Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano I 3.0 V6 1992 Nowy nabytek, nowe pytania


MrMikee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Od nie dawna mam w posiadaniu Terrano D21 3.0 V6 + LPG.

Jest to mój pierwszy japoński V6 oraz pierwsze auto 4x4. Zacząłem jego naprawę bo nie jest w idealnym stanie, ale tak naprawdę nie wiem na co najbardziej zwrócić uwagę żeby wszystko miało ręce i nogi.

Rama nie jest pogięta ani pęknięta, przynajmniej po moich oględzinach ale wymaga spawania. W silniku muszę zrobić uszczelnienie rozrządu poza tym pracuje równo i jak dotąd nic nie zapowiada zbliżających się z nim problemów. Aktualnie stoi na oponach zimowych w rozmiarze 235/75/15 więc będę chciał kupić jakieś MT. Auto ma służyć do weekendowej jazdy w terenie nie do jazdy po mieście.

 Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i podpowiedzi.

 

Michał

 

PS Zdjęcia wrzucę po sobotnim wypadzie do lasu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz ... tak to miało brzmieć :)

takie pytanie z czystej ciekawości, są dwa rodzaje silników :

VG30i ... dualpoint ... (okrągły filtr na kolektorze) lpg II generacji

oraz VG30e ... wtrysk wielopunktowy ... filtr na nadkolu, lpg sekwencja

 

które serce napędza Twojego Tyrana?

 

Spawanie ramy, powiadasz? ... nooo, powinienem odradzić

po prostu to tylko "doraźny półśrodek" , do tego niebezpieczny i na pewno nieskuteczny w terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o motor to też się go uczę dopiero i mam wersje VG30i kiedyś jeździłem na 2.7 TD ale ten motor to inny rodzaj wrażeń;-) Natomiast jeżeli chodzi o resztę to w pierwszej kolejności kontrola płynów ustrojowych od a do z.

Mosty - tył koniecznie z dodatkiem LS tylko taki zapewni tobie poprawne działenie blokady LSD.

Skrzynia

Reduktor

płyn w układzie hamulcowym

płyn w układzie wyprzęgnika ( najczęściej zaniedbany )

Układ chłodzenia

kontrola zawieszenia itd...

sprawdź czy przewody od odpowietrzeń są drożne czy pourywane i nie dostają się zanieczyszczenia z zewnątrz

Załóż sobie od razu wzmocnienie wspornika drążka skrętu unikniesz niespodzianek w terenie...

potem możesz spróbować zawalczyć z podłogą pod tylną kanapą...;-)

lista długa ;-) ale piękno TI bezcenne jest przecież....;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/nissan-terrano-i-podkladki-pod-sprezyny-tylne-50-mm-2szt.htmlSerce mojego tyrana to VG30e, jeżeli chodzi o ubytki blachy w budzie to nie będę jej spawał tylko laminował po uprzednim zabezpieczeniu. Za ramę zabiorę się niebawem pytanie tylko jaką blachę ,jaki rodzaj . W pierwszej kolejności muszę też zrobić praktycznie całe zawieszenie z przodu. Są dostępne dystanse pod sprężyny nad którymi poważnie myślę oraz zestaw polibuszy, które polecacie? Poza tym mam do wymiany prawy przegub [przy skręcaniu w lewo pojawia się hałas z tej strony oraz jak się mocniej skręci to koło ma opór, porusza się 'skokami' na pewno nie jest to sprzęgiełko bo te zostały wymontowane i czekam na nowe AVM] 

 

Podsumowując czekają mnie ciekawe wyzwania bo większość chcę zrobić sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub ... dla pewności zamów od razu manszety (osłony przegubów) bo to ona odpowiada za zniszczenia

Policz liczbę ząbków na półosi przegubu ... powinno być 28 ;)

Co do spawania ramy to raczej z ostrożnym optymizmem do tego podchodź ... może umów się z @Kaine , niech rzuci fachowym okiem bo prawda jest niestety taka że czasami nie warto spawać ;)

2 auta już robiłem z pospawanymi ramami ... było ok dopóki jeździły po asfalcie - pierwsze zjazdy w teren momentalnie zweryfikowały "in minus" łatanie ramy ;)

Każdy bardziej już doświadczony terranomaniak powie ci w ciemno gdzie masz pęknięcia

Enzo żeby był w Szczecinie to by oblukał ci auto ... ale stracił napęd w jednej nodze i za prędko z Żywca nie przykuśtyka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Ja też na początku swoją ramę łatałem.

