Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Drgania silnika i gwałtowne spadki obrotów


andriejek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam mały problem z moją Alicją otóż:

 

  • Czasami (okresowo) nie zawsze i najczęściej na zimnym silniku po uruchomieniu silnik trzęsie się jak galareta. Dodatkowo nie ma mocy, a wciskanie pedału gazu w opór powoduje mruganie "Check Engine". Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu błąd gaśnie, ale auto nadal trzęsie. Po pewnym czasie auto wraca do normy chociaż jakby bardziej mułowate się zrobiło. Raz zrobiło ten manewr na ciepłym, w pełni rozgrzanym silniku po długiej trasie tj. mając silnik na wolnych obrotach, obroty nagle spadły do 500-600 obrotów, autem zaczęło trząść, ale po 1 minucie wróciło do normy;

 

  • Po wyrzuceniu na luz, bądź też przy zmianie biegu obroty gwałtownie spadają do zera (auto nie gaśnie) i obroty wracają do normalnej pozycji;

 

Moje pierwsze podejrzenie padło na świece, które niezwłocznie wymieniłem. Nie przyniosło to poprawy. Co dalej robić, czego szukać? Auta nie lubię odstawiać do mechanika jeżeli nie mam przynajmniej podejrzenia co może być źle. Te same objawy są i na benzynie i na gazie.

 

Nissan Almera N16

1.5 98km

11.2002 po FL

Benzyna + LPG (Smart LOVATO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a butle zakręcałeś do testu?? sprawdź jaki błąd bo powinien być w oczekujących 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam mały problem z moją Alicją otóż:

 

  • Czasami (okresowo) nie zawsze i najczęściej na zimnym silniku po uruchomieniu silnik trzęsie się jak galareta. Dodatkowo nie ma mocy, a wciskanie pedału gazu w opór powoduje mruganie "Check Engine". Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu błąd gaśnie, ale auto nadal trzęsie. Po pewnym czasie auto wraca do normy chociaż jakby bardziej mułowate się zrobiło. Raz zrobiło ten manewr na ciepłym, w pełni rozgrzanym silniku po długiej trasie tj. mając silnik na wolnych obrotach, obroty nagle spadły do 500-600 obrotów, autem zaczęło trząść, ale po 1 minucie wróciło do normy;

 

  • Po wyrzuceniu na luz, bądź też przy zmianie biegu obroty gwałtownie spadają do zera (auto nie gaśnie) i obroty wracają do normalnej pozycji;

 

Moje pierwsze podejrzenie padło na świece, które niezwłocznie wymieniłem. Nie przyniosło to poprawy. Co dalej robić, czego szukać? Auta nie lubię odstawiać do mechanika jeżeli nie mam przynajmniej podejrzenia co może być źle. Te same objawy są i na benzynie i na gazie.

 

Nissan Almera N16

1.5 98km

11.2002 po FL

Benzyna + LPG (Smart LOVATO)

 

Z jaką częstotliwością mruga CHECK?

 

Brak mocy sugeruje problemy z sondą lambda lub przepływomierzem lub...

 

Rozrząd w porządku? Czujnik wału?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check engine zwyczajnie mruga, nie liczyłem częstotliwości, ale zrobię to jak się pojawi znowu. Błąd pojawia się tylko wtedy jak silnik drga (poduszki są ok), a ja mu dam zdrowo w gaz. Inaczej w ogóle się nie zapali tylko będzie sobie drgał. Opisane przeze mnie zachowanie czyli drgania silnika, mniejsza moc zawsze występują razem, ale jak na razie dość sporadycznie. Najczęściej po dłuższym postoju na mrozie.

 

Rozrząd nie dzwoni/hałasuje nie zauważyłem też żadnych ubytków płynu chłodniczego itp. Czujnik wału? Kiedy byłem u mechanika żeby sprawdził błędy oczywiście autko bez zarzutu chodziło. Zaś on sam powiedział, że nic nie widzi żeby coś się działo (ale mówił, że nie ma programu do mojej almery). Do testu nie zakręcałem butli z gazem ale objaw drgania silniki objawia się zarówno na gazie jak i na benzynie.

