Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy jesteście zadowoleni z klimatronika w J11?


elsebo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elsebo może coś bliżej powiedzieć na ten temat:

Ad 3. Podkleiłem między tapicerkę a wew. plastikową obudowę lusterka taką małą podkładkę izolującą i już u mnie nie skrzypi... :)

 

Chyba podejmę samodzielnie próbę usunięcia tej usterki....

 

 

będę wdzięczny za fotkę

 

Panowie,

Tutaj nie ma czego fotografować ;)

No ale proszę bardzo...

U mnie tapicerka trzeszczała na nierównościach w tym miejscu i wystarczyło podkleić jak na zdjęciu. :P

 

tapicerka.jpg

Ja również zaobserwowałem zbyt mocne grzanie w zimie, ale też zbyt mocne chłodzenie w gorące dni lata. W moim odczuciu jak Qashqai jest albo bardzo nagrzany, albo bardzo schłodzony, to klima działa jeszcze długo po tym, jak osiągnie zadaną temperaturę, tyle, że w lecie oznacza to dalsze chłodzenie "w dół", a w zimie grzanie "w górę". Z ciekawości podjechałem z tym problemem do serwisu i po przeanalizowaniu stwierdzili, że niewiele z tym da się zrobić, bo najprawdopodobniej to wina dziwnie umiejscowionego czujnika, który jest w takim miejscu, że dość długo trwa nim dotrze do niego nagrzane lub schłodzone powietrze. Co też tłumaczy, dlaczego ten problem nie jest zbyt mocno odczuwalny gdy nie ma zbyt dużej różnicy temperatury wewnątrz samochodu a na zewnątrz.

 

No ciekawe, ciekawe... poprawiamy fabrykę i zmieniamy miejsce czujnika??? ;)

===== UPDATE ======

 

Kończąc temat z mojej strony:

Po wymianie modułu sterującego klimatyzacją wszystko wróciło do normy.

Klimatronik w końcu działa prawidłowo. :zwyciestwo2:

Po raz kolejny okazało się, że serwis serwisowi nie równy i warto czasem przejechać się trochę dalej aby załatwić problem... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

o, wydrukuję to sobie dla mojego serwisu ;)

 

Edit:

===============

Klimę w J11 da się oswoić. Co prawda o pełnym sukcesie to po następnym sezonie grzewczym będzie można powiedzieć, ale u mnie czary odprawione przez serwis nad sterownikiem klimy (aktualizacja softu) dały przyzwoity efekt. W/g info zmiana była tylko "o 1 wersję". Niestety nie wiem czy jeszcze czegoś nie nazmieniali..

 

btw - w czasie testu na przyjęciu autka na serwis, wstawiony termometr do środka odnotował ok. 10cm pod sufitem po stronie kierowcy prawie +30 stopni przy nastawie 20 stopni (temp. na hali ok. 20 stopni) po prawie 10 minutach (autko było zagrzane po krótkiej trasie do serwisu). No to ja się nie dziwię, że mi było "trochę" za ciepło...

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem zbyt dużego grzania został rozwiązany w serwisie po kalibracji łopatek- teraz jak jest na 16 stopni ustawione to wieje chłodne powietrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zepsuję Wam trochę humor.... poczytajcie ten artykuł.

Z tego co wyczytałem, :nissan: stosuje ten czynnik chłodzący od 2013 roku.... :|

 

Dobrze że ja rzadko włączam klimę ... poprostu jakoś nie lubię z nią jeździć - wolę "naturalne" powietrze. Klima tylko jak już się nie da inaczej i najlepiej na chwilę a potem "off" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety. Na nalepce jest jak byk (albo łeb świni z artykułu) widnieje HFO-1234yf. Co ciekawe, rok wcześniej kupowałem nowego wieśwagena i tam jest stary poczciwy R-134a.

 

Rzadkie włączanie klimy szybko ją wykończy. Brak smarowania na kompresorze może doprowadzić do nieszczelności i welcome, fluorowodór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rozumiem, że chodzi Ci o nawiewy na tylny rząd siedzeń?

Jeśli tak, to możliwość pewnie jest, bo np.QQ sprzedawane na rynku rosyjskim mają takie udogodnienie.

Pytanie natomiast brzmi czy samodzielne dołożenie takiego luksusu byłoby opłacalne?

Bo trzeba mieć na uwadze, że musielibyśmy ciągnąć nawiewy z deski rozdzielczej (z przodu). Trudno przy tym stwierdzić bez rozbierania czy nie byłaby konieczna wymiana także tych tuneli wentylacyjnych, które już są, na takie, które umożliwiłyby doprowadzenie nawiewu na tył auta.

Jeśli więc nie mielibyśmy gotowych podzespołów np.z rozbitka, to impreza może być droga.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam pewny problem. Klima mi się nie wyloncza. Chyba zwariowała. Naciskam przycisk off a ona pracuje na pełnych obrotach i bardzo głośno. Co mam robić ???

