Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzypiący pedał sprzegła


crool
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie na forum! Żona przez ponad 2 lata była zadowoloną użytkowniczką Micry, poza problemem z łańcuchem rozrządu który rozwiązał się po kompletnym zrobieniu rozrządu. Zdecydowaliśmy latem, że wymienimy jej samochód na coś nowszego, coś nowszego czyt. salonowego, z racji że jestem zwolennikiem kupowania nowych samochodów i wymiany po gwarancji ;-) Padło na Qashqaia N-tec. 

 

Wracając do sedna, ostatnio jak przyjeżdża to mówi za każdym razem, że sprzęgło skrzypi. Wchodzę, patrzę - nic nie skrzypi, przesadza... Dziś faktycznie trafiłem i skrzypi, skrzypi niesamowicie przy naciskaniu. Spotkaliście się z tym problemem? Mieliśmy na jeździe testowej przez weekend samochód demo w wersji Tekna z niewielkim przebiegiem i tak też skrzypiał któryś pedał, zwróciłem na to uwagę ale nie przywiązałem wagi do tego. Okazuje się, że to chyba powszechniejszy problem. Na początku w żony egzemplarzu nic nie było słychać (wyjechał z salonu z przebiegiem rzędu 3 km).

 

Macie jakiś pomysł na rozwiązanie? Czy zawozić do ASO? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś nie miał gwarancji,to poradziłbym Ci smar teflonowy,biały w spreyu.Ale masz gwarancję,nie po to by samemu takie rzeczy robić,ale żeby oni mieli i robotę i zapłatę:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ,to raczej wina siłownika hydraulicznego sprzęgła ( m i to wymieniano na gwarancji w tiidzie ). Jeśli tak , to smar nie wiele pomoże. Ale może rzeczywiście tylko efekt braku smaru na częściach ruchomych. Ja bym psiknął na próbę jakimś sprayem na mechanizm. Jeśli pomoże , to nie siłownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie skrzypi guma na pedale. U mnie zaczął skrzypiec po miesiącu. Różne buty, dwóch kierowców. Założyłem, że linka więc na gwarancji i do serwisu, a tam akurat nic, jak ręką odjął. Okazała się winna guma. Po czasie doszedłem do wniosku, że to myjni i sprzątaniu środka, bo tak piszczało od jednego mycia do kolejnego. Mam duży staż jako kierowca i byłem pewny, że to linka

 

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waśnie to za****ste skrzypienie mokrej podeszwy zmusza mnie do zakupu zestawu nakładek na pedały,chrom,czy tam aluminium....w kazdym bądź razie świecą się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma linek. Tak na marginesie.

 

Widzisz, stary jestem i jeszcze wierzę, że linka ;), a wk.... jak chol......... Nawet radio nie dawało rady zagłuszyć.

W każdym bądź razie pisk był jak zacierająca się linka. Co ciekawe jak próbowałem szorować butem, to dopiero pod pewnym kątem na nakładce i w pewnej pozycji pedału oraz wygięcia kręgosłupa ;) wydobyłem ten dźwięk. I potrafiłem to zrobić dziesięć razy pod rząd, a potem przez kolejne 10 cisza. Pojechałem do serwisu, jak już zacząłem podejrzewać, że to but, ale pomyślałem "Niech sprawdzą". Pamiętam, że się u nich "napedałowałem" a tu cisza ;)

Co ciekawe piszczało lub nie piszczało wtedy niezależnie: czy but był mokry, czy nie, czy mój 47 kajak, czy skromne żony 39 na obcasie. ;)

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew! Rano będę dzwonił do ASO. To ewidentnie skrzypi jak guma czy coś tego typu, coś jakby "wewnątrz" - nie nakładka :-) Problem tylko jest taki, że nie zawsze... pojadę i akurat cisza będzie zapewne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waśnie to za****ste skrzypienie mokrej podeszwy zmusza mnie do zakupu zestawu nakładek na pedały,chrom,czy tam aluminium....w kazdym bądź razie świecą się :D

Mam to samo, całe szczęście że tylko jednej parze butów to się dzieje sęk w tym, że na tej najulubieńszej.

