  i na skrzyżowaniu w dość podbramkowej sytuacji spadł całkowicie i cudem uniknąłem kasacji. innym razem po ujechaniu 2 km po wizycie w warsztacie wyrwało mi nadkole wraz z osłona silnika. Wróciłem wykłóciłem się i następnego dnia miałem nowe elementy pozakładane. Trzeba się zabezpieczać by potem dojść swego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam zawsze takie obawy zostawiając auto w aso ;).

 

Miałem dziś odbierać, ale dziś przed południem powiedzieli że jednak jutro, a przed chwilą zadzwonili że w trakcie testów okazało się, że jeden z przednich czujników jest martwy, więc zamówili nowy - czujnik będzie jutro i zależnie od tego na którą godzinę dotrze, auto będzie do odbioru jutro, albo nawet pojutrze. 

 

Coś to tak jakoś nieco podejrzanie wygląda...  :whistle:  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy rzeczywiście jest tak jak mówią czy nie umieją tego zrobić i jutro będzie po prostu fachowiec, który to ogarnie.

 

P.s. a wspominali coś o lampach czy poradzili sobie z problemem?

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy rzeczywiście jest tak jak mówią czy nie umieją tego zrobić i jutro będzie po prostu fachowiec, który to ogarnie.

 

P.s. a wspominali coś o lampach czy poradzili sobie z problemem?

 

Podobno przy klejeniu lamp (tzn. tylnej części z kloszem) w fabryce zapaćkali klejem otwory wentylacyjne - na razie udrożnili te otworki i wysuszyli lampy, gdyby problem nie ustąpił to zamówią nowe lampy. 

 

Mnie się wydaje, że oni rozebrali auto dopiero w poniedziałek wieczorem, a z czujnikami zaczęli się bawić dopiero dziś - może mieli bardziej priorytetowe zlecenia, jak tutaj:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Px0b3iMCS2o

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też może być, nie szanują czyjegoś czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno przy klejeniu lamp (tzn. tylnej części z kloszem) w fabryce zapaćkali klejem otwory wentylacyjne - na razie udrożnili te otworki i wysuszyli lampy, gdyby problem nie ustąpił to zamówią nowe lampy.

Wreszcie ktoś z ASO prawdę powiedział, nie tak jak w innym temacie na forum uznano, że parowanie lamp to normalny objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie ktoś z ASO prawdę powiedział, nie tak jak w innym temacie na forum uznano, że parowanie lamp to normalny objaw.

 

Ale to udrożenienie wywietrzników niewiele pomogło - odebrałem dziś auto z serwisu, przyjechałem do domu (17 kilometrów, ale z racji tego, że było już po 16 to światła mijania miałem włączone) - reflektory znowu zaparowały. Zdążyłem jeszcze zadzwonić do serwisu przed zamknięciem - jutro zrobię jeszcze jakieś zdjęcia i wyślę im mailem, mają zamawiać nowe reflektory. Ciekawe, czy to pomoże.  :rolleyes:

Ciekawe czy rzeczywiście jest tak jak mówią czy nie umieją tego zrobić i jutro będzie po prostu fachowiec, który to ogarnie.

 

Wszystko jest gotowe i działa jak trzeba, więc w sumie to jestem zadowolony - aczkolwiek trochę to trwało, bo auto odstawiłem im w poniedziałek o 8 rano, a odebrałem dziś po 16. Oprócz czujników zamontowali mi jeszcze dodatkowe gniazdo zapalniczki. Za ten ekstra czujnik, który był zepsuty, nie musiałem nawet dopłacić, bo ASO załatwi reklamację z dostawcą, od którego sami biorą zestawy Valeo.

 

Jutro potestuję sobie wszystko dokładniej na spokojnie - dziś tylko sprawdziłem czy czujniki działają i czy nie narobili żadnych szkód przy okazji :D , ale wygląda że wszystko jest OK.  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystko jest gotowe i działa jak trzeba, więc w sumie to jestem zadowolony

 

Jutro potestuję sobie wszystko dokładniej na spokojnie - dziś tylko sprawdziłem czy czujniki działają i czy nie narobili żadnych szkód przy okazji :D , ale wygląda że wszystko jest OK.  :spoko:

 

 

No t elegancko :thumbsup:. Wrzucaj foty jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No t elegancko :thumbsup:. Wrzucaj foty jak to wygląda.

