Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Radio fabryczne kostka iso


mikollajj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie kupuj proszę Cię tego szmelcu. Nawet o takim nie pisz...


Witam. A czy ktoś z Was zmieniał w Nissanie X Trail T 30 z 2003 roku fabryczne radio (w moim przypadku jest to Clarion CT 138, model PP-1675T) na 2 dinowe? czyli masz kaseciaka, zresztą bardzo dobrego.

Ja np. przymierzam się do takiej zmiany na VORDON HT 869V2 dostępne obecnie na naszym rynku w dość przystępnej cenie, ale zastanawia mnie kilka kwestii, mianowicie: 

- czy radio wymiarami będzie pasowało do tej wnęki, w której zamontowane jest to fabryczne wraz z tym małym schowkiem pod nim, tzn.czy nie będzie takiej potrzeby aby docinać lub szlifować cokolwiek oraz czy będzie konieczność zakupienia dodatkowych akcesorii, np. szuflada do radia, ramka itp.( gdyż do radia tego nie dołączono); będzie pasowało ale nie idealnie. Najczęściej będzie szpara u góry lub na dole. ZAleży czy model ma dokładaną/ zdejmowaną ramkę. Jest o tym wątek na forum poszukaj. Czasem trzeba wyjść panelem/ramką na zewnątrz konsoli.

- czy do sterowania tym radiem, fabrycznie zamontowanym joystikiem przy kierownicy, potrzebny jest dodatkowy adapter, a jeśli tak to jak go podłączyć; Jest adapter ale raczej nie do tego radia. Najłatwiej znaleźć do markowych po 150 zyli

- czy jest możliwość podłączenia do tego radia tej fabrycznie zamontowanej zmieniarki CD (bo nie chciałbym jej wymontowywać i zostawiać niepotrzebnej "dziury" po niej), a jeśli tak to jak to zrobić? raczej będzie to niemożliwe i w rzeczy samej bez sensu. Z doświadczenia, jeśli już zmieniasz to na porządne markowe z nawigacją na SD. To ma głęboki sens ale kosztuje dużo. Można się ratować używką. Markowe są trwałe. Plus jest taki, że opłaca się migrować z takim radiem do kolejnych modeli.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację karibox1, że to szmelc, ale to się okaże w czasie eksploatacji gdyż to radio już w sobotę mi dostarczono (było już zapłacone). Poza tym każdy ma to na co go stać... Jeżeli się okaże, że to rzeczywiście nic nie warte to po prostu będę sobie "pluł w brodę" i zamontuję z powrotem kaseciaka, gdyż go nie wyrzucam (m.in. dlatego też nie chcę demontować zmieniacza póki co), irytujące było w nim tylko to, że wyświetlacz nie był podświetlony i nic nie było na nim widać po ciemku, nikt nie mógł mi tego naprawić a troszkę się za tym nachodziłem. Co do wpasowania tego radia to miałeś rację, na dole jest lekka szpara a poza tym ok. Jeśli chodzi zaś o adapter to zamówiłem bez problemu na piloty.pl za 129 zł. Pozostaje mi jeszcze kwestia złączy iso i dobór kamery cofania. Dziękuję za rady i pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz kamerę podłączyć na stałe  żeby można było przełączać na nią bez wstecznego to nie polecam tych z diodami IR . Zauważyłem ,że w pracy ciągłej szybko padają ( najprawdopodobniej z przegrzania od diod ) Obecnie mam zwykłą pnad 2 lata (45zł ) i działa bez zarzutu tak jak i chińskie radio od 6 lat w x-trailu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i taka szybko padnie. JEst na to sposób: trzeba je uszczelnić masą butylową. 4 rok chodzi. Wcześniej wymieniałem co rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grudniu minęły dwa lata i moja nadal ma się świetnie pomimo niskiego umieszczenia obok haka i stałego napięcia po kluczyku . ( kosztowała 39zł w chinach ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sumie myślałem, aby zamontować kamerę cofania, która przekazywałaby obraz na to moje chińskie radio, gdy wrzucę wsteczny bieg. Szczerze mówiąc to nie przyszło mi do głowy aby podłączać ją na stałe. Jako miejsce zamontowania to zastanawiam się czy nie wrzucić jej w tą listwę na tylnej klapie, w której jest klamka i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Jest tam z lewej strony (obok lampki) takie zaślepione miejsce, w które można by ją wmontować, tyle, że nie byłaby idealnie na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak inaczej? tylko przy wstecznym.