 

miałem to samo i wystarczy prysnąć WD-40 na biały plastikowy element przy pedale sprzęgła i po kłopocie

Na Twoim miejscu użył bym tego specyfiku, powinno zadziałać i nie zakłóci warunków gwarancji, przynajmniej dopóki się nie wytrze i darował bym sobie wizytę, zazwyczaj nerwową, w ASO, gdzie zapewne dowiesz się, że jest to dodatek do Twego nowego auta, który otrzymałeś w gratisie a może jeszcze dodadzą że w aucie próbnym też ten "bajer" występuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj panowie,to widzę że mój serwis to są chłopaki na schwał!!!

Po przeglądzie(pierwszym) miałem wypsikane białym smarem teflonowym wszystkie zawiasy,łacznie właśnie z tulejami przy pedałach i gumą przy kolumnie! Nie prosiłem o to ,sami zrobili :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zdaje się pisałem kiedyś że ten Twój serwis to skarb prawdziwy, można by rzec kropla w morzu wszystkich pozostałych zakładów tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

miałem to samo i wystarczy prysnąć WD-40 na biały plastikowy element przy pedale sprzęgła i po kłopocie

 

 

Pozwole sobie odswiezyc temat.

 

IMG_20180412_170358_jpg_300x300_q85.jpg

 

 

Gdzie jest ten bialy plastikowy element? Bo u mnie tez sie ten problem pojawil. Na samym poczatku, jak wciskam ok 1cm to piszczy, pozniej az do podlogi nie... Tak samo jak puszczam sprzeglo podczas ruszania, jest ok... az ruszy i pod sam koniec jak zdejmuje noge z pedala to znowu slychac pisk... Chcialem wlasnie prysnac WD-40... ale gdzie?

Edytowane przez Belliash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pryskaj na wszystkie miejsca gdzie ruchome elementy sie stykaja. U mnie pomoglo od razu i na razie OK od jesieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem w swoim QQ, DIG-T 1.6, rocznik 2015.

Skrzypienie pedału sprzęgła narasta po przejechaniu kilkunastu kilometrów, im dalej - tym gorzej. Jeśli po kilkudziesięciu kilometrach wjadę w korek i muszę jechać na półsprzęgle, mam ochotę zostawić auto na poboczu i zrobić spacer...

 

To jest największy dramat mojego egzemplarza (pomijając standardowe akcje serwisowe, rysowanie się wskaźników, delikatny lakier i żałosny dźwięk klaksonu :))

Reklamowałem to w dwóch różnych ASO Nissana w Gdańsku. - w pierwszym doraźnie pomogli jakimś smarowidłem, temat wrócił.

 

W drugim też psiknęli, ale problem wrócił od razu. Diagnoza - sprzęgło do wymiany z mojej kieszeni pewnie docisk (przebieg 44000 km ;)).

Obiecali przyjrzeć się tematowi (nie mieli wcześniej na to reklamacji - trochę nie wierzę) i ewentualnie spróbują wymienić cały zespół pedału sprzęgła.

 

Jak na moje to skrzypienie to efekt tarcia gdzieś przy pedale, nie w samym sprzęgle. Jak kolega wyżej zauważył, skrzypienie słychać przy początku docisku gdzieś do połowy wysokości. Potem cisza.

 

Czy komukolwiek udało się wywalczyć coś z tym tematem w ASO, czy mam psikać hektolitry jakiegoś szajsu, aby relatywnie nowe auto nie skrzypiało jak Fiat 126p? To nie jest rozwiązanie - jeśli takich przypadków jest więcej, to jest wada fabryczna (TTTM) i Nissan powinien pomóc jakoś inaczej niż sprayem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem w swoim QQ, DIG-T 1.6, rocznik 2015.

Skrzypienie pedału sprzęgła narasta po przejechaniu kilkunastu kilometrów, im dalej - tym gorzej. Jeśli po kilkudziesięciu kilometrach wjadę w korek i muszę jechać na półsprzęgle, mam ochotę zostawić auto na poboczu i zrobić spacer...

 

To jest największy dramat mojego egzemplarza (pomijając standardowe akcje serwisowe, rysowanie się wskaźników, delikatny lakier i żałosny dźwięk klaksonu :))

Reklamowałem to w dwóch różnych ASO Nissana w Gdańsku. - w pierwszym doraźnie pomogli jakimś smarowidłem, temat wrócił.

