Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wlascicielu pick-up'a: sprawdz podwozie


borge
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w sensie że to ja tak skończę ze swoim kamperem .. ? oby nie

też myślałem o dospawaniu takich wzmocnię jak opisują w tekście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ją w swoim d22 z 2000r na oko rama w porządku, kilka razy tak grubo ponad tonę wiozlem i nic się nie działo, ale przy zmianie paki chciałem opukac, sprawdzić ramę, nawet mocno tego nie zrobiłem a od razu dziura. Rama jak papier od zgięcia pod kabina do tyłu. Zrobiłem nakładkę na cały tył od połowy kabiny z 4 stron ramy blacha 4mm i myślę że teraz nie mam co się bać przełamania :), jeżeli będziecie kupować pickuoa, to tylko z młotkiem badajcie ramę, nie tylko na tyle ale i pod kabina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rama dobra, aczkolwiek profilaktycznie chyba sobie coś dospawam.

Jakby ktoś był chętny na wzmocnienia to może udało by się mi coś załatwić wyciętego od razu na dobry kształt .. tylko trzeba ten kształt odrysować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko boję się , że te spawy  http://www.europe4x4mag.com/wp-content/uploads/2016/03/Nissan-Navarra-chassis-Richy-Holmes1-480-size.jpg , osłabią i tak już słabą ramę , którą ruda wcina i rama pęknie w innym miejscu.

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie puści tu to puści tam ....  zawsze będzie jakieś kolejne słabe miejsce. Spawy nie osłabią ramy. Na pewno powinno być to robione na etapie gdzie jest do czego spawać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak mówiłem , że Navara to  gówno za ciężkie pieniądze i próbowałem reklamować rdzę na ramie w czasie gwarancji to mnie obsobaczyli na forum a w serwisie powiedzieli, że rama niczym nie jest zabezpieczana TYLKO MALOWANA FARBĄ i nie ma gwarancji (cytat mechanika z serwisu "a ile pan chce trzymać ten samochód?) więc olałem gwarancję i ich przeglądy i zabezpieczyłem sam ale co z tego jak od środka rdzewieje dalej a z zewnątrz czyszczę i zabezpieczam przed i po sezonie zimowym i to chyba jedyny sposób. Rama w takim samochodzie powinna być najmocniejszym elementem ale jak się dowiedziałem w serwisie

NISSAN ABY BYŁ TO NAJSŁABSZY ELEMENT NAWET NICZYM NIE ZABEZPIECZA TYLKO FARBA JEST POŁOŻONA.

Więc na drugiego Nissana nikt mnie nie namówi nawet za darmo a będąc niedawno daleko widziałem amerykańskiego pickupa z lat 60-tych, po którym została właśnie tylko rama i to całkiem zdrowa.

Wstawki do wspawania i reklama przed siedzibą dilera to chyba był by dobry pomysłNissan-Navarra-chassis-Richy-Holmes2-800 "STWORZONE DO CIĘŻKIEJ PRACY" :wave: :wave: :wave: :wave:

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no widzisz kolego zbyt nowy samochód kupiłeś ...  trochę to smutne, porównuję swojego ze nowszymi to nie widzę za bardzo poprawek a wręcz przeciwnie.

 

mój zestaw wygląda tak

20160411_111507.jpg

 

póki co rama jest super, ale naprawdę zrobię sobie wzmocnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem , że Navara to gówno za ciężkie pieniądze i próbowałem reklamować rdzę na ramie w czasie gwarancji to mnie obsobaczyli na forum a w serwisie powiedzieli, że rama niczym nie jest zabezpieczana TYLKO MALOWANA FARBĄ i nie ma gwarancji (cytat mechanika z serwisu "a ile pan chce trzymać ten samochód?) więc olałem gwarancję i ich przeglądy i zabezpieczyłem sam ale co z tego jak od środka rdzewieje dalej a z zewnątrz czyszczę i zabezpieczam przed i po sezonie zimowym i to chyba jedyny sposób. Rama w takim samochodzie powinna być najmocniejszym elementem ale jak się dowiedziałem w serwisie

NISSAN ABY BYŁ TO NAJSŁABSZY ELEMENT NAWET NICZYM NIE ZABEZPIECZA TYLKO FARBA JEST POŁOŻONA.

Więc na drugiego Nissana nikt mnie nie namówi nawet za darmo a będąc niedawno daleko widziałem amerykańskiego pickupa z lat 60-tych, po którym została właśnie tylko rama i to całkiem zdrowa.

Wstawki do wspawania i reklama przed siedzibą dilera to chyba był by dobry pomysłNissan-Navarra-chassis-Richy-Holmes2-800 "STWORZONE DO CIĘŻKIEJ PRACY" :wave: :wave: :wave: :wave:

Czy może wiecie gdzie coś takiego kupie lub gdzie może dorobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak to ostatni dobry Nissan (kolega ma ten model i ze mnie się śmieje, że klapę muszę deską podginać żeby się dobrze zamykała bo zawiasy się wyginają)  tak jak Patrole GRY60 ; a ja dałem się zwieść większemu komfortowi i mocy na dalsze trasy bo tak go używam jak na zdjęciu a teraz przed każdym wyjazdem to się trochę boję co padnie w drodze.post-56709-0-52987800-1461498713_thumb.jpg

 

The strengthening plate in situ on a D40 Navara chassis. Richy Holmes in Newcastle-upon-Tyne, England is the man to contact, his UK mobile number – (+44) 07946663091    tyle w tum linku jest napisane gdzie szukać.