 

Czy przyczyną może być cewka? Rozmawiałem ze znajomym i poradził mi że jak będzie mi znowu drgał to żebym kolejno powypinał kable od cewek i zobaczył co się dzieje. Teoretycznie jeżeli odepnę wadliwą to silnik zostanie na drganiach, a jak dobrą to się pewnie przydusi. Tylko czy to jest bezpieczne?

 

Co do wolnych obrotów podjadę do mechanika i dam do wyczyszczenia krokowy i przepustnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check engine zwyczajnie mruga, nie liczyłem częstotliwości, ale zrobię to jak się pojawi znowu. Błąd pojawia się tylko wtedy jak silnik drga (poduszki są ok), a ja mu dam zdrowo w gaz. Inaczej w ogóle się nie zapali tylko będzie sobie drgał. Opisane przeze mnie zachowanie czyli drgania silnika, mniejsza moc zawsze występują razem, ale jak na razie dość sporadycznie. Najczęściej po dłuższym postoju na mrozie.

 

Rozrząd nie dzwoni/hałasuje nie zauważyłem też żadnych ubytków płynu chłodniczego itp. Czujnik wału? Kiedy byłem u mechanika żeby sprawdził błędy oczywiście autko bez zarzutu chodziło. Zaś on sam powiedział, że nic nie widzi żeby coś się działo (ale mówił, że nie ma programu do mojej almery). Do testu nie zakręcałem butli z gazem ale objaw drgania silniki objawia się zarówno na gazie jak i na benzynie.

 

Czy przyczyną może być cewka? Rozmawiałem ze znajomym i poradził mi że jak będzie mi znowu drgał to żebym kolejno powypinał kable od cewek i zobaczył co się dzieje. Teoretycznie jeżeli odepnę wadliwą to silnik zostanie na drganiach, a jak dobrą to się pewnie przydusi. Tylko czy to jest bezpieczne?

 

Co do wolnych obrotów podjadę do mechanika i dam do wyczyszczenia krokowy i przepustnicę.

 

co do migania przy włączonym silniku to jest tylko jedna możliwość i nie powinny się logować żadne błędy:

 

MI Flashing without DTC
If the ECM is in Diagnostic Test Mode II, MI may flash when engine is running. In this case, check ECM test
mode following “How to Switch Diagnostic Test Modes”.
 
Condition:
- Ignition switch in “ON” position
- Engine running
 
Diagnostic Test Mode II:
- HEATED OXYGEN SENSOR 1 MONITOR (FRONT)
 
Proponuje więc sprawdzić stan pierwszej sondy lambda.
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze znajomym i poradził mi że jak będzie mi znowu drgał to żebym kolejno powypinał kable od cewek i zobaczył co się dzieje. Teoretycznie jeżeli odepnę wadliwą to silnik zostanie na drganiach, a jak dobrą to się pewnie przydusi. Tylko czy to jest bezpieczne?

 

Odpinasz pierwszą i nasluchujesz/obserwujesz zachowanie silnika, jeżeli zacznie kuleć to podlaczasz ją z powrotem i tak robisz z następną i następną jeżeli przy któreś nie będzie różnicy to albo świeca albo cewka.

 

Jak z filtrem powietrza dawno go wymieniales, sprawdzałeś czy niedostaje się lewe powietrze?

 

Zanim wybulisz kasę na czyszczenie krokowego i przepustnicy niech lepiej mechanik sprawdzi sondę tak jak napisał @switch

Edytowane przez camello
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę cewki, świecie wymienione tydzień temu. Filtr powietrza, oleje, filtry zawsze na czas i nigdy dłużej jak 10 - 12 tys. km. Podjadę do znajomego i niech sprawdzi sondy lambda tak jak pisaliście. A co do samych cewek to sprawdzę dopiero jak będzie dygotał, a tego nie robi zawsze.