Ale tak jak Lemmy mówi, jak jeździsz po asfalcie to jest ok :D

ale w teren niestety trzeba wymienić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oględziny wykazały że rama nie jest pęknięta tylko pogryziona w kilku miejscach przez rudą, jakie są Wasze wrażenia  jeżeli chodzi o właściwości terenowe Tyrana? Czy opis mojego problemu z przegubem może sugerować poważniejszą awarie? Czy też z goła analiza jest słuszna? Czy ktoś bawił się w malowanie nadwozia Raptorem albo czymś o podobnych właściwościach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rama jest cała to ... wróciłeś z dalekiej, kosztownej podróży

raptor ... nie pomogę

przegub, tak jak pisałem, pęknięta manszeta mogła go zniszczyć lub brak odboju górnego wahacza (poznane poprzez autopsję ;) )

możliwe też że ograniczniki skrętu na dolnym wahaczu są zbyt wkręcone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama nie jest pęknięta tylko ząb czasu już ją nadgryza i trzeba reagować. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy wymianie gum na polibusze? Chcę wymienić wszystkie oraz dodać dystanse pod sprężyny. Jak dużo jest roboty przy lifcie budy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie obraź się, ale wszystko chcesz w jednym temacie na raz poruszyć. Tematy polibuszy czy liftu budy były wiele razy poruszane i wystarczy użyć tzw."szukajki" Znajdziesz wszystko czego potrzebujesz. A jeśli nie, to zadaj nurtujące Cię pytanie w odpowiednim do tego temacie. Pozdrawiam, Badger.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam swoją ramę od gniazd sprężyn do końca auta można powiedzieć , że wymieniłem :). Szósty rok leci i jakoś wszystko się trzyma jak należy. Po asfalcie to raczej nie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pio dobrze mówi Z moim było podobnie, prawie cały tył ramy odbudowany na nowo I nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość matis_uaz

A ja tam swoją ramę od gniazd sprężyn do końca auta można powiedzieć , że wymieniłem :). Szósty rok leci i jakoś wszystko się trzyma jak należy. Po asfalcie to raczej nie jeżdżę.

przyłączam się do twojego wpisu ja ramę odbudowałem od od 3 tylnej poprzecznicy i żyje ! upalałem ciężko poza czarnym i nic się nie zemściło , po prostu to kwestia umiejętności ^_^, chociaż nie polecam się na mnie wzorować w tym aspekcie nikomu  :devil:  :devil:  :devil: 

jak to mawiają nasi bracia rosjanie :shifty:  GO HARD OR GO HOME!!! :emot060:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć.

 

Małe uaktualnienie prac nad moim Terraniszczem.

 

Rama została zrobiona w warsztacie człowieka który mi go sprzedał i to samo stanie się z podłogą w tym tygodniu. Dziś zdemontowałem cały środek i nie ma tragedii na szczęście. Zauważyłem dwie dziury, jedna w bagażniku po prawej stronie,a druga pod nogami kierowcy. Dodatkowo będą robione progi i konserwacja. 

Walczyłem dziś również z błotem którym całą ramę zakleiłem po kilku wyjazdach, na co bardzo blacharz narzekał,a jutro jadę wymyć całe podwozie na podnośniku żeby móc wszystko zakonserwować. Napędy są w pełni sprawne idzie w błocie jak czołg do czasu aż się nie oprze wachaczami .

 

Po konserwacji wrzucę kilka zdjęć jak wyszło.


Rozrząd wymieniony wraz z uszczelniaczami, obyło się bez żadnych problemów. Zebatka na wale głównym zeszła jak po maśle.post-97143-1461562637,6478_thumb.jpg
Dziś czekam na termostat i będziemy go składać Po czym zajmiemy się polibuszami.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cześć.

 

Małe uaktualnienie prac nad moim Terraniszczem.

