Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pisk przy odpalaniu, Qashqai 2,0 DCI


Przemoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może spotkał się ktoś z krótkim piskiem który pojawia się zaraz po odpaleniu silnika, wyłącznie ciepłego. Pasek klinowy, koła wyglądają ok, tak stwierdził mechanik. Czy może być to wina koła dwumasowego? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmocz odrobinke pasek, rolke troszke woda przed odpaleniem i zobacz czy wtedy pisku nie bedzie. (woda na chwilke pasek wyciszy). Jak pisk dalej będzie to pasek wyklucz i szukaj dalej

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być,choć nie wiem czemu mechanik od razu wykluczył pasek?Tak na oko???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiając auto u mechanika na 2 godz, prosiłem o wymianę paska klinowego gdyż wydawało mi się to oczywiste. Przy odbiorze mechanik powiedział że nie ma sensu wymieniać paska. Wyjaśnił że po większych oględzinach tych elementów, wszystko jest ok a pisk może pochodzić od dwumasy. Sprawdzę jutro patent z wodą i może to rozjaśni sytuacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski mogą być dobre, ale może potrzebują, lub któryś z nich podciągnięcia. Próba z wodą zawsze daje rozwiązanie, więc warto najpierw sprawdzić przed przejściem do następnego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Note też niby paski były OK! a piszczały! Dopiero wymiana na nowe dawała radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Note też niby paski były OK! a piszczały! Dopiero wymiana na nowe dawała radę.

Skąd ja to znam, nawet wymiana nie zawsze daje pozytywny rezultat a powodem jest mocowanie rolki jak to w moim, który opisałem, przypadku było. A  swoja droga wrócę do tego tematu, niech się tylko cieplej zrobi bo to co zastosowaliśmy to tylko półśrodek by przywrócić auto do bezpiskowej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luźny pasek to jedno, przyczyna dlaczego się ślizga to drugie.

Może być też tak, że pasek jest odpowiednio napięty, a poślizg jest powodowany przez zapieczone łożysko, które potrzebuje pokonać dużo większe opory, aby się rozruszać.

Koła pasowe są niewielkie, co za tym idzie kąty opasania również i o poślizg nie trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luźny pasek to jedno, przyczyna dlaczego się ślizga to drugie.

 

Tu sobie sam odpowiedziałeś na pytanie "dlaczego się ślizga", w przypadku luźnego paska to właśnie jest przyczyną.

 

 

Może być też tak, że pasek jest odpowiednio napięty, a poślizg jest powodowany przez zapieczone łożysko, które potrzebuje pokonać dużo większe opory, aby się rozruszać.

Koła pasowe są niewielkie, co za tym idzie kąty opasania również i o poślizg nie trudno.

Tu masz całkowitą rację, sprawdzając napięcie pasków, jeśli jest ono prawidłowe należy w dalszej kolejności przyjrzeć się rolką napinającym a w dalszej kolejności łożyskom na pozostałych wałkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...