 

Jak posprawdzam dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 krokowiec tez sprawdz

 

Tak warto to zrobić, zapewne masz przepustnicę elektroniczną, zintegrowaną, więc jedynie czyszczenie motylka i okolic pozostaje, po tym może będzie konieczna nauka wolnych obrotów ale nie koniecznie, zdejmij gumę z dolotu i zerknij czy nie ma syfu/oleju tam. Do czyszczenia masz dostępne specjalne środki do przepustnic czy gaźników w sprayu, dostaniesz w dobrych motoryzacyjnych,w razie potrzeby wystarczy trochę psiknąć na wyłączonym silniku, motylek możesz podnieść palcem i dokładnie tam wyczyścić kawałkiem szmatki. Tylko uważaj żeby Ci szatka do dolotu nie wpadła ;) Potem zakładasz gumę (dobrze dokręć obejmę) i w zasadzie tyle. Jeśli będzie koniecznie to zrób naukę wolnych obrotów. 

 

Osobiście sądzę, że drgania spowodowane są cewką, miałem identyczny przypadek u siebie. Jedna cewka świrowała co jakiś czas, ale miałem błąd z wypadaniem zapłonu (wiec warto sprawdzić błędy).

Zwyczajnie kupiłem używana za 29PLN + wysyłka i śmiga bezproblemowo ;)

 

Jeśli nie ma mocy ogólnie, a nie tylko gdy trzęsie to sprawdziłbym stan sondy i przepływomierza. Parametry tych elementów, można łatwo zmierzyć zwykłym ELM327 i np ScanMaster-ELM, czy innym programem diagnostycznym.

Tak warto to zrobić, zapewne masz przepustnicę elektroniczną, zintegrowaną, więc jedynie czyszczenie motylka i okolic pozostaje, po tym może będzie konieczna nauka wolnych obrotów ale nie koniecznie, zdejmij gumę z dolotu i zerknij czy nie ma syfu/oleju tam. Do czyszczenia masz dostępne specjalne środki do przepustnic czy gaźników w sprayu, dostaniesz w dobrych motoryzacyjnych,w razie potrzeby wystarczy trochę psiknąć na wyłączonym silniku, motylek możesz podnieść palcem i dokładnie tam wyczyścić kawałkiem szmatki. Tylko uważaj żeby Ci szatka do dolotu nie wpadła ;) Potem zakładasz gumę (dobrze dokręć obejmę) i w zasadzie tyle. Jeśli będzie koniecznie to zrób naukę wolnych obrotów. 

 

Osobiście sądzę, że drgania spowodowane są cewką, miałem identyczny przypadek u siebie. Jedna cewka świrowała co jakiś czas, ale miałem błąd z wypadaniem zapłonu (wiec warto sprawdzić błędy).

Zwyczajnie kupiłem używana za 29PLN + wysyłka i śmiga bezproblemowo ;)

 

Jeśli nie ma mocy ogólnie, a nie tylko gdy trzęsie to sprawdziłbym stan sondy i przepływomierza. Parametry tych elementów, można łatwo zmierzyć zwykłym ELM327 i np ScanMaster-ELM, czy innym programem diagnostycznym.

 

Aha, komputer prawdę Ci powie, jeśli będzie to cewka i wskaże Ci konkretny cylinder na który jest problem, więc będziesz wiedział, którą wymienić.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

- kiedy silnik znowu dygotał (trząsł się) zacząłem odpinać kolejno cewki (od lewej stojąc przodem do auta) i: po wypięciu 1 brak zmian, po 2 mocno przysiadł, po 3 mocno przysiadł, po 4 lekko przysiadł. Byłem u znajomego, który komputerem przebadał mi autko i nie było zapisanych żadnych  błędów. Co dziwniejsze podczas podpiętego komputera i wypięcia losowej cewki także nie rysował błędów. Zweryfikowałem u gazownika czy mój komputer od gazu nie ma opcji kasowania błędów komputera głównego i mówił, że nie;

 

- sprawdziliśmy zarówno 1, jak i 2 sondę lamda i obie poprawnie działają zarówno na LPG jak i na benzynie;

 

- jedno na co zwrócił uwagę znajomy to wysokie wartości długo i krótkoterminowej korekty dawkowania paliwa. Na benzynie długoterminowa obcina o -10% dawki, a krótkoterminowa o -25% dawki. Na gazie podobnie. Znajomy zasugerował, że być może przez jeżdżenie na krótkich odcinkach na gazie rozregulowały mi się wtryski.

