Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Dudnienie z przodu, drgania kierownicy, ogólny hałas.


daro96610
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Almerowiczów, jestem nowy na tym forum i od razu piszę z problemem, którego nie odszukałem w wyszukiwarce.

 

Od ok. 15kkm w mojej Almerce (1.8 sedan 2003r.) występują niepokojące objawy:

-coś jakby dudnienie kół, szczególnie przy skręcie w prawo (mniej więcej od 40-50 km/h wzwyż, tak samo na biegu, jak i po wrzuceniu biegu jałowego)

-ogólnie drażniący hałas typu buczenie, które powyżej 110 mocno utrudnia słuchanie radia

-drgania kierownicy od 120km/h

-drgania kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 60km/h

 

Opony letnie i zimowe w dobrym stanie, ich szum jest mało słyszalny, da się go odróżnić od powyższych objawów.

Wymiana przednich łożysk kół nic nie dała.

 

To może być przegub, cała półoś, czy może wahacze itp. ?

 

Dziękuję za konkretne porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub jest uszkodzony przy dodawaniu gazu trzęsie buda. Może tarcze.

Tarcze z klockami wymieniane razem z łożyskami. Opisywane przeze mnie objawy występują powyżej pewnej prędkości, niezależnie od silnika i biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli cos przy kołach sprawdz te  łożyska 

Ale to źle by było zamontowane czy jak? Bo te objawy były przed wymianą. Robił znajomy zaufany mechanik, luz na kole jest bardzo niewielki, po przejechaniu 100 km felgi zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź łączniki stabilizatora, choć nie bardzo miałoby to wpływ na drgania.

 

Dobrze by było znać twoja technikę jazdy, jeździsz po dziurach czy starasz się je omijać, wyjeżdżasz pod krawężniki dość często itp?

Edytowane przez camello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drżenie kierownicy typowo dla nie wyważonych kół. Reszta na hamulce kieruje uwage. No i sam przegub tez skoro przy skręcie sie dzieje coś i jezeli rzeczywiście wymienione masz łożyska oba z przodu. I samo buczenie- olej w skrzyni jest?

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień koła z przodu na tył i sprawdź różnice;

łożysko może być wymienione, lecz ciekawe w jakim stanie była piasta;

do sprawdzenia tuleje na wahaczach;

co do hamowania - sprawdzenie prowdnic jarzmo-zacisk, sprawdzenie klocków i ewentualnie tarcze /wynikiem drgań również mogą być tuleje wahacza/

Uzupełnij profil-jaka Almera, jaki silnik, rocznik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak kolega Mirek radzi i zamień opony przód z tyłem i porównaj obie przejażdżki w tych samych warunkach. Nawet drobny defekt na ślicznie wyglądającej oponie może strasznie denerwować. Dodatkowo pytanie jak stan felg?

 

Kiedyś walczyłem z właśnie takim stukaniem i drganiami co opisujesz tyle, że w R.Megane. Przyczyna była złożona i wynikała z lekko uszkodzonej prawej piasty, tanich tarcz i klocków. Jak wymieniałem to kupowałem najtańsze i średnio po około miesiącu dostawały bicia. Drgała kierownica i w ogóle denerwujące to było. Dodatkowo jak zwalisz koła to sprawdź jak wygląda klocek hamulcowy tj. czy jest mocniej zjechany z którejś strony lub zrobił się rant, dodatkowo dobrze sprawdzić stopień zanieczyszczenia zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...