Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] świeci żółta kontrolka silnika


MariuszP12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was forumowicze  od niedawna jestem włascicielem nissana primery p12 z slnikiem 1.8 bezyna kombi ktora zakupiłem tydzien temu i mam problem po przejechaniu autem okolo 300km  oswieciła mi sie zolta kontrolka sprawdz silnik  udalem sie do mechanika w celu sprawdzeniu usterki .mechanik podpioł pod laptopa i wyskoczyl blad zbyd uboga mieszanka paliwa tankowane na bp ultimate 98  poczym skasowal blad i byl spokuj chodz auto srednie spalanie po miescie pokazywalo w granicach 12/13 litrow nie przekraczajac 100km/h  po zatankowaniu autka za kwote 120 zł zrobiłem nieco ponad 250km poczym znowu zatankowałem  na 2 stacji orlen paliwa 98 i w momecie skasowania licznika co pokazuje wartosc spalania na 100km oswiecila sie znowu ta sama kontrolka poczym komputer zaczol pokazywac spalanie w granicahc 9l/100km dodam ze autem nie szarpie ani nie czuc spadku mocy 

 

co moze byc nie tak z mam primera p12 czy to moze bys spowodowane usterką sady lambdy czy co dodam ze szukałem w necie ale nic nie znalazłem 

 

dla konkretnej porady ktora usunie usterke nagroda krata piwa jakie pijesz ale musisz byc z okolic myszkowa +/- 50km

pozdrawiam i czekam na sugestie jak nie jasno napisane pytajcie a napewno opisze dokladniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź scanerem jak działają sondy, masz dwie I, czy jedną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ale zapomnialem wspomniec ze kompletnie sie na tym nie znam :(

i nawet nie wiem ile ich tam jest wiem ze 1 jest u dolu a czy 2 tez gdzies tam jest?? 

a i ile to moze kosztowac sprawdzenie i gdzie sie udac 

Edytowane przez MariuszP12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i swoją uwagę skierowałbym jeszcze na przepływomierz, jeżeli podaje mniejszy przepływ powietrza do rzeczywistego to może wyjść uboga mieszanka, więc mycie na pewno mu nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i swoją uwagę skierowałbym jeszcze na przepływomierz, jeżeli podaje mniejszy przepływ powietrza do rzeczywistego to może wyjść uboga mieszanka, więc mycie na pewno mu nie zaszkodzi.

sorki ale juz poczytalem na ten temat troche po necie jak by byl padniety to by muliło auto a mi nie spada moc nawet spalanie spadlo z 12 l na 9 okolo chodzi mi oto ze przy kazdym skasowaniu licznika pomiaru ilosci spalanego paliwa na 100km wyswietla mi sie ten bład check engine i auto pali 9l a jak skasuje bład  to pali okolo 12/13 litrow bezyny  jezdzac po miescie bez stania w korkach normalna jazda nie przekraczajaca 80km/h nawet bo zona sie boi 

Edytowane przez MariuszP12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko się zgadza, bo po wejściu komputera w tryb awaryjny (zapalona lampka check) komputer zaczyna podawać zapisaną w komputerze dawkę paliwa, niezależnie od danych jakie docierają z czujników. Po skasowaniu błędu zaczyna komputer silnika brać pod uwagę dane pochodzące z czujników i jak któryś szwankuje to masz to co masz czyli większe spalanie. To oczywiście nie musi być przepływomierz, ale drogą eliminacji będziemy iść dalej, chyba nie myślałeś, że to będzie takie łatwe, będzie "pstryk" i podane rozwiązanie. Rób, sprawdzaj to o co prosimy a na pewno znajdziemy przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kolektorze zaraz za głowicą ile masz sond, dwie czy jedną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej z braku czasu nie mogłem nic ustalic z autem do wczoraj nie bylem u mechanika bo znalazlem poradnik na forum jak odczytac  bład za pomoca (pedalła gazu)

mianowicie bład P0102,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - niski sygnał wejściowy" i teraz pada pytanie jezeli dobrze rozumie co tu jest napisane  gdzies na kostce w ktoryms kablu niemam napiecia 

jak to sprawdzic wzuci mo ktos jakis poradnik badz film  i czy moze ktos mi podac prawidłowe wartosci napiecia  na tej kostce :)

bo wymienilem przepływomiez na identyczny o tych samych numerach  od znajomego i dalej miga mi kontrolka  