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś zrobi szablon to mogę wyciąć jak będzie więcej kompletów to taniej wyjdzie.

Natomiast w swoim będe nakładki robił od wewnątrz, trzeba więcej rozbebeszyć do spawania ale za to nie ma tam łap do budy i można cały element dać a nie wycięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz pokazać jak to popsułeś :P

Dorobie tylko potrzebuje coś na wzór.

Umyje ramo to zrobię fotki ale w tym samym miejscu co pokazują foty wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Natomiast w swoim będe nakładki robił od wewnątrz, trzeba więcej rozbebeszyć do spawania ale za to nie ma tam łap do budy i można cały element dać a nie wycięty.

Kolego nie wiem jak jest z ramą  w pick-upie ale w terrano jest taki "knif" że wew. boczna ścianka ramy jest wzmocniona dodatkową ścianką blachy 3mm czyli jest tam ogółem 6mm gr.ścianka ,a zew. boczna ma 3mm. , więc jak byś na wew. ściankę przyspawał jeszcze blaszkę "wzmocnienie" x mm. to już się robi za grubo :)a z zewnątrz od strony łap poduszek jest 3mm tylko ,moim zdaniem lepiej przyspawajcie sobie te wzmocnienia po zewnętrznej jak to jest pokazane na zdjęciu ,niż po wewnętrznej. No chyba że ramy obu pojazdów się od siebie różnią?...... Odjazdowa zabudowa na pace d21!!!!! kolego hugh_h :punk: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wzmacniałem ramę tworząc jakby nową na jej zewnętrznej stronie(miałem paski na boki 1mx10cm, 1mx13 i 1mx14cm,a na górę 1mx6cm, przymierzałem je i docinalem odpowiednio), zero sztukowania, chciałem mieć jak najmniej łączeń. Spawane było głównie do narożników starej ramy, bo to jedyne miejsca które były solidne(spawal mi to zawodowy spawacz, który na co dzień wykonuje takie prace przy autobusach). Poprzeczki były zdrowe o dziwo. Zdjęcia pokazują jak było przed, w trakcie i po(wiem że piór się nie maluje, nw miejscach gdzie się stykają nie ma farby i są prześladowane smarem grafitowym). Przy okazji zaobserwowałem zbiornik bo też był cieniutki. Przy zakładaniu paki jednak 1 rzeczy się nie spodziewałem. Mocowań na szpilki paki nie ruszalem więc one się nie zmieniły, ale przez nakładkę u góry, paka się kolysala, ponieważ, 2 poprzeczki w pace(te których się nie przykręca) podniosły całość, ale po przekręceniu jej, wygląda dobrze, linia z buda się zgrywa i nie widać żeby paka się jakoś wygiela. Nakładki robilem z blachy  4mm.

post-83551-0-12623500-1461519659_thumb.jpg

post-83551-0-60135800-1461519706_thumb.jpg

post-83551-0-65929500-1461519897_thumb.jpg

post-83551-0-61400400-1461519940_thumb.jpg

post-83551-0-82250100-1461520024_thumb.jpg

post-83551-0-37946000-1461520120_thumb.jpg

post-83551-0-71986500-1461520155_thumb.jpg

post-83551-0-99354000-1461521215_thumb.jpg

Edytowane przez gente
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gente ładnie zrobione,

 

matis_uaz słuszna uwaga, na pewno wskazane żeby było bardziej symetrycznie, ale myślę że mimo to nie wyklucza tego żeby też tak było dobrze.

 

Z ta pogrubioną ścianką to muszę się przyjrzeć ale o ile pamiętam to ta ścianka po wewnętrznej stronie ramy zależnie od miejsca na ramie idzie bliżej lub dalej tak że miejscami jest to profil wyraźnie ze ścianką po środku.

Ramę mam dobrą ... tak mi się wydaje, to bardziej profilaktyka. Z zewnątrz w najbardziej narażonym miejscu jest u mnie właśnie wspornik do paki więc tylko małe kawałeczki łączone mógłbym tam wstawić w podwójnej kabinie jest on gdzie indziej - cóż do przemyślenia jeszcze raz.


Na tyle zburzyłeś mój spokój że wlazłem pod auto i stwierdzam pojedyncze ścianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha .. tak patrze na gente twoje foty i coś mi nie pasuje - nie masz tam żadnych otworów na tej ramie żeby się do niej do środka dostać ? jak tak to trochę kiepska sprawa.

 

Ja odrysuje sobie wrzucę na kompa i dospawam gotowa formatkę ze wszystkim otworami jakie tam są, tylko sie zastanawiam czy lewa i prawa są identyczne do lewej mam dostęp po prawej jest zbiornik muszę zdjąć do oględzin i pewnie tak postoi unieruchomiony do czasu spawania,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 tylko sie zastanawiam czy lewa i prawa są identyczne

Jeżeli rama nigdy nienaprawiana  niebyła to obstawiam że obie tylne podłużnice,strony są identyczne"lustrzane odbicie" :) ,jeżeli jednak się myle to  nie pozostaje mi nic innego jak chłosta!!! :blink::wacko:  :o  :ph34r: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No troszki pękła, łataj Dymion bo zostały Ci 4 dni do majówki. Mechanikę ogarniemy na miejscu :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...