Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 2.0 benz 09r - Błąd P0420


Cyran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako, że przez chwilę miałem dzisiaj pod ręką interfejs ODB II sprawdziłem swojego QQ 2.0 benz 2009r a androidowej aplikacji "Piston".

W błędach pojawiła się jedna pozycja tj P0420 "system katalizatora (bank 1) - wydajność poniżej progu".

Nie zapala się żadna kontrolka na desce rozdzielczej a błąd w tej aplikacji jest w kategorii oczekujące na weryfikację - cokolwiek to znaczy.

Czy to oznacza porę na wymianę katalizatora czy przyczyny mogą być inne??? co i jak zdiagnozować zanim przejadę się autkiem do mechanika by nie dać się naciągnąć na bezsensowne wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie się nie przejmuj wykasuj i zobacz czy powróci może zatankowałeś kiedyś jakieś syfiaste paliwo ale warto sprawdzić jak działa I lambada i jakie są korekty silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie się nie przejmuj wykasuj i zobacz czy powróci może zatankowałeś kiedyś jakieś syfiaste paliwo ale warto sprawdzić jak działa I lambada i jakie są korekty silnika 

 

ok w takim razie proszę o wskazówki jak to zweryfikować - interfejs ODB II mam jeszcze przez kilka dni więc mogę to sprawdzić tylko pytanie jak powinna działać (jakie wartości powinny wskazywać czyjniki) lambda i jak zweryfikować korekty silnika. Na co zwrócić uwagę dokładnie i przy jakich parametrach tj czy na postoju na biegu jałowym lub/i jakiś konkretnych obrotach silnika czy w trakcie jazdy przy jakiś konkretnych warunkach.

 

Program widzi m.in czujniki:

- Chwilowa korekta wtrysku (bank 1)

- Korekta wtrysku (bank 1)

- Sonda lambda (sensor 1)

- Sonda lambda (sensor 2)

 

Druga sprawa - czy fakt, że błąd ten oczekuje na weryfikację oznacza, że kiedyś wystąpił i nie powtórzył się bądź czasami występuje ale nie zawsze?

Edytowane przez Cyran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nei znam programu ale musisz znaleźć korektę krótkoterminową (short) i długoterminową (long) jak to darmowe to może nie być 

sprawdź jak falują lambady I ma falować w przedziale 0-1 II lambada ma lekko falować w górnym zakresie 

 

 

 

Druga sprawa - czy fakt, że błąd ten oczekuje na weryfikację oznacza, że kiedyś wystąpił i nie powtórzył się 

tak, dopiero notoryczne powtarzanie błędu wywala check na blacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd jest ciągły, czy nieciągły?. Jeżeli nieciągły to wystarczy skasowanie błędu, ponieważ wystąpił w przeszłości. Możliwe, że KAT zaczyna już się zapychać. Dzieje się to kiedy robi się krótkie trasy np. praca-dom. Polecam "przepędzić" go na wyższych obrotach np. na ekspresówce (do s8 nie masz daleko :P)

Jeżeli w przyszłości wyskoczy ci jakiś nieznany błąd polecam zajrzeć na tą stronę. Co prawda to błędy do x-traila ale to to samo ;)http://www.australianxtrail.com.au/files/ECMDiagnostics_ECMResetProcedure.pdf

Pozdrawiam.

Edytowane przez AUTO-REMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAT*. Przyzwyczaiłem się do dieselów i tak z przyzwyczajenia napisałem ;)

Edytowane przez AUTO-REMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak błąd skasowany i póki co nie wrócił więc faktycznie chyba to była jednorazowy przypadek dlatego też nic na zegarach nie zapaliło się. 

Fakt, że ostatnio jeżdżę przeważnie po mieście ale po S8 też raz w tygodniu przelatuję jakieś 50 km. Nie wiem z kiedy ten błąd mógł być bo ostatnio diagnozowałem samochód przed zakupem w maju ubiegłego roku.

Muszę częściej wpinać interfejs i sprawdzać co tam słychać ;)

 

A jeszcze tak zapytam z ciekawości bo znajomy w pracy w swojej zafirce miał czasami taki błąd i po wymianie świec problem w jego aucie ustał. Mogło to też mieć wpływ czy przypadek?

 

Generalnie szykując samochód na sezon wiosenno-letni oprócz wymiany filtra kabinowego i serwisu klimy chyba też świece wymienię (QQ ma 167 tys km przejechane) a nie wiem kiedy ostatnio były wymieniane. Może też filtr paliwa wymienię. 

Zastanawiam się też nad wymianą oleju w skrzyni CVT - tylko czytając w necie o tych unikatowo unikanych skrzyniach różne opinie są i jedni twierdzą, że należy wymieniać, inni że dopóki nic niepokojącego się nie dzieje by nie ruszać. Co o tym sądzicie? czy ewentualnie jest jakiś właściciel QQ z taką skrzynią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozmawiałem z serwisem nissana z Kalisza i trochę mnie cena oleju do skrzyni CVT zaskoczyła... w rozmowie telefonicznej usłyszałem, że cena za 4l baniak oleju nissan cvt fluid S-2 to tylko... 750 zł.  a potrzeba 8,5l z tego co się orientuję...

Widać trzeba ten olej ściągnąć w normalnej cenie i z olejem podjechać na serwis... 