ps skrzynka piwa jest dalej aktualna 

Edytowane przez MariuszP12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr powietrza, to nie zaszkodzi, sprawdź kostkę podłączeniową i popryskaj jakimś środkiem poprawiającym kontakt. Sprawdź czy masz szczelny dolot, czyli wszystkie elementy które są za przepływomierzem. Jak to zrobisz to na tym pożyczonym przepływomierzu przejedź kilkanaście kilometrów i zobacz czy dalej błąd będzie występował, wtedy ewentualnie będziemy sprawdzać czy kable do komputera są całe i nie mają nigdzie zwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym porzyczonym przeplywomierzem jezdze juz 3 dni wczoraj sprawdzilem wszystkie  podłaczenia za przeplywomierzem i wszystko wyglada wizualnie na cale filtr test nowy styki w kostce tez przeczyszcze i blad dalej ten sam ptytanie czy ten pozyczony przepływomierz tez musze jakos wgrac po zamontowaniu .

 

czy rura dolotowa przy przepływomiezu  jest orginalnie skrecona na opaske zaciskowa ze srubka przy obu koncach (przy przepustnicy tez) bo cos mi sie wydaje ze ktos juz tam cos grzebał:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim ktoś kto ma 1,8 odpowie ci na pytanie, pomierz jeszcze napięcia na kostce przepływomierza w kilku przedziałach obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie przepływki musisz ponownie skasować błąd. W dieslu ten błąd nawet nie zapisuje się w pamięci, znika jak tylko przepływomierz pokaże napięcia w normalnych granicach. Najlepiej kup za 8zł ELM 327 i będziesz mógł sam prześledzić pracę przepływki, egr-a i sond lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie przepływki musisz ponownie skasować błąd. W dieslu ten błąd nawet nie zapisuje się w pamięci, znika jak tylko przepływomierz pokaże napięcia w normalnych granicach. Najlepiej kup za 8zł ELM 327 i będziesz mógł sam prześledzić pracę przepływki, egr-a i sond lambda.

 

ja ma 2.0 i po wymianie nie musiałem kasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u niego też nie trzeba tzn, że świeci się jeszcze coś innego niż przepływomierz. Np za niskie lub za wysokie napięcie na sondzie.

W każdym razie do sprawdzenia szczelność, EGR i sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po dłuzszym szukaniu nie mam zaworu egr zostala do sprawdzenia szczelnosc ale wizualnie nie widac zeby byly popekane przewody

i czy to normalne ze na zimnym silniku auto trzyma 1.5 obrotow ktore spadaja po jakimś czasie ????

Edytowane przez MariuszP12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik cyfrowy w domu masz?

Podepnij do sondy i sprawdź czy jest zasilanie grzałki 12V na dwóch białych przewodach. Czy grzałka ma opór kilku Ohm ów. I na pracującym silniku jakie generuje napięcie na czarnym przewodzie. Powinno być średnio 0,5V, bo ono pulsuje. Po dodaniu gazu powinno podskakiwać do 1V.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakie efekty ? Mam 1.8 z gazem i raz mi taki błąd wyskoczył, przedtem zaczął szarpać. Zdarzyło się to po jeździe ponad 130km/h i gwałtowniejszym dodaniu gazu. Filtry wymienione, gaz po regulacji na gwarancji. Obroty falują spadając prawie do zera. Dzieje się to na obu rodzajach paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakie efekty ? Mam 1.8 z gazem i raz mi taki błąd wyskoczył, przedtem zaczął szarpać. Zdarzyło się to po jeździe ponad 130km/h i gwałtowniejszym dodaniu gazu. Filtry wymienione, gaz po regulacji na gwarancji. Obroty falują spadając prawie do zera. Dzieje się to na obu rodzajach paliwa. 

wiesz sprawdziłem dolot powietrza szczelny przepustnice musze podczyscic bo jest tam plama czarnej mazi z problemem p0101 uporałem sie ale teraz wyskakuje p0171 czyli cos o mieszance paliwa 

do sprawdzenia mam jeszcze sady bo tez zaczoly mi skakac obroty podczas odpalenia mam tak 1.5k na jałowym jak probuje ruszyc to spadaja prawie do 500  tylko własnie niewiem czym to jest spowodowane 

i dodam ze z wydechu nie smierdzi spalinami tylko benzyna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...