Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zbyt wysokie ciśnienie w silniku


Yaro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie do forumowiczów odnośnie zbyt wysokiego ciśnienia w silniku. Przynajmniej taką diagnozę postawił warsztat. W rezultacie olej został wypluty na przednią część silnika w całości - w trasie duże obciążenie i alarm czerwonej kontrolki. Praktycznie od razy wyłączyłem silnik... Kilka godzin wcześniej objawiło się to dłuższym świeceniem kontrolki oleju, ale ze względu na duży mróz, uznałem, że to może być przyczyną. 

 

Czy ktoś może mi podpowiedzieć co się mogło stać. Czy komuś przydarzyła się taka sytuacja i najważniejsze co to może oznaczać.

 

Generalnie silnik do samego końca miał moc, nie zauważyłem szczególnie niepokojących objawów. 

 

Z góry dziękuję za wskazówki.

 

Pozdrawiam,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przednią część silnika, tzn którędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg informacji to bagnetem... z powodu zbyt dużego ciśnienia. Po dodatkowej rozmowie, mechanik zasugerował, że to być może przesunięcie na panewce spowodowało takie zachowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli obruciło panewki, to remont niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W vw działo się coś takiego jak zamarzła odma, może tu podobnie.


U znajomego w golfie po nocnym postoju na mrozie zamarzło odpowietrzenie, cały olej wywaliło przez ''bagnet'' i silnik poszedł do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli okaże się, że silnik do remontu to czy warto? Tzn. zastanawiam się czy mogę kupić silnik i czy nie będzie ryzyka, że "nowy" jest tak samo w złym stanie. I że za jakiś czas historia się nie powtórzy? 

 

A może jakiś inny silnik? w innej wersji można zamontować. mniej awaryjny, skoro trzeba by kupić drugi. I kluczowe pytanie jak znaleźć silnik w dobrym jeszcze stanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw spróbuj od odmy tak jak miałeś podpowiedziane wcześniej.

Czyli po rozmrożeniu silnika wyczyść głowicę, wlej nowy olej i sprawdź ciśnienie.

Właśnie dlatego powinno się wymieniać olej przed zimą, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia układu, które mogłyby zamarznąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tę opcję też zasugerowałem warsztatowi. Mają mi zrobić dokładny przegląd sytuacji w piątek, ale w ponownej rozmowie zasugerowali możliwe scenariusze i chciałbym się przygotować na odpowiedź. To co zrobili "na szybko" to wlali olej i sprawdzili jak się zachowuje silnik. Na tej bazie i napraw wcześniejszych zasugerowali potencjalny remont lub wymianę silnika na mniej zużyty. Stąd moje pytanie już teraz:) 

 

Olej i filtr zmieniałem jakoś w maju... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie miał prawdopodobnie żadnej wady. Zamarzła ci odma, ciśnienie z przedmuchów (zawsze jakieś są, nawet w silnikach w dobrym stanie) nie miało którędy ujść i wyszło najprostszą drogą, tzn bagnetem zabierajac ze sobą olej.

 

jak silnika nie przytarłeś, to po wlaniu oleju i przeczyszczeniu odmy można jechac dalej.  I tego ci życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winna może być pompa oleju.A zasadzie to nawet na pewno.Było o tym masę na forum renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jakby pompa zamiast max 5, dawała 15 bar, to wytłumacz mi proszę po kolei ciag zdarzeń, ktory miałby doprowadzić do wyplucia oleju bagnetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano poczytaj i popytaj w serwisach jak nie wierzysz.Nie mam zamiaru czegoś na sile udowadniać.przykład? Przeczytaj komentarze

http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/315.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, przeczytałem cały artykuł, nawet komentarze i znalazłem tylko jedną wzmiankę o wadliwej pompie oleju (a konkretnie o zaworze przelewowym, bo to on się psuje jak ciśnienie jest za duże)

 

Co więcej tam olej poszedł uszczelką filtra (co jest normalne w sytuacji nadmiernego ciśnienia), a nie bagnetem (na co przy nadmiernym ciśnieniu nie ma szans)

 

edit

żeby nie było: nie mówię, że to nie jest wina zaworu przelewowego pompy.

Owszem, mogło tak się zdarzyć, ale wówczas olej z pewnością nie wyleciałby bagnetem, tylko jakąś uszczelką na magistrali olejowej

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak tę opcję też zasugerowałem warsztatowi. Mają mi zrobić dokładny przegląd sytuacji w piątek,

Wiadomo już coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...