 

Warunki nie sprzyjają, ale zrobiłem parę zdjęć komórką - chociaż słabych, bo auto celowo zostawiłem na parkingu na dworze, żeby przetestować kwestię parowania lamp, a do tego wszystkiego nad ranem spadł mokry śnieg. Jeśli chodzi o lampy to akurat jednak coś się zmieniło, bo w przeciwieństwie do tego, co było wcześniej, lampy teraz nie parują, gdy są włączone - zaczynają parować po wyłączeniu świateł mijania, wygląda to tak:

 

bfb6739c625db55a.jpg

5e7340be06704b2f.jpg

03901ad1a7bbeaf4.jpg

 

ASO ma wnioskować o wymianę lamp na nowe w ramach gwarancji, ale nie jestem pewien, czy to cokolwiek pomoże.  :D

 

Co do samych czujników, to na zewnątrz wygląda to tak:

 

a8e4624ab438f4e9.jpg

e668861f003fff33.jpg

c1cf180139ffac6f.jpg

58d709f40b4fbc15.jpg

5f768fdd29ec228d.jpg

 

W przypadku tych dwóch czujników przy przedniej tablicy rejestracyjnej trzeba było zastosować te dodatkowe dystanse, inaczej nie udałoby się ustawić ich pod właściwym kątem:

 

68fa431658d36c9d.jpg

 

Wyłącznik klaksonu używanego w trybie czuwania trafił tutaj:

 

df660a361d508c8e.jpg

 

a wyświetlacz ostatecznie znalazł się nad lusterkiem:

 

c7ef94d1ee874e87.jpg

 

tylko będę musiał go trochę przesunąć, bo - nie wiem, dlaczego - nie przykleili go do szyby dokładnie na środku tylko jest przesunięty o jakieś 2cm w lewo.  :lol:

 

Po włączeniu wygląda to tak:

 

ad064044e2f4838e.jpg

 

Celowo podjechałem tyłem do innego auta, żeby zademonstrować działanie (też jest moje, więc nikt się nie powinien czuć oburzony  :D) - takiemu widokowi z kamery cofania:

 

3ac3d63fd7318dec.jpg

 

odpowiada taka informacja na wyświetlaczu:

 

ea47951b564f8a89.jpg

 

Wyświetlacz ma z tyłu pokrętło do regulacji głośności pikania. 

 

Dodatkowo zainstalowali mi gniazdo zapalniczki - gniazdo sam kupiłem, w ASO tylko je zamontowano:

 

8a87dc00f39c4f9e.jpg

 

Miejsce jest OK, bo normalnie go nie widać, trzeba się mocno schylić - a jednocześnie dostęp jest dobry i nieduża odległość od słupka (na tym mi zależało). 

 

Pomijając niesymetrycznie przyklejony wyświetlacz cała reszta jest jakościowo raczej w porządku - połączenia elektryczne są lutowane i porządnie zaizolowane, kable poukładane schludnie, nie połamali żadnych plastików, nie porysowali lakieru, itd., itp.  :D

 

W międzyczasie kupiłem w Chinach plastikowe nakładki na rygle zamków i zawiasy ograniczników, więc też je założyłem:

 

734c89119331faca.jpg

f60e7ec37dee32ee.jpg

0e5ae046e27471c9.jpg

4f72fa09b40deb13.jpg

 

Dodatkowo, korzystając z okazji wymieniłem żarówki W5W oświetlające wnętrze i bagażnik oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej:

 

75eedb46d11fa648.jpg

 

Zwykłe żarówki W5W wydzielają dużo ciepła, dlatego lampki oświetlające tablicę rejestracyjną brudziły się bardzo szybko - woda odparowuje i zostaje na nich wyschnięte błoto z solą, dodatkowo na wierzchu na listwie nad rejestracją działo się to samo. LED-y grzeją zdecydowanie mniej:

 

6419afa2f532c673.jpg

 

Kolor świecenia też jest trochę inny:

 

96be2f9ff7d55e4f.jpg

 

We wnętrzu dałem już zwykłe włóknowe żarówki W5W WhiteVision Philipsa. Tutaj przednia lampka już z nowymi żarówkami:

 

4f529d230525c17c.jpg

 

które świecą tak:

 

5ca11e187c04fa41.jpg

 

Światło nie jest białe czy niebieskawo-białe, dalej jest ciepłe, tylko mniej żółte niż przy fabrycznych żarówkach. 