 

Byłem już u gazownika żeby zrobił analizę i korekty na gazie, ale poprosił abym najpierw zrobił 200 km na benzynie żeby się praca silnika wyregulowała i wtedy przyjechał. Przy okazji (czyli gdzieś tak za tydzień) odstawię mu auto i dam od razu wyczyścić przepustnice i krokowy (są zasyfiałe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz już poniekąd winowajce po co te testy czyszczenie przepustnicy itd. Możesz też przepiac tą pierwszą cewkę na inny gar i jeżeli na tym garze po odłączeniu będzie to samo to cewka.

Edytowane przez camello
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spoglądałem na przepustnicę to jest zanieczyszczona dość mocno więc czyszczenie wydaje mi się, że nie zaszkodzi. Myślicie, że nie przejmować się tymi korektami do dawkowania paliwa? Cewkę faktycznie przepnę i zobaczę czy się powtórzy. A co z 4 cewką po jej odpięciu silnik zareagował tylko nieznacznie. Czy ona też się kończy?

Edytowane przez andriejek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

- kiedy silnik znowu dygotał (trząsł się) zacząłem odpinać kolejno cewki (od lewej stojąc przodem do auta) i: po wypięciu 1 brak zmian, po 2 mocno przysiadł, po 3 mocno przysiadł, po 4 lekko przysiadł. Byłem u znajomego, który komputerem przebadał mi autko i nie było zapisanych żadnych  błędów. Co dziwniejsze podczas podpiętego komputera i wypięcia losowej cewki także nie rysował błędów. Zweryfikowałem u gazownika czy mój komputer od gazu nie ma opcji kasowania błędów komputera głównego i mówił, że nie;

 

- sprawdziliśmy zarówno 1, jak i 2 sondę lamda i obie poprawnie działają zarówno na LPG jak i na benzynie;

 

- jedno na co zwrócił uwagę znajomy to wysokie wartości długo i krótkoterminowej korekty dawkowania paliwa. Na benzynie długoterminowa obcina o -10% dawki, a krótkoterminowa o -25% dawki. Na gazie podobnie. Znajomy zasugerował, że być może przez jeżdżenie na krótkich odcinkach na gazie rozregulowały mi się wtryski.

 

Byłem już u gazownika żeby zrobił analizę i korekty na gazie, ale poprosił abym najpierw zrobił 200 km na benzynie żeby się praca silnika wyregulowała i wtedy przyjechał. Przy okazji (czyli gdzieś tak za tydzień) odstawię mu auto i dam od razu wyczyścić przepustnice i krokowy (są zasyfiałe).

 

Wszystko wskazuje na cewkę, koszt zakupu używanej an allegro niewielki i możesz to sam sprawdzić, bez pomocy mechanika i wydawania kasy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A więc oddałem autko do gazownika żeby przejrzał o co chodzi z tymi spadkami obrotów do "zera". Gazownik wyczyścił przepustnicę i jak ręką odjął. Auto podczas wyrzucania na luz jak narazie nie zrzuciło obrotów do zera. Niestety z lenistwa lub nie wiem czego nie wyczyścił krokowego, a mógł to zrobić za jedną robotą :(

 

Jednakże nadal przy zimniejszych temperaturach występuje dygotanie silnika więc planuję kupić jakąś cewkę używkę z alledrogo. Oznaczenia na mojej cewce to:

 

HANSHIN A1C 40004G 22448 6N015 2629

 

W takim razie czy taka cewka będzie odpowiednia?

