Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

K12 Mruga kontrolka KEY


Gość Fruzia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po przekręceniu kluczyka kontrolka KEY mruga na zielono i po chwili przestaje.

W instrukcji wyczytałam, że oznacza to zbyt duży spadek napięcia w instalacji elektrycznej. Myślałam, że to wina akumulatora i kupiłam nowy 50 Ah, 480 A.

Na drugi dzień lampka znowu zaczęła migać. Elektryk zrobił testy i powiedział, że muszę wymienić akumulator.

Takie są wyniki testu:

I Test akumulatora w pojeździe:

Napięcie 12,54 V

Zmierz. 346 A EN

Wart. znam. 480 EN

II Test akumulatora w pojeździe:

Napięcie 12,67 V

Zmierz. 379 A EN

Wart. znam. 480 EN

Test akumulatora poza pojazdem

Napięcie 12,81 V

Zmierz. 378 A EN

Wart. znam. 480 EN

Test ładowania: napięcie 14,50 V OK

Test rozrusznika: napięcie 10,73 V OK

 

Facet w sklepie, w którym kupiłam akumulator stwierdził, że akumulator jest w porządku.

Może ktoś wie, co może być przyczyną mrugania kontrolki i czy faktycznie z tych testów wynika, że akumulator jest do wymiany. Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Testy akumulatora wykazują że akumulator napiecie ma dobre, wszystko jest prawidłowo. Zapewne wada elektryki.  Typowa przypadłość micry k12 i jeszcze częściej w punto po 2002r - tutaj samochody  z wadliwą elektryką często ulegają samozapłonowi - proponuję kupić jakąs większą gaśnicę i jeżdzić - albo szybko sprzedać.

Lampka zapala się bo najprawopodobniej ponieważ przewód od lamki zakręcił się o kolumnę kierownicy, za często po prostu musiałac skręcać w lewo, teraz musisz przewód odkręcić - skręcając  czesciej w prawo, przewód jest naprężony i dlatego łypie, jak się odkręci kabelek to przestanie łypać.

Może być także kwestia bateri w pilocie, może być już słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...