 

W drugim też psiknęli, ale problem wrócił od razu. Diagnoza - sprzęgło do wymiany z mojej kieszeni pewnie docisk (przebieg 44000 km ;)).

Obiecali przyjrzeć się tematowi (nie mieli wcześniej na to reklamacji - trochę nie wierzę) i ewentualnie spróbują wymienić cały zespół pedału sprzęgła.

 

Jak na moje to skrzypienie to efekt tarcia gdzieś przy pedale, nie w samym sprzęgle. Jak kolega wyżej zauważył, skrzypienie słychać przy początku docisku gdzieś do połowy wysokości. Potem cisza.

 

Czy komukolwiek udało się wywalczyć coś z tym tematem w ASO, czy mam psikać hektolitry jakiegoś szajsu, aby relatywnie nowe auto nie skrzypiało jak Fiat 126p? To nie jest rozwiązanie - jeśli takich przypadków jest więcej, to jest wada fabryczna (TTTM) i Nissan powinien pomóc jakoś inaczej niż sprayem :)

Jeżeli pedał sprzęgła,to być może skrzypi sprężyna,ASO nie jest zadowolone z takich zgłoszeń.Prościej poszukać kodu w komputerze i powiedzieć,naprawione.Żeby to naprawić-poprawić trzeba chcieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się przyłącze do dyskusji. U mnie skrzypiący pedał sprzęgła pojawił się już po miesiącu użytkowania samochodu. Wizyta w serwisie zakończyła się naniesieniem jakiegoś smaru na wszystkie widoczne dla mnie elementy ruchome pedału. Pomogło na jakieś 2 miesiące i teraz znowu skrzypi.  Mam podobny efekt jak kolega Mentol- na początku jest w miarę ok, po kilkunastu minutach nasila się. Jeśli wciskam pedał bardzo dynamicznie, żeby szybko zmienić bieg skrzypi mocniej, jeśli wciskam delikatnie i powoli skrzypi minimalnie. Jeśli pomogło smarowanie elementów pedału to chyba raczej tu tkwi problem a nie w samym sprzęgle. Na razie nie mam czasu na wizyty w ASO, ale jak sie jeszcze trochę poirytuję to chyba wezmę jakiś smar w sprayu z PTFE i nasmaruję ten pedał sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie skrzypi guma na pedale. U mnie zaczął skrzypiec po miesiącu. Różne buty, dwóch kierowców. Założyłem, że linka więc na gwarancji i do serwisu, a tam akurat nic, jak ręką odjął. Okazała się winna guma.

 

Sprawdziłem tę tezę - zdjąłem gumową nakładkę z pedału i to nie w tym problem, skrzypienie nadal występuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem tę tezę - zdjąłem gumową nakładkę z pedału i to nie w tym problem, skrzypienie nadal występuje :)

Słuchajcie koledzy...a czy przypadkiem tak nie jest że skrzypi guma,przelotka w grodzi ,przez którą przechodzi popychacz pompy sprzęgła? Sytuacja analogiczna jak ze skrzypiącą kolumną kierownicy.Tu,wydaje się że to pedał skrzypi,a może być przelotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też skrzypiało. Wypsikałem jakimś CX-em wszystkie podejrzane miejsca. Tylko smrodu w aucie narobiłem.

Troszkę pomogło. Przy zmianie opon w ASO powiedziałem o kłopocie i przesmarowali te same miejsca, ale skuteczniej.

Póki co jest cisza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja. Przesmarowalem smarem grafitowym takim od lancuchow rowerowych czesci metalowe a plastiki wd 40 jakes 6 mcy temu. Na razie cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
On 1/13/2016 at 8:40 PM, manix said:

Nie no ,to raczej wina siłownika hydraulicznego sprzęgła ( m i to wymieniano na gwarancji w tiidzie ). Jeśli tak , to smar nie wiele pomoże. Ale może rzeczywiście tylko efekt braku smaru na częściach ruchomych. Ja bym psiknął na próbę jakimś sprayem na mechanizm. Jeśli pomoże , to nie siłownik.

Zgadza się, wymiana siłownika w ASO w ramach gwarancji rozwiązała problem. Serwisanci nie spotkali się do tej pory z reklamacją, ale kiedy pryskanie smarami nie pomogło, ASO nie robiło problemów z rozpatrzeniem gwarancji. Sama wymiana to ok. 1.5 godziny pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...