Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Tino Almera Diesel - problem z pompa paliwowa


rajdzen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wysiadła mi pompa  wiec dalem ja do regeneracji. Pompe dostalem zregenerowana z gwarancja. Myslalem ze ok wiec oddalem do mechanika by ja zalozyl.

Auto nie pali. Odpala tylko z plaka i na wysokich obrotach auto pracuje,  jednak na nizszych gasnie.

 

Mechanik twierdzi ze to wina pompy. Podlaczal komputer i odczyty mu to potwierdzily.

znowu osoba co regenerowala pompe twierdzi ze to nie wina pompy a jedynie mechanik cos nie tak zrobil.

 

Pompa na gwarancji ale wyjecie silnika by wyjac pompe to dodatkowe koszty. Moze ktos sie z Was spotkal z tym problemem i potrafi mi powiedziec kto mowi prawde bo ktorys z nich mnie poprostu robi w balona..

 

Jest kilka opcji

1) zla pompa

2) cos z komputerem i zle ustawione parametry

3) mechanik cos zle zrobil

 

Bardzo prosze o wszelkie sugestie bo auto juz prawie 2mc stoi u mechanika i niebawem koszt naprawy przerosnie koszt auta :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wygląda na to ze mechanik nie potrafi ustawić pompy - nie jest to element plug and play

po 97 kąt 0,89+/- 0,08mm

Edytowane przez Pretor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pompa byla montowana z takim kolem gdzie ponoc sie to wkreca i powinno dzialac. Jak moge zweryfikowac co jest tak by jednemu lub drugiemu udowodnic ze sie myli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wygląda na to ze mechanik nie potrafi ustawić pompy - nie jest to element plug and play

po 97 kąt 0,89+/- 0,08mm

to w  2.2 di mozna regulowac kąt ? duży jest zakres ? jak to zrobic ?

 

mi pokazuje cały czas kąt wyprzedzenia 0 stopni , a miałem regenerowaną pompe wiec moze ktoś zle to złożył ? ??

Wiem ze jak w oplu zakłądałem taką pompe v44 to mozna było delikatnie ją ustawić  , tu jest podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ci pokazuje, elm327? Jeśli tak, to nie ten kąt. On ładnie pokazuje wyprzedzenie w benzynowym, w dieslu cały czas będzie 0.

Właśnie niech autor tematu spróbuję odpisać czujnik temperatury dwupinowy od ECU i zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest u mechanika. Poki co dzwonilem do osoby co robila pompe i zdzwanial sie z mechanikiem. Maja jeszcze raz sprawdzic to co im powiedzial. A gdzie ten czujnik jest - kiepski ze mnie mechanik:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad pompą wtryskową w lewym rogu głowicy(patrząc z przodu). Od ciągłego kręcenia bez efektu mogliście ponownie "ukręcić" sterownik pompy. Choć nie wiem co było regenerowane.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w  2.2 di mozna regulowac kąt ? duży jest zakres ? jak to zrobic ?

 

mi pokazuje cały czas kąt wyprzedzenia 0 stopni , a miałem regenerowaną pompe wiec moze ktoś zle to złożył ? ??

Wiem ze jak w oplu zakłądałem taką pompe v44 to mozna było delikatnie ją ustawić  , tu jest podobnie ?

 

Co ci pokazuje, elm327? Jeśli tak, to nie ten kąt. On ładnie pokazuje wyprzedzenie w benzynowym, w dieslu cały czas będzie 0.

Właśnie niech autor tematu spróbuję odpisać czujnik temperatury dwupinowy od ECU i zapalić.

 

 

to skoro pokazuje cały czas zero stopni to jak sprawdzic ten kąt ?  i czy jest jakas delikatna regulacja na pompie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ustawia sie na znaki za pomocą specjalnego kołka. Tam żadnej regulacji nie ma.

Kąt wtrysku ustala tłok na samym dole pompy i koryguje elektrozawór. Wartości żądane korekcji pewnie sprawdzi consult 2, a wartości rzeczywiste to już na stole w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ustawia sie na znaki za pomocą specjalnego kołka. Tam żadnej regulacji nie ma.

Kąt wtrysku ustala tłok na samym dole pompy i koryguje elektrozawór. Wartości żądane korekcji pewnie sprawdzi consult 2, a wartości rzeczywiste to już na stole w serwisie.

 

 

aha :)  widze że jestes obeznany w temacie , to mam jeszcze pytanie :) bo zmagam sie z problemem odpalania , na zimnym i na ciepłym , poprostu trzeba długo kręcic . Myślałem ze to wina pompy ale wczoraj coś mnie tkneło i odłączyłem czujnik temperatury ten dwu pinowy , oczywiście po przekręceniu zapłonu uruchomiły sie wiatraki ale auto odpaliło od strzała , i tak za kazdym razem . Teraz pytanie :D czy to walnięty czujnik temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, czujnik masz sprawny. Odpala lepiej bo dostała wcześniejszy wtrysk i większą dawkę paliwa niż potrzeba w danych warunkach.

