Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Korozja w QQ


ahilles
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości obejrzałem w moim qaszlaku, 2007 również na czarno pomalowana belka. Może jednak cos sie zadzialo z tylem auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolor belki Panowie mają w "klasycznej" matowej czerni? Natomiast jeszcze poprosiłbym o odpowiedź na pytanie dotyczące odkręcania śrub.

Pozdrawiam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Postanowiłem sam pomalować "belkę" i efekt widoczny jest na zdjęciu. Starałem się pracę wykonać zgodnie ze sztuką, mianowicie: usunięcie korozji mechanicznie, odtłuszczenie, naniesienie podkładu, naniesienie lakieru bazowego i w końcowej fazie "poleciał" lakier bezbarwny. Śruby mocowały tylko tą belkę także można je odkręcać. Przeglądając internet mogę pokusić się o stwierdzenie tego, że polift nie ma pomalowanej "belki" fabrycznie.

Pozdrawiam i dziękuję za Waszą bezcenną pomoc!!!

  

post-95734-0-09394400-1474443042_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adres fachowca prosimy :-)

Witam.

Tak jak pisałem powyżej, że malowaniu podąłem się sam. Podejrzewam, że każda osoba lubiąca majsterkować da radę to pomalować. Polecić mogę lakiery w sprayu firmy AUTO FIT (patrz foto).

Pozdrawiam i życzę powodzenia tym, którzy będą malować element samodzielnie! 

post-95734-0-77621300-1474485856_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Góra auta pod klapą bagażnika po jej otwarciu. W środku idzie wężyk do spryskiwacza tylnej szyby.

 

Słabo jak na 2010…

 

 

post-97640-0-59582500-1497267538_thumb.jpg

post-97640-0-88631000-1497267541_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wygląda, jakby fabryka zapomniała o ocynku a woda z deszczu/ myjni swoje robi.. Po oczyszczeniu i zamalowaniu (w ramach eksperymentu) uszczelniłem te miejsca przezroczystym smarem silikonowym. Zobaczymy za rok, co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym miejscu powłoka lakiernicza jest znikoma. Wszystkie QQ mają ten problem. Najlepiej od razu się tym zająć bo może być za poźno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wygląda, jakby fabryka zapomniała o ocynku a woda z deszczu/ myjni swoje robi.

A jest w ogóle ocynk na nadwoziu w QQ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocynk jest... ale są miejsca gdzie powłoka lakiernicza jest .. no tyle ,że jest i nic więcej.. czyli nie chroni metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa. Mam jeszcze starą lagunę II i tam o korozji nie ma mowy. Na każdym elemencie.

Wiedziałem o słabych zabezpieczeniach antykorozyjnych w koreańczykach, w mazdach. Jak widać nissan dołączył do tego grona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korozja to naturalny proces :) wszsytko zardzewieje... w porównaiu do MB W203 to w QQ jej nie ma  :) . Ogólnie są miejsca gdzie ruda szaleje... ale można to opanaować. 

J10 to rejon opisany w tym poście.. otwory gdzie wchodzą przewody to jest duży problem. Trzeba zabezpieczyc zanim zgnije. Rejony styku elementów z tworzywa z nadwoziem. I to ogolnie na tyle.

Profile zamknięte też warto zakonserwować.

 

Jeśli nie było kiepskich napraw lakierniczo - blacharskich to nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym aucie jakie posiadam mam zwyczaj, że wszystkie zawiasy, otwory i przelotki traktuję co jakiś czas oliwką lub smarem w aerozolu. Jak na razie nigdy nie miałem w tych miejscach problemów z rudą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Niechciałem zakładać nowego tematu ale to co zobaczyłem po ściągnięciu tylnego zderzaka , to ręce mi opadły  .

IMG_20211104_150132.jpg

IMG_20211104_150151.jpg

IMG_20211105_160126.jpg

IMG_20211105_160038_1.jpg

Edytowane przez Seba37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie tak myślę rok temu jak wyklejałem bagażnik to zobaczyłem dziurę koło nadkola lewego jak zdjełem boczek materiałowy.Po twoim zdjęciu to chyba te same miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obu stronach jest tak samo , gnije goła blacha . Aż się boję tego czyścić , ale raczej wyjścia nie ma . Od strony pasażera jest większa korozja . Paradoksalnie też chciałem wyciszyć nadkola 🙃 , a tutaj taka sytuacja . Zakładam że sporo użytkowników tak jeździ . Czasem lepiej pewnych rzeczy nie wiedzieć 🍻

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby były tam cale nadkola ,raczej problemu by nie było .

Te śmieszne nadkolka  co tam są tylko zatrzymują brud sól, a kamienie co tam wpadają sieją spustoszenie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zgnije to co za kołem to wali w podłogę bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20211106_155024.jpg

IMG_20211106_155024.jpg

IMG_20211106_155012.jpg

IMG_20211106_154910_1.jpg

Im bardziej czyszczę to dziury sie powiększają , od strony wewnętrznej tam gdzie jest konserwacja rdzy praktycznie nie ma ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to co czyścisz to tak naprawdę już zeżarty element, raczej całkiem utleniony, sama rdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...