Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 Brak ogrzewania


marcel123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z ogrzewaniem w  moim nissanie primera p12 1.8.  Raz grzeje raz nie wymieniłem
termostat pompę wody, korek chłodnicy, płyn, silniczek sterujący klapa nagrzewnicy, i nic. Dorobiłem nawet odpowietrznik na przewodzie przy nagrzewnicy i nic ma ktoś jakiś pomysł ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w momencie jak przytrafi ci się kolejna zimna przejażdżka (czy też rozgrzej go na postoju), sprawdź ręką, temperaturę obu przewodów dochodzących do nagrzewnicy. Jeżeli przy maksymalnym nadmuchu oba mają podobną temperaturę, to zapewne zacina ci się klapka od sterowania przepływem powietrza (nagrzewnica<->parownik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku  myślałem ze klapka i dlatego wymieniłem silniczek.

Ale później sprawdziłem właśnie przewody idące do nagrzewnicy i są zimnie.

Przez nagrzewnicę powietrze przechodzi lekko wiec raczej nie jest zamulona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeżeli oba są zimne (wlot i wylot) to masz gdzieś zator. Pytanie teraz czy w samej nagrzewnicy czy gdzieś na dojściu, ale logika podpowiada zapchaną nagrzewnicę. Odłącz przewody od nagrzewnicy i puść wodę pod ciśnieniem przez nią, zobaczysz ile jej przepływa albo może coś z niej wypłuczesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że powietrze przepływa lekko. Miałem tak podobnie w fordzie. Podczas odkamieniania i płukania instalacji woda przechodziła a efektu nie było. Po wymontowaniu nagrzewnicy podpiąłem ją odwrotnie pod ciśnienie i poleciał taki syf, ze oniemiałem. Po zmontowaniu problem niedogrzania zniknął. Może spróbuj przepłukać nagrzewnicę bez wyjmowania zarówno w jednym jak i drugim kierunku. Oczywiście przepłukać pod ciśnieniem, takie z kranu wystarczy, podłączając wąż pod przewody do nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to obejrzyj przewody wychodzące z bloku, może chłopaki jak się wcinali w instalację to ich nie skrócili i gdzieś ci się załamał i nie masz przepływu wystarczającego. A jak odkręcasz ten swój dorobiony odpowietrznik to leci z niego gorący płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody nie są załamane a jak odpowietrzałem to wziołem butelkę 2 litrową odciołen dno wstawiłem w korek od chłodnicy nalałem do pełna zęby poziom płynu był wysoki i odkreciłem  odpowietrznik to płyn się pokazał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zostało ci płukanie nagrzewnicy, a jak nic to nie da to jej wymiana, po tym zobaczymy czy reduktor zacznie też łapać temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nagrzewnica wymieniona i dalej nic na wolnych obrotach nie grzeje a na wysokich grzeje ma ktoś jakiś pomysł .???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak reduktor gazowy? nagrzany i łapie szybko temperaturę czy też podobna kwestia, że na wolnych obrotach stygnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Walnięta uszczelka pod głowicą daje szereg innych, dających możliwość rozpoznania tej usterki,  objawów, nie było ich w Twoim aucie że nie pisałeś o nich....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jak miałem strzeloną uszczelkę pod głowicą to pierwszym sygnałem do niepokoju był szybko spadający poziom cieczy chłodzącej i biała chmura za plecami. Wymieniłem ją dopiero jak rozerwało mi dolny wąż od chłodnicy ale ogrzewanie było bez zarzutu.

Edytowane przez tomtom29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jak miałem strzeloną uszczelkę pod głowicą to pierwszym sygnałem do niepokoju był szybko spadający poziom cieczy chłodzącej i biała chmura za plecami. Wymieniłem ją dopiero jak rozerwało mi dolny wąż od chłodnicy ale ogrzewanie było bez zarzutu.

Właśnie, między innymi, takie objawy miałem na myśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Podepne się pod temat.

Jestem nowy u Was na forum i trochę słabo wychodzi mi szukanie. Dużo przeczytałem ale nie wszystko potrafię znaleźć. Moje pytanie... Mam zero ogrzewania. Płyn ok, termostat też, silnik szybko łapie temperaturę, węże do nagrzewnicy oby dwa gorące... Gdzie szukać klapek sterujących ciepłym powietrzem? Jak się do nich dostać? Mogą być uszkodzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, przerobiłem już kilka kwestii z nagrzewnica z wcześniejszych opisów wnioskowałem zasyfiona nagrzewnice:

1. otóź na wolnych obrotach leci zimne powietrze jak utrzymuje gaz to ciepło, szału nie ma ale ciepło.

2. Przewód włosów gorący, wylot zimny.

 

Płukalem układ środkiem K2, potem ocet i woda destylowana i tak kilka krotnie grałem auto i spuszczalem wymienialem na nowe i dalej nic wydaje się że pozostaje tylko wymiana nagrzewnicy, czy ktoś może bawił się i wymieniał jak się do niej dostać dodam że rozkręcić cała deskę przy radiu wyciągłem radio monitor nawet zegary i wydaje się że to mało żeby tym wyjechać.

 

Macie jakiś sposób?

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś sprawdzić czy nagrzewnica jest w ogóle drożna, odepnij dwa przewody od nagrzewnicy i puść przez nią wodę np. z węża ogrodowego (jak masz taką możliwość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś sprawdzić czy nagrzewnica jest w ogóle drożna, odepnij dwa przewody od nagrzewnicy i puść przez nią wodę np. z węża ogrodowego (jak masz taką możliwość)

To była pierwsza czynność i leci ale ciśnienie z węża jest mocniejsze, nawet odpininalem wylot w trakcie pracy i też delikatnie leciał płyn

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zablokujesz dopływ płynu do reduktora LPG (bo podejrzewam że podłączenie jest tuż przed nagrzewnicą) to sytuacja się nie poprawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...