Edytowane przez Vladimir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pewny problem. Klima mi się nie wyloncza. Chyba zwariowała. Naciskam przycisk off a ona pracuje na pełnych obrotach i bardzo głośno. Co mam robić ???

 

ASO - serwis ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam ten sam problem. naciskam przycisk OFF a ona sama gdzies cisnie te powietrze albo na nogi albo szybe. Innym razem zmniejszam predkosc a ona mimo to sama mocno dmucha?? o co chodzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie,

Niestety zaobserwowałem podobny objaw źle działającej klimatyzacji w QQ N-Connecta ostatnio, tzn właśnie wtedy kiedy temperatury spadły i różnica temp. wew./zew. jest większa. Mimo ustawionych 16C klima grzeje... Jedynie pozycja LO chłodzi. Co z tym fantem można zrobić? Wizyta w ASO - aktualizacja softu do sterownika klimy i kalibracja łopatek jak to pisaliście wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w moim odczuciu grzała mocniej niż pokazywał to panel klimatyzacji. Przy przeglądzie rocznym zgłosiłem to. Sprawdzili i stwierdzili, że jest ok, ale od tego czasu jest lepiej, więc według mnie zmienili ustawienia, tylko się nie przyznali. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grudniu i mnie czeka przegląd. Ciekawe co mi zmienią po kryjomu? :huh:

Skoro tak, to może bym żonę zabrał ze sobą. :D

Ale liczysz na nowy model, czy tylko na facelifting? :) A może Black Edition?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Niestety zaobserwowałem podobny objaw źle działającej klimatyzacji w QQ N-Connecta ostatnio, tzn właśnie wtedy kiedy temperatury spadły i różnica temp. wew./zew. jest większa. Mimo ustawionych 16C klima grzeje... Jedynie pozycja LO chłodzi. Co z tym fantem można zrobić? Wizyta w ASO - aktualizacja softu do sterownika klimy i kalibracja łopatek jak to pisaliście wcześniej?

Jak pisałem w innym poście to zadaniem automatycznej klimatyzacji jest doprowadzenie jak najszybciej i utrzymywanie ustawionej temperatury, więc im większa różnica miedzy temperaturą ustawioną a zewnętrzną tym bardziej będzie początkowo grzała klimatyzacja. Przy klimatyzacji manualnej ustawiamy temperaturę nawiewanego powietrza a nie powietrza w samochodzie tzn. możemy ustawić np 20 stopni (i taką temperaturę będzie miało powietrze nawiewane) a w aucie może być znacznie chłodniej (bo np. mamy otwarte okno), przy automatycznej klimatyzacji temperatura nawiewanego powietrza będzie znacznie wyższa niż ustawione 20 stopni, gdyż system będzie chciał jak najszybciej doprowadzić do temperatury we wnętrzu wynoszącej 20 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. I dopiero w sytuacji, gdy układ osiągnie zadaną temperaturę, a nadal będzie walił ciepłem w nadmiarze, będziemy mogli mówić, że coś jest nie tak. Wychodzi na to, że niektórzy niepokoili serwisy niepotrzebnie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale przy ustawoaniu manualnym również nie od razu grzeje tak jak ustswilismy. Po około 15 min dopiero temperatura jest taka jak ja nastawipno - a powinna byc taka od początku. U mnie serwis wymienił jakiś czujnik w zeszłym roku i już nie ma takiego uderzenia ciepla jak na początku ale i tak nie podoba mi się takie sterowanie manualem. Jazdę muszę zaczynać od 16 stopni i przy minimalnym nawiewie. Zaczynanie jazdy od 20 stopni nie jest komfortowe. Takie "dogrzewanie" zaczyna sie gdy temp. spadnie do okolo 3 stpni, tak mi sie przynajmniej wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje wystarczy prosty test ja tak zrobiłem przy lewarku zmiany biegów położyłem termometr a drugi przy wylocie nawiewu temperaturę ustawiłem na 20 stopni podczas jazdy termometr przy nawiewie wskazywał 30 stopni a przy lewarku 15 stopni wniosek jest prosty nawiew dmucha ciepłym powietrzem do momentu uzyskania danej temperatury w całym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo raczej do momentu uzyskania danej temperatury w pobliżu czujnika odpowiedzialnego za zbieranie temperatury wnętrza. :)

Co w sumie jest jednoznaczne z uzyskaniem temperatury w aucie.

Właśnie, gdzież może być ten czujnik?

Stawiam, że właśnie gdzieś w okolicach lewarka, a pewnie pod panelem sterowania klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu czujnik z reguły jest na desce rozdzielczej auta. Być może jest na środku deski na podszybiu. Taka zaślepka z dziurkami. Jachałem teraz, więc po zmroku dobrze nie przyjrzałem się.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podszybiu mało prawdopodobne, bo latem, gdy słońce przypieka przez szybę, to dopiero by przekłamywał.

Stawiam, że jest gdzieś w okolicy panelu klimatronika. Tak też miałem w poprzednich samochodach. Oczywiście tych wyposażonych w klimę - na dodatek automatyczną, bo w przypadku manualnej za czujnik robi człowiek. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...