Do tego koszt obsługi 350 zł. w tym usługa wymiany oleju, diagnoza komputerowa skrzyni itd... cokolwiek w tym itd jeszcze jest...

Oczywiście w rozmowie od razu pan z serwisu stwierdził, że w zasadzie to nie wymienia się tego oleju w skrzyni... (w manualu serwisowym do QQ jest info, że co 90 tyś km jeśli brak urządzenia do zdiagnozowania jego stanu zużycia) w sumie nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany olej w skrzyni w moim samochodzie ale jeśli gdzieś uda mi się zakupić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałem nieco odgrzać wątek i spytać jak tam błąd P0420 ? Jaki kolega miał przebieg gdy się pierwszy raz pokazało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To i ja odgrzeje :) mój QQ ma nalotu 165tyś i własnie wywaliło ten błąd czy ktoś znalazł jakieś wyjaśnienie jego ?  Skasowałem go kilka dni temu po 10km się pojawił ponownie, Auto ma instalację LPG STAG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten błąd w yarisie po wykasowaniu wracał na drugi dzień myślałem że to od słabego paliwa a jednak był to katalizator. Na szczęście był jeszcze na gwarancji i serwis wymienił. Jeśli powraca to może emulator sondy pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2019 o 08:47, mKrYnIo napisał:

To i ja odgrzeje :) mój QQ ma nalotu 165tyś i własnie wywaliło ten błąd czy ktoś znalazł jakieś wyjaśnienie jego ?  Skasowałem go kilka dni temu po 10km się pojawił ponownie, Auto ma instalację LPG STAG 

sprawdź regulacje LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie P0420 pojawia się cyklicznie 300-800km, przebieg auta 203000km. Po dłuższej jeździe druga sonda faluje prawie jak pierwsza. Obstawiam że katalizator już wypalony. Zamówiłem emulator, czekam na przesyłkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma lpg, pierwsza sonda moim zdaniem sprawna, faluje 0-0,8V, korekty podobne do PB 0-7% szybko się zmieniają. Szkoda mi kasy żeby przetestować czy błąd występuje na benzynie. Podejrzewam że tak, tylko po dłuższym dystansie. Był przypadek na lpgforum, facet twierdził że przyczyną błędu p0420 jest gaz bo na benzynie błąd nie występuje, okazało się po czasie że na benzynie też występuje tylko po większym interwale. Ponoć jak druga sonda zaczyna falować jak ta pierwsza to katalizator już nie spełnia swojego zadania, ecu wyrzuca błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po to mam lpg żeby jeździć na benzynie, nie wiem co w tym śmiesznego, oszczędzają bogaci i nam się opłaci. Co mam zrobić 2000, 3000km żeby sobie udowodnić że katalizator padł? Zrobię np. 100km na benzynie błąd się nie pojawi i co mam szukać przyczy w gazie :D?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Z racji, że jestem świeżym użytkownikiem odgrzeję trochę temat bo wydaje mi się, że nie zaśmiecę tego tematu a jest to też w temacie.

Mam QQ+2 z 2013r z silnikiem 2,0B. Zmontowałem LPG. Zaraz po montaży trasa nad nasze polskie morze trochę jazdy tam i powrót. Na LPG zrobione łącznie około 1500km. Wszystko OK. Po powrocie auto przeszło na normalny codzienny tryb jazdy. Czyli ruch miejski ale większość jazd 20-25km po  odpaleniu. I pojawił się błąd P0420. Skasowałem po około 20km powtórka z rozrywki znowu "check". Po wizycie u gazownika sprawdzenie ustawień wszystko OK. Zasugerował montaż emulatora sondy lambda w postaci "tulejki". O ile na jednym portalu jest tego bardzo dużo o tyle czy macie doświadczenie jaka będzie najlepsza do w/w QQ? Prosta czy kątowa? Z jakim gwintem? Z jakim otworem? Puki co tyle różnic zauważyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź korekty silnika, w tym aucie nie ma potrzeby stosować tulejki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"DINO" proszę rozjaśnij. Bo jeśli chodzi Ci o ustawienia instalacji LPG to byłem u gazownika już po zaświeceniu "check-a" sprawdzał nastawy w porównaniu do PB. Stwierdził, że wszystko jest OK. Nie mam powodu mu nie ufać bo poprzednie auto też u niego gazowałem i przejeździło bezawaryjnie (dla instalacji LPG) ponad 100 tyś km. Tam też serwisują rodzice swój samochód i nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie twierdzę, że masz mu nie ufać tylko powiedziałem abyś sprawdził korekty silnika na PB i LPG, bo od tego bym zaczął a nie odrazu od zakładania tulejki na lambadę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"DINO" to nastawy zostały sprawdzone przez gazownika i ustawienia LPG są praktycznie identyczne jak na PB. Z tego też powodu gazownik zasugerował montaż "Emulatora Sondy Lambda" przy czym z racji kosztów sugeruje spróbowanie na początek montaż emulatora w postaci "tulejki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrozum, że to dwie różne sprawy, chyba, że w programie LPG ma podgląd korekt bo podłączył się pod OBDII , zajmuję się montażem LPG na co dzień dlatego sugeruję spojrzeć w korekty, ESL to nieporozumienie w tym, przypadku, jak już to tulejka  :Dno nic :D chciałem pomóc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...