 

W kabinie jest sześć żarówek W5W (dwie lampki po 3 sztuki), w bagażniku jedna, plus dwie nad tablicą rejestracyjną, razem było tego tyle:

 

fbb9a92fc2e6599e.jpg

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wyszło, a tych zewnętrznych ''pierścieni'' wokół czujników jednak nie lakierowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wyszło, a tych zewnętrznych ''pierścieni'' wokół czujników jednak nie lakierowałeś?

 

Zostawiłem tak, jak było - jeśli uda mi się kupić czujniki Valeo 632025 przeznaczone do lakierowania, to wtedy po prostu wymienię na całe lakierowane, ale dostępność tych czujników jest słaba, więc trudno powiedzieć, kiedy to będzie.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czarnym i tak  wygląda :spoko: a najważniejsze że spełnia swoją funkcję :).


A sprawdzałeś jak działa u Ciebie ten system czuwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czarnym i tak  wygląda :spoko: a najważniejsze że spełnia swoją funkcję :).

A sprawdzałeś jak działa u Ciebie ten system czuwania?

 

Fakt - gdyby auto było jasne, to miałbym większą motywację.  :D Z drugiej strony od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem takiej nakładki chroniącej zderzak przed porysowaniem przy pakowaniu bagażu, Nissan oferuje coś takiego ale to jest ze stali nierdzewnej (albo przynajmniej tak wygląda), więc u mnie nie za bardzo by to pasowało. Znalazłem za to coś takiego: http://www.rearguards.co.uk/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=RBP778&sid=68309n1b6bm998q968yqr1qq0z64ri6u Akurat tu nie ma zdjęcia, ale jest dla przedliftowego Juke - gdybym kupił taką nakładkę w kolorze czarnym, to te czujniki z tyłu raziłyby mniej. Z przodu fabrycznie jest taki plastikowy cokół z czarnego plastiku pod tablicę rejestracyjną i przez to te czujniki na żywo mniej się rzucają w oczy niż z tyłu. 

 

A co do tego trybu czuwania to testowałem podchodząc do auta z plecakiem - działa.  :spoko: Oczywiście, jak ze wszystkim, ma to też minus - jeśli auto długo stoi nie ruszane, to akumulator może zostać rozładowany, bo ten system trochę prądu jednak potrzebuje. Zawsze można zainstalować wyłącznik odcinający zasilanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem takiej nakładki chroniącej zderzak przed porysowaniem przy pakowaniu bagażu, Nissan oferuje coś takiego ale to jest ze stali nierdzewnej (albo przynajmniej tak wygląda), więc u mnie nie za bardzo by to pasowało. Znalazłem za to coś takiego: http://www.rearguards.co.uk/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=RBP778&sid=68309n1b6bm998q968yqr1qq0z64ri6u Akurat tu nie ma zdjęcia, ale jest dla przedliftowego Juke - gdybym kupił taką nakładkę w kolorze czarnym, to te czujniki z tyłu raziłyby mniej.

 

A może coś takiego http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20160115100600&SearchText=rear+bumper+rubber+nissan+juke

albo takie http://www.aliexpress.com/item/Pad-on-the-rear-bumper-case-for-Nissan-Juke-2010-ABS-plastic-rear-protection-against-scratches/32596116247.html?spm=2114.01020208.3.51.28PqhL&ws_ab_test=searchweb201556_2,searchweb201644_4_10001_10002_10005_301_10006_10003_10004_62_61,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6151

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wyszło, pogratulować.

 

Dzięki - to, że w ASO zrobili to dość schludnie, dobrze wróży na przyszłość.  :D Byłem u nich pierwszy raz, a wiadomo jak to jest z warsztatami... 

 

To pierwsze trudno ocenić, bo nie ma zdjęć, jak to wygląda na aucie. To drugie pasuje tylko do aut przedliftowych. 

 

Ja miałem już do czynienia z taką nakładką RGM, tyle że w innym aucie (i w innym kolorze :D)  - stąd wiem, że to jest całkiem porządnie wykonane. Te nakładki są dostępne w kilku kolorach (karbon, srebrny, szczotkowane aluminium), ale u mnie najlepiej pasowałaby po prostu czarna.

Edytowane przez Daniel_I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ,mam pytanie;

 Czy do montazu czujnikow tyl trzeba demontowac zderzak?

I tak sobie mysle ze do zalączania czujnikow przod (a nawet tyl) mozna uzyc kontaktrona/kontaktronow umieszczajac je pod mieszkiem dzwigni biegow a na walku/dzwigni maly magnes.Kontaktrony sterowalyby przekaznikiem a on z kolei sterowalby zasilaniem czujnikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...