to w takim razie czego mam sie czepic ?????? widocznie coś musi byc nie tak skoro potrafi sobie zmienic wtrysk po odpieciu czujnika

to w takim razie czego mam sie czepic ?????? widocznie coś musi byc nie tak skoro potrafi sobie zmienic wtrysk po odpieciu czujnika

zaznaczam ze sterownik był naprawiany( tak mówił poprzedni własciciel )  bo widziałem ze kabelki od zaworków są lutowane , da sie elektronicznie jakos sprawdzic ten wtrysk ewentualnie go przestawic ?  bo bez czujnika pali jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tak lekko. Problem może być w kompresji, wtryskiwaczach, pompie, łańcuchu lub nieszczelności na przewodach paliwowych. Może też składać się z wielu drobnych problemików. Jak na jałowym silnik mocno wiruje, to możesz dać do sprawdzenia wtryskiwacze. Możesz też sam je umyć myjką ultradzwiękową, żadna filozofia. U mnie w jednym było czarne mazidło między sprężynami. Po operacji silnik pracuje równo. Dla pompy lej olej 2T do ropy, bo wyciągać ja z tego powodu bez sensu. Łańcuch też bez sensu wymieniać, bo za droga i nieopłacalna impreza. U mnie ewidentnie jeszcze gdzieś ciągnie powietrze, a zostały tylko oringi na zaworach pompy, no i uszczelka pod deklem sterownika i grzybek pompki na filtrze paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tak lekko. Problem może być w kompresji, wtryskiwaczach, pompie, łańcuchu lub nieszczelności na przewodach paliwowych. Może też składać się z wielu drobnych problemików. Jak na jałowym silnik mocno wiruje, to możesz dać do sprawdzenia wtryskiwacze. Możesz też sam je umyć myjką ultradzwiękową, żadna filozofia. U mnie w jednym było czarne mazidło między sprężynami. Po operacji silnik pracuje równo. Dla pompy lej olej 2T do ropy, bo wyciągać ja z tego powodu bez sensu. Łańcuch też bez sensu wymieniać, bo za droga i nieopłacalna impreza. U mnie ewidentnie jeszcze gdzieś ciągnie powietrze, a zostały tylko oringi na zaworach pompy, no i uszczelka pod deklem sterownika i grzybek pompki na filtrze paliwa.

 

 

aha zapomniałem dodać ze jak odpalam pierwszym razem to kręce i kręce załapuje tak jak by za mało paliwa dostawał i wkoncu odpala , zgasze i chce odpali i taka sama sytuacja i tak za kazdym razem . a jak np odpalam , dwa obroty rozrusznikiem i wyłanczam zapłon i dalej prubuje to za drugim razem pali od strzała ;/;/

PAnowi nurtuje mnie jeszczze jedna sprawa . bo po odpięciu czujnika temperatury auto odpala jak z fabryki , ponoć wtedy silnik widzi temperature -25 stopni i zwiększa dawke startową :) tak ktoś napisał :) ale dziwi mnie fakt iz jak odpinam czujnik temperatury to włączają sie obydwa wentylatory  , czyli komputer wtedy widzi ze silnik ma ponad 90stopni a nie -25 jak to jest ? moze poprostu mój czujnik oszukuje zdeczka , bo jak odpale auto to przez 20 sekund chodzi na 800 obrotów  poczym wskakuje na 1100 az sie zagrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz, to wtryskiwacze i łańcuch odpadają. Zostają pompa i jej zasilanie w paliwo.

Z czujnikiem jest tak, że przy - 25C oporność nie spada do nieskończoności jak przy odpięciu wtyczki. ECU to wykrywa i wie, że nie będzie wiedział jaka jest t silnika, to włącza na wszelki wypadek wiatraki.

Filmik o moim filtrze paliwowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze no sprawdze to jeszcze raz czy niema nieszczelności , a jest mozliwość zwiększenia dawki startowej  ? moze coś zostało zawalone po naprawie pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tylko programowo.
Akumulator i rozrusznik masz w dobrym stanie? Może obroty na starcie za niskie.
Chciałem u siebie sprawdzić, ale zapalił skubany od razu. e373c71594809f5da139b92624bffdf3.jpg
Tu lepiej widać, nawet widać jak poszczególne cylindry "łapały". Obroty ok 220 na min.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli progrmowo da sie to zrobic ? mam w okolicy tunera moze by to ogarnoł niedrogo  , a znasz kolego moze oporności dla czujnika temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załaczniku

 dzieki wielkie :D juz zapunktowałem :)

a jeszcze mam pytanie , czemu jak odepne czujnik położenia wału ten na dole przy skrzyni to auto nie gaśnie   tak ma być ? delikatnie przydymia i chyba przyśpiesza ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gaśnie bo ten czujnik jest dla ECU dla wyliczenia z grubsza dawki wg map. Drugi czujnik jest w samej pompie pod deklem sterownika i on już bezpośrednio odpowiada za wtrysk. Powyższe nie twierdzenie, a przypuszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem odkrecic czujnik temperatury ,zeby zmierzyc oporność bo kiebski dostęp , ale nie miałem klucza takiego pod ręką i dla sprawdzenia podpiołem inny czujnik o podobnych wartościach no i odpalam auto od strzała , trzyma obroty w okolicach 1000 obr dopuki sie nie nagrzeje i spadają do 850 :P hmm... moze warto wymienic czujnik jednak :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...