 

Rama została zrobiona w warsztacie człowieka który mi go sprzedał i to samo stanie się z podłogą w tym tygodniu. Dziś zdemontowałem cały środek i nie ma tragedii na szczęście. Zauważyłem dwie dziury, jedna w bagażniku po prawej stronie,a druga pod nogami kierowcy. Dodatkowo będą robione progi i konserwacja. 

Walczyłem dziś również z błotem którym całą ramę zakleiłem po kilku wyjazdach, na co bardzo blacharz narzekał,a jutro jadę wymyć całe podwozie na podnośniku żeby móc wszystko zakonserwować. Napędy są w pełni sprawne idzie w błocie jak czołg do czasu aż się nie oprze wachaczami .

 

Po konserwacji wrzucę kilka zdjęć jak wyszło.

Rozrząd wymieniony wraz z uszczelniaczami, obyło się bez żadnych problemów. Zebatka na wale głównym zeszła jak po maśle.attachicon.gifIMAG1032.jpg

Dziś czekam na termostat i będziemy go składać Po czym zajmiemy się polibuszami.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

 

 

Cześć.

 

Małe uaktualnienie prac nad moim Terraniszczem.

 

Rama została zrobiona w warsztacie człowieka który mi go sprzedał i to samo stanie się z podłogą w tym tygodniu. Dziś zdemontowałem cały środek i nie ma tragedii na szczęście. Zauważyłem dwie dziury, jedna w bagażniku po prawej stronie,a druga pod nogami kierowcy. Dodatkowo będą robione progi i konserwacja. 

Walczyłem dziś również z błotem którym całą ramę zakleiłem po kilku wyjazdach, na co bardzo blacharz narzekał,a jutro jadę wymyć całe podwozie na podnośniku żeby móc wszystko zakonserwować. Napędy są w pełni sprawne idzie w błocie jak czołg do czasu aż się nie oprze wachaczami .

 

Po konserwacji wrzucę kilka zdjęć jak wyszło.

Rozrząd wymieniony wraz z uszczelniaczami, obyło się bez żadnych problemów. Zebatka na wale głównym zeszła jak po maśle.attachicon.gifIMAG1032.jpg

Dziś czekam na termostat i będziemy go składać Po czym zajmiemy się polibuszami.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

 

Działaj ,działaj jest tego wart,by go uratoważ od huty :):lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-97143-1461702797,5271_thumb.jpgpost-97143-1461702808,4139_thumb.jpgpost-97143-1461702817,9904_thumb.jpgpost-97143-1461702823,8059_thumb.jpgpost-97143-1461702829,4317_thumb.jpgpost-97143-1461702850,5377_thumb.jpgpost-97143-1461702867,7625_thumb.jpgpost-97143-1461702881,2472_thumb.jpgpost-97143-1461702889,6464_thumb.jpgpost-97143-1461702898,2039_thumb.jpgTak wygląda podłoga w moim T1 po ingerencji blacharza, nowe progi nowe nadkola oraz elementy podłogi z każdej strony praktycznie. Zdjęcia ramy zrobię po lifcie i polibuszach, jak ogarnę nowe drążki reakcyjne. Dodałem kilka fotek obrazujących stan podłogi przed. Było przewiewnie :D.

 

Zawieszenie nie stawia większych oporów oprócz tej magicznej śruby która musiałem wyciąć i szukam nowej post-97143-1461703010,6679_thumb.jpeg

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

A drążki są w takiej kondycjipost-97143-1461703124,1969_thumb.jpegpost-97143-1461703135,4748_thumb.jpeg

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porażka. Drugi raz zamawialem termostat i znów przyszedł zły. I wyszło że jeszcze muszę wymienić sworznie na wachaczach czyli auto poskladam dopiero po majówce.

A miałem taką ochotę żeby pojeździć.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

post-97143-0-13242700-1462189691_thumb.jpgpost-97143-0-59385800-1462189697_thumb.jpgpost-97143-0-59385800-1462189697_thumb.jpgTermostat dotarł, dla poszukujących firma HKT Japan średnica około 65mm, temperatura otwarcia 76.5.

