Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1.2 DIG-T dziwny objaw na niższych biegach (2,3)


equinoxe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam wrażenie, że mój Pulsar zaczął dziwnie zachowywać się podczas przyśpieszania - przy około 2 tys obrotów słychać delikatny świst załączającej się turbiny (tak mi się wydaje) jednak przy dalszym przyspieszaniu w okolicach 2,5 tys obrotów auto jakby na chwilę się "przydławiało" tzn lekko przyhamowuje jakby traciło moc a potem zaraz znów dostaje kopa. Zuważalne jest to przy niskich biegach, zwłaszcza 2,3. Nie mam pewności ale wydaje mi się, że wcześniej tego nie było lub nie zwróciłem uwagi - więc pytanie czy to normalne?

 

 

I przy okazji jeszcze jedno - po uruchomieniu auta na wyświetlaczu komputera mam obrazek z czerwonymi kontrolkami niezapiętych pasów z tyłu pomimo, że nikt tam nie siedzi. Czy tak ma być? W moim poprzednim aucie kontrolki świeciły na czerwono dopiero jak ktoś siedział z tyłu z niezapiętymi pasami. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka silnika się zapaliła? Zacznij od podpięcia go pod kompa i sprawdź czy są błędy. Może turbo przeładowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał Draby ,serwis!

Co do kontrolek,tak jest.W Qq też tak jest,system sprawdza.Później kontrolki gasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka silnika się zapaliła?

Nie, nic dodatkowo się nie zapala. Dziś przyjrzałem się jeszcze podczas jazdy - na biegach 2,3,4 daje się odczuć lekkie przydławienie silnika w okolicach 2300 obr. Kurcze tak sobie myślę - moze pojezdzic i zobaczyc co bedzie potem bo raptem auto ma 400 km przebiegu, więc moze nie ułożone itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli coś Cię martwi , to nie ma co się szczypać.Po to masz aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobne problemy(dławienie) były w silnikach , bodajże 1.6 dci z początku produkcji. Wymiana czegoś tam w dolocie ,czy wydechu (nie pamiętam) rozwiązała sprawę.Sam o tym gdzieś pisałem jak i koledzy informowali.

Dlatego warto podjechać i nie ignorować takich spraw.Może to nic , a może jednak nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Więc tak - m.in. w związku z tym dławieniem przy przebiegu niecałe 2000km ASO wgrało mi ten nowszy soft i zaleciło obserwację.

Poza tym, że moim zdaniem auto stało sie mniej dynamiczne poniżej 2000 obr to efekt przydławienia przy okolo 2200-2300 obr nadal jest.

Po dłuższej obserwacji - obecnie przebieg trochę ponad 3000km i na chwile obecną  jestem w stanie dodać, że zjawisko nie występuje przy łagodnym przyśpieszaniu natomiast jest bardzo odczuwalne właśnie przy przyśpieszaniu dynamicznym gdy przyśpiesza się  na biegach 2,3,4 się około 1500-1800 obr dynamicznie nie zmieniając biegu do np  3000 obr. I nie chodzi tu o tzw "kopa" który daje turbo a o coś w stylu chwilowego przyhamowania i potem dalszego przyśpieszania.

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba ten nowszy soft do 1.2 staje się panaceum Nissana na różne bolączki silników od kosiarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, że owo panaceum w moim przypadku jakby nie działa na zgłoszony problem a dodatkowo mam prezent w postaci spadku dynamiki przy nizszych obrotach silnika.

Odnośnie przydławiania przy przyspieszaniu zauwazyłem zaleznosc - jak przyspiesza się łagodnie nie ma tego efektu. Dopiero objawia sie przy dynamicznym przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo jest  Kaśce po wgraniu softu.Spadek dynamiki na niższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

do equinoxe

 

Wydaje się, że to nic innego jak "turbodziura" czyli opóźniona reakcja turbiny na mocne wciśnięcie pedału gazu. Efekt widoczny szczególnie przy małych obrotach silnika. Na początku swojej przygody z Pulsarem też mi się kilkakrotnie to przytrafiło. Poczytaj sobie w necie jest kilka ciekawych artykułów na ten temat.

Daj znać co o tym sądzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale turbodziura to jakby opóźnienie reakcji na pedał gazu ze względu na czas rozpędu turbosprężarki.

