Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

licznik terrano


chudy__
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzis w polowie drogi padl mi predkosciomierz i licznik km.

przez jakies 4miesiace jak bylo slychac chrabotanie z licznika prawie zawsze na rano. po przejechaniu kilku km byla cisza.

co moglo sie stac? licznik do wymiany?

chcialem go dzis wykrecic ale po odreceniu gornych srub nie wiem jak odpiac ten daszek a nie chce go polomac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chrobotało to chyba masz licznik na linkę a skoro tak to  trzeba ją wymienić, chyba że obrobił się plastik w liczniku ale najczęściej awarii ulega linka. Jest ona dokręcana od tyłu do licznika a na dole gdzieś przy skrzyni biegów, drugiego końca, linki szukaj wygląda jak na fotce a kupić możesz choćby tu;

http://allegro.pl/linka-licznik-predkosciomierza-ford-maverick-nowa-i6067863337.html

post-57255-0-70947000-1458672441_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Ci już nie pomogę, sposobu na rozebranie szukaj w manualu a może ktoś już rozbierał to Ci pomoże. Gdyby jednak pomocy nie było to musisz to robić intuicyjnie, znaczy się pociągnąć, podważyć i patrzeć gdzie ustępuje. Wymiana samej linki to kwestia odkręcenia jej od licznika, wyłuskania spośród kabli starej linki, wypięcia gumowego uszczelnienia z grodzi i odkręcenia a, zdaje się że, wyciągnięcia (wyrwania) bez przechylania na boki by nie wyłamać mocowania. Nową zaś w ten sam sposób poprowadzić zamocować i cieszyć się dobrze wykonaną robotą. Powodzenia życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ona dokręcana od tyłu do licznika a na dole gdzieś przy skrzyni biegów, drugiego końca,

Wymiana samej linki to kwestia odkręcenia jej od licznika, wyłuskania spośród kabli starej linki, wypięcia gumowego uszczelnienia z grodzi i odkręcenia a, zdaje się że, wyciągnięcia (wyrwania) bez przechylania na boki by nie wyłamać mocowania.

 

Tak nie jest jak opisujesz.

 

Linka, a właściwie to jej pancerz jest przymocowany do grodzi silnika więc i nie odkręca się jego od licznika. Poza tym nie trzeba jego szukać między przewodami gdyż jest dobrze widoczny po odkręceniu zegarów. Licznik jest przy wkładaniu tylko wsuwany w wystający króciec pancerza, a nie przykręcany. Na lince której zdjęcie jest podane powyżej wyraźnie to widać, że nie ma tam gwintu tylko gniazdo do wsunięcia licznika.

 

A teraz jak ma być w rzeczywistości:

 

1: wypinasz ale bardzo delikatnie osłonę nóg kierowcy - pod kierownicą. Ostrożnie dla tego bo ma bardzo delikatne mocowania - wsuwki z metalowymi zatrzaskami. Właściwie to wystarczy ją wypiąć od góry tam gdzie jest daszek zegarów.

2. wykręcasz wkręty mocujące daszek i go ściągasz - ostrożnie przy odkręcaniu tych śrub bo górne mocowania są z kruchego plastiku.

Daszek jest mocowany nad zegarami i na dole właśnie pod osłoną kolumny kierowniczej na wysokości nóg kierowcy.

3. Po zdjęciu daszku widzisz śruby (blachowkręty (od zegarów więc je odkręcasz.

4. Odsuwasz zegary i wypinasz trzy kostki elektryczne.

5. Po wyjęciu zegarów widzisz w głębi na ścianie grodziowej przymocowany pancerz linki licznika. Łapiesz za końcówkę linki i ją wyciągasz.

6. Jak jest dobra to posmaruj ją rzadkim towotem i złóż. Sprawdź w jakim stanie są końcówki linki i gniazdo linki przy liczniku.

 

Dodatkowych informacji możesz poszukać tu:

http://terranoirk.ru/forums/manual/R20_93/

W dziale EL, od str nr 70 masz elektrykę zegarów. reszty poszukaj sam.

 

Zdjęcia:

post-21823-0-78187100-1458730867_thumb.jpg  post-21823-0-64727300-1458726554_thumb.jpg   post-21823-0-66520700-1458726563_thumb.jpg

 

Tu masz jeszcze jedno zdjęcie uchwytów osłony kolumny kierowniczej na wysokości nóg kierowcy.

Właśnie te uchwyty się urywają przy wypinaniu osłony.

Najlepiej połóż się pod tą osłoną i w miarę możliwości psiknij na nie jakimś smarującym preparatem to wtedy mogą wyjść lekko.

post-21823-0-05443700-1458728418_thumb.jpg

 

Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Przecież Ty masz pompę wtryskową mechaniczną więc na tej obudowie jest cięgno podnoszenia obrotów zimnego silnika. Ten prostokątny uchwyt demontuje się przez jego skręcenie o 90 st. i wyciągnięcie. Nie pamiętam już w którą stronę się go przekręca ale to chyba nie jest problemem. Następnie odkręca się nakrętkę z tego cięgna aby uwolnić osłonę.