Uważajcie jak zamawiacie bo w proponowane w katalogach zamienniki kompletnie nie pasują, mają inna średnice oraz inne temperatury otwarcia.

 Tak wygląda odpowiedni do 3.0 v6 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr oryginału  21200-42L00

jakby ktoś potrzebował poniżej na obrazku wymiary

 

 

post-93389-0-93607200-1462203077_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-97143-1462702694,1742_thumb.jpgpost-97143-1462702702,5248_thumb.jpgpost-97143-1462702722,1413_thumb.jpgpost-97143-1462702727,0986_thumb.jpgW końcu mój Terraniszcz został postawiony na Koła. Zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia, ale w przyszłym tygodniu powinienem je wyprostować.

A wygląda tak-

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

235/75/15

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Po zastosowaniu opon MT przy wykrzyżach wygrywało mi nadkola, więc zdecydowałem się na lift budy. Niestety lewa tylnia tuleja zespoliła się w jedność ze śrubą i nie obyło się bez piły szablastej. post-97143-1465679100,5399_thumb.jpgpost-97143-1465679105,6188_thumb.jpg

 

Dzisiejszy wyjazd zakończył się wyrwaniem tylnej części ramy podczas wyciągania mnie z błota, post-97143-1465679223,4344_thumb.jpgpost-97143-1465679227,6024_thumb.jpg

 

W związku z tym że nie było za złapać z tyłu , to trzeba było próbować do przodu co zaowocowało złamaniem wspornika drążka kierowniczego który niespełna miesiąc temu był wymieniany na nowy.post-97143-1465679381,9018_thumb.jpg

 

Na szczęście miałem ze sobą Stary który fakt faktem wygięty , ale po zamontowaniu mogłem wrócić do domu z tarczą w ręku. Dodatkowo układ wydechowy został skrócony do tłumika środkowego przez większą bryłę błota.

 

Podsumowując wyjazd jak najbardziej udany , rozerwana rama pęknięty wspornik i rozerwana opona w samochodzie kolegi.post-97143-1465679620,6008_thumb.jpgpost-97143-1465679629,1967_thumb.jpg

 

 

Na szczęście rama jest na "gwarancji" jak i wspornik.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, pęknięty wspornik?!

On ma się giąć a nie pękać ... mój giął się z 10 razy i za każdym go prostowałem aż w końcu wyspawałem sobie wzmocnienie

Ktoś chyba przesadził z twardością materiału ... to nie może być przesadnie twarde i wręcz zagraża życiu

Obstawiam że pokrzywiłeś też końcówki drążków

Terrano nie jest rasową terenówką ... tu już nawet nie chodzi o brak sztywnego mostu i blokad ale o fatalnie zaprojektowany układ kierowniczy i w ogóle przednie zawieszenie

Niedawno składałem od gołej ramy Pajero ... niby to samo co u nas a jednak wszystko dużo bardziej przemyślane:

dolny wahacz pracuje "w osi" ... do tego drugie mocowanie (u nas jest to drążek reakcyjny) jest tam z przodu, przed wahaczem ;)

górny wahacz jest zbudowany tak samo jak u nas ale mocowany od wewnętrznej strony ramy (co prawda śruby są dużo cieńsze, ale nawet gdyby je wyrwało to koło nie położy się na płasko :) )

Tylna oś jest "wleczona" na dolnych wahaczach osadzonych po zewn. stronach ramy

... A układ kierowniczy, nie na zasadzie " kości" lecz wewn. końcówki drążków pracują tylko w osi pionowej  :showoff:

 

Moim zdaniem wybrałeś złe auto, tzn. dobre ale nie do ciężkiego terenu ... pamiętaj o tym

Wielokrotnie jeździłem w teren z XJ-mi i Patrolami ale zawsze pamiętałem żeby nie pchać się za nimi w każdy zakątek ... co z tego że mnie wyciągną, jeśli moje straty będą niewspółmiernie wysokie do tego co użyję :(

Off road to nie tylko błoto po klamki, straty będą zawsze, to jest wpisane w scenariusz zabawy ... ale nie mogą być na tyle wysokie by zdjąć banana z twarzy, prawda ??

 

Pozdsrówka  :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...