Ja mam tak ,ze przy wstecznym radio przełącza się na kamerę ale gdy jadę do przodu mogę wymusić opcją w radiu pokazanie obrazu z kamery pomimo jazdy do przodu bo prąd cały czas na kamerę idzie. 

 

Kamera przy rejestracji  to super miejsce bo z góry lepiej widać odległości przy cofaniu. Mi się nie chciało i mam wersję gorszą czyli koło haka

Gdybym miał montować w klapie to użył bym modułu bezprzewodowego żeby nie musieć żadnych kabli z klapy przeciągać. ( nie są one drogie ) 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem, że te bezprzewodowe są bardziej awaryjne od tradycyjnych (kablowych) dlatego trochę się obawiam taką montować


na pewno masz rację chudson, przy bezprzewodowej nie trzeba kabla video przez całą kabinę ciągnąć ale z zasilaniem do lamp i tak trzeba dojść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega bezprzewodowość kamery? Chodzi mi o to jak zobaczę sygnał w moim radiu?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera pobiera prądu tyle co nic więc o aku nie ma co się martwić ( zwłaszcza ,że podłączona jest do plusa po stacyjce ) 

 

bezprzewodowa to zwykła kamera + transmiter i odbiornik radiowy ( można kupić oddzielnie takie coś ) więc awaryjność kamery nie rośnie bo możemy kupić jaką chcemy  jedynie sam transmiter może być awaryjny ale tu sie nie wypowiem. 

 

Jeśli podłączysz kamerę na stałe to nie musisz żadnych przewodów z klapy wyprowadzać a sygnał dla radia przy wykorzystaniu transmitera radiowego   ( żeby przełączyło widok na kamerę ) i tak bierze się z wiązki z przodu auta. 

Samą kamerę podłączysz do silnika tylnej wycieraczki gdzie masz stały plus. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera pobiera prądu tyle co nic więc o aku nie ma co się martwić ( zwłaszcza ,że podłączona jest do plusa po stacyjce ) 

 

bezprzewodowa to zwykła kamera + transmiter i odbiornik radiowy ( można kupić oddzielnie takie coś ) więc awaryjność kamery nie rośnie bo możemy kupić jaką chcemy  jedynie sam transmiter może być awaryjny ale tu sie nie wypowiem. 

 

Jeśli podłączysz kamerę na stałe to nie musisz żadnych przewodów z klapy wyprowadzać a sygnał dla radia przy wykorzystaniu transmitera radiowego   ( żeby przełączyło widok na kamerę ) i tak bierze się z wiązki z przodu auta. 

Samą kamerę podłączysz do silnika tylnej wycieraczki gdzie masz stały plus. 

 

Z tym podłączeniem na stałe to bym uważał, bo na takiej kamerze się już przejechałem. Jak codziennie się jeździ samochodem to nie czuć ubytku energii z akumulatora.

Jednak jak taki samochód odstawimy na tydzień i jeszcze zimą to się może okazać, że z powodu działającej kamery go potem nie odpalimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym podłączeniem na stałe to bym uważał, bo na takiej kamerze się już przejechałem. Jak codziennie się jeździ samochodem to nie czuć ubytku energii z akumulatora.

Jednak jak taki samochód odstawimy na tydzień i jeszcze zimą to się może okazać, że z powodu działającej kamery go potem nie odpalimy.

