Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Primera 1.8 2000r po lifcie - zgasł i nie odpala.

nie odpala czujnik położenia wału łańcuch rozrządu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   adgan

adgan

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kłodzko
  • Flaga:
  • Model:Primera 2000r
  • Silnik:1800
  • Nr rejestracyjny:DKL
  • Time Online: 5h 35m 42s

Napisano 15 luty 2016, 08:56

Witam,

mój nissan (1.8 2000r po lifcie) chodził idealnie do momentu awarii. Stojąc na zapalonym silniku zgasł i od tamtej pory nie daje się odpalić. Pierwszy mechanik z komputerem diagnostycznym stwierdził błąd czujnika położenia wału korbowego. Kupiłem zamiennik DELPHI, nic nie dało.

Drugi mechanik z innym oprogramowaniem stwierdził to samo, zalecił kupno oryginalnego czujnika używki z demobilu.

Rezultat ten sam. Nie pali. Wcześniej stwierdziłem brak iskry. Pompa paliwowa ponoć chodzi. Chociaż świece suche.
Sam zdjąłem pokrywę zaworów żeby obejrzeć łańcuch rozrządu. Wg mnie jest napięty, ale odcinek miedzy kołami wałków rozrządu może nie być miarodajny. Przebieg 140 000.

 

Oddałem auto drugiemu mechanikowi, w okolicy tylko on raczej potrafił by naprawić elektroniczne awarie. Po głębszej analizie stwierdził sterownik silnika. Wyklucza awarię IMO.

Ktoś miał podobny problem? Czy aby wymienić ECU należy to zrobić z zestawem IMO + stacyjka? Mało takich zestawów jest na rynku. 

 

Zna ktoś mechanika do którego mógłbym wysłać komputer do sprawdzenia??

 

 

 


  • 0

#2 OFFLINE   DINO

DINO

    A taki tam sobie luźny gość

  • Administrator

  • 16170 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 15 luty 2016, 09:03

sprawdził bym dokładnie łańcuch bo może być za bardzo wyciągnięty, zasilanie cewek, 


  • 0

#3 OFFLINE   P3ndz3l3k

P3ndz3l3k

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Pruszków
  • Flaga:
  • Model:Primera P11.144 Hatchback CVT
  • Silnik:SR2.0de
  • Nr rejestracyjny:WPR
  • Time Online: 14h 50m 54s

Napisano 15 luty 2016, 11:21

Witam,

mój nissan (1.8 2000r po lifcie) chodził idealnie do momentu awarii. Stojąc na zapalonym silniku zgasł i od tamtej pory nie daje się odpalić. Pierwszy mechanik z komputerem diagnostycznym stwierdził błąd czujnika położenia wału korbowego. Kupiłem zamiennik DELPHI, nic nie dało.

Drugi mechanik z innym oprogramowaniem stwierdził to samo, zalecił kupno oryginalnego czujnika używki z demobilu.

 

Witaj a czy którykolwiek z mechaników sprawdził czy sygnał z czujnika dochodzi do komputera (do sterownika) nie wiem jak w 1.8 ale w Almerze 1.6 bardzo często się zdarza, że czujnik jest dobry a sama wtyczka nie kontaktuje.

 

Poza tym czujnik obrotów wału w QR1.6  jest identyczny jak czujnik wałka rozrządu.

Miałem kiedyś P11.144 1.8QR ale nigdy nie było problemu więc nie zagłębiałem się.


Użytkownik P3ndz3l3k edytował ten post 15 luty 2016, 11:38

  • 0

#4 OFFLINE   adgan

adgan

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kłodzko
  • Flaga:
  • Model:Primera 2000r
  • Silnik:1800
  • Nr rejestracyjny:DKL
  • Time Online: 5h 35m 42s

Napisano 15 luty 2016, 12:18

Witaj a czy którykolwiek z mechaników sprawdził czy sygnał z czujnika dochodzi do komputera (do sterownika) nie wiem jak w 1.8 ale w Almerze 1.6 bardzo często się zdarza, że czujnik jest dobry a sama wtyczka nie kontaktuje.

 

Poza tym czujnik obrotów wału w QR1.6  jest identyczny jak czujnik wałka rozrządu.

Miałem kiedyś P11.144 1.8QR ale nigdy nie było problemu więc nie zagłębiałem się.

Sygnał do czujnika sprawdzony to samo instalacja. Zamieniałem miejscami czujniki rozrządu z czujnikiem wału. Nic nie dało.


  • 0

#5 OFFLINE   P3ndz3l3k

P3ndz3l3k

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Pruszków
  • Flaga:
  • Model:Primera P11.144 Hatchback CVT
  • Silnik:SR2.0de
  • Nr rejestracyjny:WPR
  • Time Online: 14h 50m 54s

Napisano 15 luty 2016, 17:47

Jeśli sygnały z czujników sprawdzone to może być jeszcze kwestia IMMO choć jak mówisz był sprawdzany.

Podejrzaną jest sprawa fakt, że brak jest iskry no to właśnie ewidentnie jakby komputerowi brakowało sygnału obrotów wału.

Z rok temu naprawiałem kolegi Toyote rav4 którą wrócił normalnie do domu a następnego dnia nie mógł już odpalić.

Oddał samochód do mechanika który rozebrał pół samochodu wziął 800zł i przez 1,5mca nie naprawił samochodu.

 

Jak przyprowadził go do mnie okazało się, że właśnie nie ma iskry ani wtrysku.

 

Za brak iskry odpowiedzialny był przewód który się urwał przy wtyku od aparatu zapłonowego gdzie wbudowany jest czujnik obrotów wałka rozrządu.

I spalona dioda łącząca jeden pin czujnika obrotów z masą (prawdopodobnie mechanicy sprawdzali przewody podłączając żarówkę z plusa akumulatora

zapomnieli tylko odłączyć wtyk od komputera).

 

Iskra się pojawiła jednak nie było wtrysku paliwa. Przyczyna braku iskry był immobilizer a dokładnie wewnątrz kluczyka (a kolega miał tylko jeden kluczyk)

pękła fiolka z transponderem i przestał działać.

 

Powiem ci, że uszkodzenia komputera zdarzają się raczej rzadko co nie znaczy, że się nie zdarzają.

 

Ja mam w planie otworzyć warsztat elektronikę samochodową bo od dziecka siedzę w elektronice (ale to plany dość dalekie może w przyszłym roku się uda).


  • 0

#6 OFFLINE   Rogal96

Rogal96

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Pilawa
  • Model:Nissan Primera P11
  • Silnik:1.8
  • Time Online: 14h 8m 1s

Napisano 08 marzec 2016, 10:19

Miałem podobny problem i był ten sam błąd. Bardzo prawdopodobne że to czujnik halla , odpowiedzialny jest on za iskre. Również mam 1.8 po lifcie
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: nie odpala, czujnik położenia wału, łańcuch rozrządu