Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

łożyska?


chudy__
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam was.

Mam pewien problem .

Od dwoch dni slysze dziwne buczenie/szum dochodzace od przodu.

Pierwsza mysl opony (jako ze MTki lubia szumiec to nic nowego tylko problem ze wczesniej az takiego buczenia nie bylo)

Dzis na szybko zalozylem komplet szosowek, i pierwsze co zauwazylem to kilku mm luz (trzymaja i ruszajac kolo od gory i od dolu)

okazalo sie ze na sworzniach i tulejach nie widac luzu ale widac go na piascie.

Po zakreceniu kolem w powietrzu slychac wyrazny szum/tarcie (po drugiej stronie kolo kreci sie bez halasu) i  jest ono zmienne, kreci sie i buczy zaraz cisza i po chwili znowu halas, lub mocny obroto w prawo i szum zaraz zatrzymanie i obrot w lewo i cisza ale po chwili znowu zaczyna grac.

Jazda probna na szosowkach wykluczyla Mtki jako winowajce poniewaz szum dalej jest.

Po przelozeniu juz na Mtki i kolejnej rundzie jadac slalomem okolo 70km/h (slychac i az czuc) na zmiane ze skretem wieksze buczenie z tej jednej strony, niekeidy dzwiek podobny do obcierania kola.

Zdziwilo mnie to tez troche pozniewaz 3dni temu jak wracalem do domu to nie bylo az tak glosno, dopiero na nastepny dzien juz po samym wyjechaniu z grazau cos mi sie nie podobalo.

 

Wiem ze dla niektorych moj temat moze byc durny ale ze jako to moje pierwsze 4x4... Wydaje mi sie ze chyba nic wiecej takiego efektu nie moze robic jak lozysko ale wole podpytac. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dobrze hehe :D

a do wymiany tego lozyska sa potrzebne jakies nietypowe sciagacze czy cos w tym stylu? bo widzialem ze sa w zestawie sa 2szt jedno mniejsze i wieksze?

jutro jade zamowic komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic specjalistycznego nie potrzebujesz :)

weź sobie najpierw to rozkręć i zobacz czy uszczelniacza też nie masz do wymiany 

 

tutaj go widać

 http://www.fotosik.pl/zdjecie/b9e4ddc88a194479

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97905-remont-terrano-od-go%C5%82ej-ramy/page-4

a i z drugiej strony piasty też jest uszczelniacz taki metalowogumowy przykręcany chyba na 2 śrubki 

jutro mogę ci zrobić zdjęcie jak to wygląda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamowilem dzis lozyska, w komplecie byly 2szt mneijsze i wieksze i do tego uszczelniacz i jakas zaslepka?

taki zestaw jak na foto

 

post-93708-0-92008300-1459961568_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

hej, 

 

jakiej firmy kupiłeś te łożyska i czy warto? też powinienem wymienić bo już słychać bardziej niż opony MT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ashika.okolo 400zl za komplet prawa i lewa

narazie jest wszystko ok. okaze sie po wypadzie w wieksze bloto wode bo wlasnie po takim czyms stare lozyska siadly do konca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dużo zapłaciłeś.

Na Allegro te łożyska są po 112,70 na stronę więc 225,40 zł.za komplet na dwie strony.

http://allegro.pl/lozysko-kola-nissan-terrano-kalisz-i6264960757.html

 

Ten sprzedawca jest sprawdzony. Kupowałem u niego wiele razy. Są prowadzone trzy sklepy w różnych miastach, a zakupy można łączyć. Poza tym koszty przesyłek są niskie. Ja korzystam z paczkomatów bo mam pod nosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyszlo 180zl za szt czyli 360 dokladnie.pytalem w kilku miejscach w okolicy i dwoch hurtowniach i bylo bardzo podobnie wiec nie wiem skad ten sklep ma az taka przebitke.ja nie moglem jiz czekac bo nie szlo jezdzic i bralem co mialem pod reka.

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dokładnie ten sam problem, oraz to samo zachowanie. Przerabiałem sporo aut i objawy zawsze były jednakowe-huczenie. Tutaj dostałem garba, bo jadąc do pracy wszystko było ok. Wracając, po dystansie 3 km wyczułem, że auto w okolicach 30-50km/h buczy-wpada w spory rezonans-NIE HUCZY!! Być może zachowanie to jest wywołane większą masą auta, bo terrano troszkę waży.

Oczywiście luz na obu kołach. 

Poza kluczem dynamometrycznym i nowymi łożyskami czegoś więcej mi z przyrządów potrzeba? Powinno luźno zejść, czy bieżnia może zostać podczas demontażu i będę się bawił przez godzinę z jej zbiciem?

Pytam, bo mam zwyczaj wstawiać auto do mechanika tylko w razie prac "upierdliwych". :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...