 

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam dokładnie tego auta i to co piszesz odnośnie włożenia linki do licznika to się zgadza. Pomyliłem strony zatem u góry linka jest na tzw. zatrzask a na dole jest dokręcana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzieki bardzo za porady.udalo mi sie wykrecic licznik i takie cos zobaczylem (na foto)

linka sie ukrecila?

post-93708-1459701558,5498_thumb.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji jeśli nie masz za co złapać linki to musisz jej pancerz odkręcić przy skrzyni i wyjąć ją z tamtej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki bardzo za porady.udalo mi sie wykrecic licznik i takie cos zobaczylem (na foto)

linka sie ukrecila?

attachicon.gif20160403_161417.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Tak się dzieje z linkami, ukręcenie linki to najczęstsza przyczyna awarii. Nie pozostaje nic innego jak jej wymiana w/g powyższych wpisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Chciał bym wrócić do tematu jednak auto jest z 2000r ,

Wyjazd na Integracje dla Choinki był dość intensywny i mokry. wracając zobaczyłem że prędkościomierz świruje ze 110km spada na 60km a później na 0 i tak różnie ... Będąc na Drogowym Odcinku Lotniczym pomyślałem że zaraz wystartuję :)

Wracając do sedna czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest czujnik prędkościomierza, ktoś wspominał że gdzieś na wale bo to z nim mam problemy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę ;)

Może ktoś z Was coś poradzi.

Terrano II  2000r

Objawy:

→ obrotomierz

- na starcie zawyża o ok 200 obrotów - po puknięciu w szybkę wskazówka spada na właściwe 600

- chodzi skokowo w górę i w dół - potrafi się zawiesić na jakimś wskazaniu i po przyciśnięciu hamulca skokowo spada

→ prędkościomierz

- chodzi prawidłowo do 120km, potem się zawiesza i zostaje w takiej pozycji - po przyciśnięciu hamulca skokowo spada

- po dłuższej jeździe (kilkaset km) potrafi się i na niższej prędkości zatrzymać

→ wskaźnik paliwa

- po dłuższej jeździe (kilkaset km) zatrzymuje się na danym wskazaniu - czasem pomaga pukanie w szybkę, czasem dłuższy postój na pracującym silniku - a zawsze zgaszenie i przekręcenie stacyjki ;)

- chodzi lepiej po trzykrotnym pyknięciu korka paliwa przy zakręcaniu

→ wskaźnik temp. - działa prawidłowo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sedna czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest czujnik prędkościomierza, ktoś wspominał że gdzieś na wale bo to z nim mam problemy ;/

To jest ostatni czujnik po prawej stronie na skrzyni biegów zaraz przed wyjściem na tylny wał napędowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poniżej - 5 stopni nie działa prędkościomierz :/

 

Chyab czeka nas wszystkich rozbiórka i porządne smarowanie linek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że licznik jest na elektronice, to takie anomalie wskazywałyby na zimne luty. Czyli lutownica w rękę, cyna i poprawić wszystko. Nawet jeśli na pierwszy rzut oka wygląda ok, to może być to złudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się okarze, że to nie mechanika i nie nissanowskie wtyczki, to się poddam i oddam licznik w ręce kogoś z wiedzą i odpowiednią lutownicą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poniżej - 5 stopni nie działa prędkościomierz :/

 

Chyab czeka nas wszystkich rozbiórka i porządne smarowanie linek.

w T2 od 99/2000r niema linki. W skrzynię wkręcony jest ślimak do którego podpięty jest impulsator i wszystko idzie po kablach do licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u kolegi który bawi się w naprawy głównie patroli i wspomniał żeby zacząć od wymiany zegarów bo to najczęściej pada....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej elektronika :/ (mam auto z 2002 roku)

 

No nic - jak nie pomogą domowe sposoby, to trzeba będzie w zegary zainwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba będzie tylko na alledrogo mnóstwo jest zegarów do 99 roku a te które mogły by pasować kosztują wielkie kwoty ae tańsze to wersje w milach  ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy do impulsatora nie dostała się woda lub błoto (ja tak miałem) i czy kable nie są ponadrywane. Ja swój licznik woziłem do elektronika, który poprawił mi luty i powymieniał jakieś pierdoły. Podobno te liczniki Magneti Marelli mają słabą jakość wykonania. Zapłaciłem chyba 80zł i wszystko działało przez 1,5 roku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pogoda zrobi się bardziej przyjazna to wejdę pod auto i zobaczę okolice czujnika czy tam wszystko gra , czy ktoś ma zdjęcie w którym miejscu on dokładnie jest wpięty w skrzyni?
Jeżeli chodzi o elektronika też zastanawiałem się żeby rzucić komuś cyferblat na warsztat i sprawdzić czy luty ok i kondensatory żyją .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...