 

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-almera-n16-fl-1-5-03-06-224486n015-i5869845659.html

 

niby numery wszystkie takie same ale ten ostatni jest nie 2629 tylko 4830

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki tam jest dostęp do krokowego pewnie łatwy i na dwie seubeczki 10 min roboty i sam wyczyscisz

Szczerze mówiąc z mechaniką to szału naprawdę nie robię więc lepiej sobie odpuszczę. Możecie doradzić odnośnie tej cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc oddałem autko do gazownika żeby przejrzał o co chodzi z tymi spadkami obrotów do "zera". Gazownik wyczyścił przepustnicę i jak ręką odjął. Auto podczas wyrzucania na luz jak narazie nie zrzuciło obrotów do zera. Niestety z lenistwa lub nie wiem czego nie wyczyścił krokowego, a mógł to zrobić za jedną robotą :(

 

Jednakże nadal przy zimniejszych temperaturach występuje dygotanie silnika więc planuję kupić jakąś cewkę używkę z alledrogo. Oznaczenia na mojej cewce to:

 

HANSHIN A1C 40004G 22448 6N015 2629

 

W takim razie czy taka cewka będzie odpowiednia?

 

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-almera-n16-fl-1-5-03-06-224486n015-i5869845659.html

 

niby numery wszystkie takie same ale ten ostatni jest nie 2629 tylko 4830

 

będzie pasować, bo ostatni numer to jakiś numer serii, więc będzie zawsze inny ;) numer wyższy, więc pewnie cewka nowsza.

ja też wymieniałem u siebie na inny numer i jest ok.

 

 

tu masz szerszy wybór 

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4015602&order=m&string=almera+cewka&search_scope=userItems-4015602&bmatch=base-relevance-aut-1-5-0310

Edytowane przez switch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

 

Napiszę po wymianie cewki czy wszystkie objawy już przeszły :)


No i masz ci babo placek. Sprzedawca zamiast 22448 6N015 przysłał 22448 6N010. Jak się domyślam lepiej tego nie montować w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

 

Napiszę po wymianie cewki czy wszystkie objawy już przeszły :)

No i masz ci babo placek. Sprzedawca zamiast 22448 6N015 przysłał 22448 6N010. Jak się domyślam lepiej tego nie montować w aucie?

 

Teoretycznie też powinna działać:

 

Zerknij tutaj: 

 

https://infopart.org/nissan-224486n010-part

 

https://infopart.org/nissan-224486n015-part

 

Chociaż w moim aucie wg VIN znajduje 6N015...

Edytowane przez switch
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka działa jak ta lala. Auto sprawne. Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Podsumowując za drgania silnika i spadki mocy odpowiedzialna była cewka, zaś jeżeli chodzi o spadanie obrotów do zera po wyrzuceniu na luz to odpowiedzialna była brudna przepustnica.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka działa jak ta lala. Auto sprawne. Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Podsumowując za drgania silnika i spadki mocy odpowiedzialna była cewka, zaś jeżeli chodzi o spadanie obrotów do zera po wyrzuceniu na luz to odpowiedzialna była brudna przepustnica.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

 

Great! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Po naprawie wystąpiły 2 dziwne objawy tj.:

 

- po wyrzuceniu na luz obroty skaczą do 1700 rpm po czym powoli opadają do 900. Wcześniej obroty nie podskakiwały sobie ot tak. Np. mam 1000 obrotów, wyrzucam na luz a tu zawsze skok i dopiero potem uspokojenie;

 

- jadąc na wolnych obrotach tj. bieg wrzucony i noga z gazu na 1, 3 biegu auto normalnie trzyma 900rpm, ale po wbiciu "dwójki" auto najpierw ma 900rpm a potem samo sobie przyspiesza do 1300rpm.

 

Czy winna może być przepustnica, którą z tego co widziałem czyścił bardziej rzeźnik niż mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...