Przecież pisałem ,że mam ją podłączoną po stacyjce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Czy, jeżeli umieszczę tu fotki kostek z kablami, wytłumaczycie mi jak je podłączyć, tzn. co z czym, jaki kabelek z jakim kabelkiem?  - gdyż jest ich troszkę za dużo jak dla mnie i wszystko mi się pokiełbasiło. Chodzi mi o podłączenie kostek Nissana (od radia, które wymontowałem) do kostki ISO, którą nabyłem w celu podłączenia nowego radia oraz do sterowania radiem przy kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwnie, nie mam zamiaru niczego ciąć, mam tą przejściówkę ale dodatkowo są tam przewody do połączenia ze  sterowaniem przy kierownicy i przez to mi się wszystko pokićkało co z czym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterowanie w module możesz pomylić na chybił trafił. Nic się nie stanie. Jeśli to moduł dorabiany. Zobacz w moim wątku o takim module. Popróbuj i zadziała. Tam będzie różnica tylko w góre w dół. Klawisze będą tylko odwrotnie działać w myszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie nr 1 to kostki, które wypiąłem z radia fabrycznego w Nissanie,

zdjęcie nr 2 to kostka z przewodami od nowego radia (są tu luźne - nie wpięte w kostkę - przewody opisane: BRAKE, BACK, ANT, KEY 1, KEY 2, AMP-CON), zdjęcie nr 3 to też złącza od nowego radia ale z tymi nie ma póki co problemu,

zdjęcie nr 4 to moduł do sterowania radiem z kierownicy wraz z kostką (ta biała) łączącą się z kostką z 1 zdjęcia, czyli z tą szeroką którą wypiąłem z fabrycznego      radia, i z drugiej strony są te dwie kostki (czarna i hm...nazwijmy to bordowa), które łączą się z tą szeroką kostką (czarną) ze zdjęcia nr 2, 

zdjęcie nr 5 i 6 przedstawia to samo co zdjęcie nr 4 lecz z innej pozycji - widać tu luźne przewody (6 szt), tzn. 2 razy połączone po 3 szt (połączone w sensie, że skręcone taśmą - jak widać na zdjęciu), gdzie pierwsza trójka (biały, zielony i pomarańczowy) opisana jest: SWC, a druga trójka (2 brązowe i 1 czarny) opisane są: KEY 1, KEY 2, GND.

Czy ktoś mi doradzi co ja mam zrobić z tym fantem? Aby było śmieszniej dodam jeszcze, że gościu z www.piloty.pl (który robił mi ten moduł z przewodami) na moją prośbę o opisanie połączenia - wyjaśnił: 

- PIN 19 z adaptera - GND sterowania

- PIN 8 - KEY 1

- PIN 9 - KEY 2

post-100549-0-20122300-1486758394_thumb.jpg

post-100549-0-32152600-1486758402_thumb.jpg

post-100549-0-17453000-1486758417_thumb.jpg

post-100549-0-99310200-1486758426_thumb.jpg

post-100549-0-03450800-1486758439_thumb.jpg

post-100549-0-09901700-1486758450_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 3 to są do sterowania w kierze ( jest do tego kostka albo poszukaj sygnałów tu   http://www.studio24.prv.pl i kablomania/fabryczne i szukasz nissan.

 

pin 20/21/22 możesz pomieszać. masa/vol+/vol-, reszty nie łączysz

 

brake do sterowania kamerą dajesz do hamulca ręcznego, amp to chyba ant automatyczna/załączenie zew wzmaka

 

kostki łączysz ze sobą jak pasują (inaczej się nie da)

 

POZA TYM CZYTAJ WĄTEK OD POCZĄTKU - TU WSZYSTKO JUŻ JEST!!!!!!!!!!

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Brake" jest potrzebny do oglądania filmów na radiu ( pozwala włączyć film tylko jak jest zaciągnięty ręczny żeby nie oglądać podczas jazdy ) niektóre radia mają wyłącznik tego sygnału w oprogramowaniu i można go nie podłączać. Jeśli nie to można go również zewrzeć na stałe do masy. 

 

"Back" to sygnał wstecznego powodujący przełączenie na kamerę cofania

 

Sygnał od automatycznej anteny to ten koloru biebieskiego.

Pomarańćzowy to podświetlenie

 

Wszystkie kolory pomiędzy wtyczką nissana a wtyczką iso są standardowe i w internecie znajdziesz ich znaczenie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...