Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano II Problem z Reduktorem


Ragapol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z dźwignią reduktora w swoim terrano, czasami działa płynnie i można przełączać między poszczególnymi przełożeniami a czasem żeby przełączyć z położenia 4L na 2H muszę wyłączyć silnik. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat czy manual?

Jeśli automat to na N spróbuj

Oczywiście zakładam że robisz to podczas postoju auta ;)

No i to chyba nie problem z wajchą lecz wnętrzem reduktora ... mechanizm wajchy doskonale widać z dołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz najpierw czy to automat,czy manual. Czy reduktor wydaje jakieś dźwięki niepokojące? Z tego co pamiętam trzeba z 4L wbić luz , a potem 4H i dalej 2H.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat, na N też jest ten sam problem. Czasem bywa tak, że na N udaje się przełączyć z 4L na 4H lecz podczas przełączenia z N na D lub R słyszalne i wyczuwalne jest sprzężenie tak jakbym w manualu próbował wbić bieg bez sprzęgła. Czy to może być kwestia jakiejś zużytej poduszki silnika czy skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno najpierw wszedłbym pod auto i sprawdził wszystkie poduszki i czy nie widać jakiegoś mechanicznego uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznego nie widać ale może zwyczajnie się zużyły. Muszę jeszcze dodać, że podczas jazdy lub gaszenia silnika trochę mocno mi buja dźwignią reduktora na boki, ma to jakieś znaczenie i związek z problemem? Bo czasami dźwignia działa bez zarzutu. A może oleju dolać? Bo w sumie to niem czy ktoś tam wcześniej zaglądał a ja mam autko jakieś 2 miechy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak się jeszcze dopytam:

czy robisz to tak: 2H ---> 4H ->(wajcha w dół !!! ) -> N ---> 4L ???

wajchę trzeba wcisnąć w dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to kupiłeś auto i przez dwa miechy nie zrobiłeś pakietu startowego? Może oleju nie ma tylko smar z trocinami żeby nie stukało! Takie to troche lekkomyślne z twojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż poszedłem sprawdzić do garażu bo dawno 4L nie wrzucałem

kurde, pomyliłem się w poprzednim poście

na końcu powinno być 4L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wyszło z olejami. W tylnym moście i skrzyni są wymienione ale do reduktora nie zaglądałem. Wajchę owszem wciskam i tu się pojawia właśnie czasem problem że nie chce się dać przełączyć na ATP a potem na 4L i z powrotem. Z 2H na 4H idzie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj pod spód auta, od strony kierowcy na skrzyni będzie widoczny mechanizm wajchy

 

  

 

może coś się poluzowało?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem kilka razy. 

Dopiero po wyłączeniu silnika mogłem przełączyć. 

 

ale już dawno mi się to nie powtórzyło (chyba naumiałęm się przełączać) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy reasumując, jeśli problemy z reduktorem związane byłyby z brakiem oleju, czy wyeksploatowanymi poduszkami to czemu po wyłączeniu silnika można normalnie bez oporów przełączyć z 4H na 4L i z powrotem? Czy problemem może być raczej wyeksploatowane sprzęgło?


Po wymianie oleju na razie na N można śmiało pestek przesunąć na 4L. Na razie problem nie wrócił. Zamykam temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...