Mnie chodzi bardziej o efekt przydławienia - czyli silnik jakby na chwilę tracił moc  a potem dostaje kopa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam. Pozwolę sobie podłączyć do tematu. Ja mam wydaje mi się podobny objaw w swoim pulsarze. Podczas przyspieszania przed zmianą biegu z 2 na 3 i 3-4 zauważalny świst, po chwili znika. Byłem w ASO i chyba zlali że niby nic nie słychać.No to pojechałem do 2 ASO w Krakowie.Tam niby mieli pomóc, bo jak mi powiedział pracownik przez telefon, nie ma prawa nic świszczeć. Oczywiście nic nie stwierdzili. Później się dowiedziałem że to jedna i ta sama firma. Także teraz będę się kontaktował z Nissan Polska. Czy udało się Wam dojść do tego co i jak?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pozwolę sobie podłączyć do tematu. Ja mam wydaje mi się podobny objaw w swoim pulsarze. Podczas przyspieszania przed zmianą biegu z 2 na 3 i 3-4 zauważalny świst, po chwili znika. Byłem w ASO i chyba zlali że niby nic nie słychać.No to pojechałem do 2 ASO w Krakowie.Tam niby mieli pomóc, bo jak mi powiedział pracownik przez telefon, nie ma prawa nic świszczeć. Oczywiście nic nie stwierdzili. Później się dowiedziałem że to jedna i ta sama firma. Także teraz będę się kontaktował z Nissan Polska. Czy udało się Wam dojść do tego co i jak?

Pozdrawiam

 

Mam to samo. Świst słyszalny przy 2 tys obrotów, podczas stopniowego przyspieszania.

Inny mój problem to że po wciśnięciu sprzęgła przy 2.5-2.8 tys obrotów coś 'turkocze'.

Wybieram sie do ASO na Krzemionkach, zobaczymy co powiedzą.

Edytowane przez _Pit_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do nissan Polska, przyjęli moją reklamację, będę się ze mną kontaktować, zobaczymy, jak coś ruszy to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świszcze, turkocze ,super Francuska skrzynia biegów, przykrecona do super Francuskiego silnika z wadliwymi pierścieniami. ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ten silnik wymaga małego przyzwyczajenia. Po przejechaniu ponad 20 kkm uważam, że to udana konstrukcja - nie sprawia wrażenia męczącego się motoru nawet na dłuższych trasach i jest zawsze chętny do jazdy. Objawy, o których piszesz są w/g mnie typowe dla tych jednostek, tzn. drobny świst turbiny i zauważalna turbodziura, choć nie są tak namolne jak np. w odpowiednikach produkowanych przez VAG. Nie można wykluczyć, że w Twoim aucie dzieje się coś ponadto i ja również zbadałbym sprawę w serwisie. Zdecydowanie jednak nie demonizowałbym tematu jak robi to Edek01 choćby z tej przyczyny, że nawet jeśli byłaby to kontrukcja albańska, a Nissan zdecydowałby się na użycie jej w swoim samochodzie, to i tak jest na tyle poważną marką, że przed zamontowaniem turbokosiarki do auta ze swoim logo na masce dokładnie się zastanowi, co tak naprawdę robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne wrażenia z testów. Zanim kupiłem Pulsara jeździłem Golfem, Octavią i Rapidem. Żadne z nich nie było tak dopracowane silnikowo jak Nissan - aksamitna praca, wyrównana moc, mniejsza turbodziura i spalanie. Generalnie Pulsar sprawiał wrażenie auta z zupełnie inną jednostką napędową. Nie odczuwało się downsaizingu... że o słynnych napinaczach już w ogóle nie wspomnę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie przejechałem 22 kkm i jeździ mi się coraz lepiej, ale jak będę dobijał do 40 kkm, to być może zmienię zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie po dłuższej przerwie. Byłem w serwisie z moim pulsarem, chyba się troszkę posrali bo na weryfikację problemu podesłali mi kierownika serwisu. Generalnie stwierdzili że wszystko jest w porządku odgłos świstu to podobno dźwięk jakichś zaworów zmniejszających nadmiar ciśnienia, czy coś w tym stylu. Ja temat odpuszczam, mam na papierze że zgłaszałem taki "problem", także jak coś by miało po gwarancji nawet nawalić to mam podkładkę że według nich nie była to awaria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobną odpowiedz dostałem w serwisie, po nagrzaniu silnika słychać coś na kształt gwizdu czy też szumu, po przejechaniu gdzieś 4 - 5 km zanika, mądry Pan w serwisie stwierdził że to tak pogwizduje zaworek ale jaki to i gdzie się znajduje to wie tylko fabryka.

Jednym słowem, świstak zagnieździł się w komorze jak mu się zrobi ciepło to zasypia :-))

Fajne autko, ale zaskakuje czasem tak że tylko rybę na facjacie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...