wojteklu Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Witam, Jestem posiadaczem primery p11 z silnikiem 1.8. Otóż, kupując uwierzyłem sprzedawcy, że oleju nie bierze od wymiany do wymiany - co prawda mija 5 miesiąc, więc myślę że wystosuje mu pismo, o tym że mnie oszukał. Po miesiącu użytkowania była pierwsza dolewka - jakiś litr. Myślałem, że może było mało... następnie znów litr... co prawda nie sprawdzalem pózniej bagnetu. Dzis przymrugała mi kontrolka cisnienia oleju, patrze bagnet - suchy. Weszło jakieś 2,5 l oleju do drugiego zgiecia na bagnecie. Auto nie kopci - czy to jak zimny (co sugeruje uszczelniacze, o ile się nie mylę), ani też nie kopci na niebiesko/biało podczas przegazówki czy normalnej jazdy. Z silnika nigdzie nie kapie. Jedynie co się dzieje, przy przegazowaniu w garazu, zauwazylem czarną plame przy wydechu - podobna do plamy z sadzy diesla, ale tutaj "czarną" mazią okazał się olej. Jestem 100% pewien, że jest to olej. Czy auto straciło na mocy, nie mam pojęcia - takie już kupiłem - w porównaniu do Vectry 1.8 mogę powiedzieć że ma podobne osiągi. Co może być przyczyną ubytku oleju i wyrzucania go wydechem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ufo1978 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Agonia silnika. Czyli pierścieni prawie nie ma. Bardzo częsty przypadek w tym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster3 Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Sorki za odkop ale u siebie zauważyłem podobne objawy z tym że część oleju spala. Końcówka wydechu cała zaolejona. Dopiero powyżej 80 km/h widać biały dym. Jak taką sytuację znosi katalizator?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Bardzo źle. Niszczy go niespalony olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster3 Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Warto to rozbierać i remontować czy od razu wymienić cały silnik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Warto to rozbierać i remontować czy od razu wymienić cały silnik?? taniej jest wymienić na taki sam silnik, tylko rzecz w tym żeby zakupiony był w dobrym stanie a tego tak do końca się nie wie dopuki nie zamontuje się go w aucie i nie zrobi na nim kilku tys.km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Poczytaj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90918-sr20de-remontowa%C4%87-czy-przeszczepia%C4%87/ Silnik inny, ale ta sama rodzina Może tam dojdziesz do jakichś wniosków. Ja się nie wypowiem bo nie znam tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Na początek to zmierzyć ciśnienie starego silnika i zrobić próbę olejową . Ja bym wolał wymienić pierścienie niż wymieniać cały silnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster3 Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Też bym wolał wyremontować bo wiem co mam i z jakim przebiegiem. Ciśnienie zmierzę jak ogarnę remont w domu i będę miał dostęp do odpowiednich sprzętów. A jak zrobić tą próbę olejową?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Też bym wolał wyremontować bo wiem co mam i z jakim przebiegiem. Ciśnienie zmierzę jak ogarnę remont w domu i będę miał dostęp do odpowiednich sprzętów. A jak zrobić tą próbę olejową?? /cyt/ Technika pomiaru: 1. Wykonać pomiar ciśnienia sprężania na sucho, kolejno dla każdego cylindra, obracając wał rozrusznikiem (ok. 200 obr/min), z wyłączonym zapłonem i wtryskiwaczami (podłączyć kabelek do cewki rozrusznika, zamiast istniejącego połączenia ze stacyjką - nie używać stacyjki). Przepustnica powinna być otwarta na 50% (nie zmieniać jej położenia przez cały czas pomiaru). 2. Powtórzyć pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego). Trzeba się mocno spieszyć, żeby silnik zbytnio nie wystygł. Ważne jest utrzymanie powtarzalności przez m.inn. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość oleju (z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. Najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem (jeśli czas na to pozwoli i ma się wprawę). Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej)... /koniec cytatu/ Jeśli po wlaniu oleju ciśnienie sprężenia wzrośnie, świadczy to o zużytych pierścieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster3 Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Co jeszcze warto zrobić przy okazji rozbierania na śrubki?? A będę sporo rozbierał bo górne wahacze już na złom się nadają i maglownica do regeneracji. Może coś żeby podnieść moc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.