Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak zlikwidować przeciek w tylnych drzwiach?


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Puszcza uszczelka tylnych drzwi od bagażnika.

Stojąc za samochodem to przepuszcza na prawym górnym rogu. Cieknie przy uszczelce i wlewa się na dole na podłogę.

Jak to pieroństwo uszczelnić?

Nowa uszczelka kosztuje 600zł i trzeba na nią miesiąc czekać. Także to rozwiązanie odpada.

Dopasować z czegoś innego się nie da.

Jedynie używana ale jaką będę miał pewność, że też nie będzie przepuszczać?

 

Podregulowałem trochę te drzwi tak żeby lepiej tę uszczelkę dociskało. Jest trochę lepiej ale dalej cieknie.

 

Nie mogę przez to zamontować dywanika, bo będzie stale mokry.

 

Jak to rozwiązać?

 

Czy w Waszych samochodach też występował ten problem?

 

Może jest jakiś patent na lepsze przyleganie uszczelki? Może jakiś preparat okaże się pomocny?

 

Pomóżcie, bo znów stoję z robotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałeś czy krawędź budy na którą zakłada się uszczelke nie jest przegięta do środka ?

Nic nie jest wygięte. Wszystko jest dobrze. Nawet nowy lakier tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj może podłożyć kawałek cienkiej blachy pod dolny zawias. Może to druciarstwo, ale w polonezach w taki sposób regulowało się drzwi.

Inny sposób to próba przegięcia drzwi, jeśli się da oczywiście i z umiarem. W osobówkach takie rzeczy działają, choć raczej przy drzwiach bocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie już opadły dłonie. :-/

Podkleiłem w obu autach dolna listwę silikonem szklarskim bo obstawiałem że się leje pod listwą progową i d*pa wali woda z góry...W króciaku wywaliłem już tapicerkę podłogową i mam w d*pie a w lansie cyklicznie suszę :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie cieknie.

Moja uszczelka to coś na kształt gumowej rurki z przywulkanizowanym gumowym profilem do zamocowania w rowku drzwi oraz z profilem, do którego wciska się plastikowe spinki.

Ta gumowa rurka ma na całym obwodzie zrobione nieduże otworki służące do wypuszczania z jej wnętrza powietrza po zamknięciu drzwi.

Przy zawiasach drzwi uszczelka trochę inaczej przylega niż na reszcie obwodu drzwi.

Przez 15 lat zwyczajnie się trwale odkształciła i wypracowała co spowodowało, że na górnym i dolnym rogu przy zawiasach uległa niedużemu załamaniu.

Dzięki temu załamaniu jeden ze wspomnianych wyżej otworków, znajdujący się na dole, wywinął się do wnętrza samochodu.

Podczas deszczu lub mycia woda wpływała górnymi otworkami, a wypływała sobie dolnymi. A że jeden był skierowany do wnętrza samochodu to woda dostawała się do środka.

Zatkałem silikonem część otworków uszczelki przy zawiasach i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie również pojawił się problem z zaciekającą wodą do bagażnika, tylko niestety ja dowiedziałem się o przecieku podczas wyjmowania spuchniętych szafek z MDF-u. Z tego co zauważyłem, to uszczelka może puszczać z prawej strony u góry, bo widziałem zaciek wody na plastikach wewnątrz. Jest jakaś możliwość dociągnięcia drzwi na zamku/uchwycie na którym zamek się zatrzaskuje? stosowaliście jakieś cudowne patenty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również pojawił się problem z zaciekającą wodą do bagażnika, tylko niestety ja dowiedziałem się o przecieku podczas wyjmowania spuchniętych szafek z MDF-u. Z tego co zauważyłem, to uszczelka może puszczać z prawej strony u góry, bo widziałem zaciek wody na plastikach wewnątrz. Jest jakaś możliwość dociągnięcia drzwi na zamku/uchwycie na którym zamek się zatrzaskuje? stosowaliście jakieś cudowne patenty? 

Można jeszcze regulować na zawiasach.

Po zdjęciu wewnętrznego poszycia drzwi jest dojście do śrub którymi reguluje się położenie drzwi w lewo-prawo oraz góra-dół.

Śrubami, które mocują drzwi do nadwozia reguluje się drzwi przód-tył, czyli docisk do uszczelki. Dodatkowo docisk do uszczelki reguluje się jeszcze poprzez przesunięcie do przodu lub do tyłu zaczepu od rygla zamka drzwiowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Można jeszcze regulować na zawiasach.

Po zdjęciu wewnętrznego poszycia drzwi jest dojście do śrub którymi reguluje się położenie drzwi w lewo-prawo oraz góra-dół.

Śrubami, które mocują drzwi do nadwozia reguluje się drzwi przód-tył, czyli docisk do uszczelki. Dodatkowo docisk do uszczelki reguluje się jeszcze poprzez przesunięcie do przodu lub do tyłu zaczepu od rygla zamka drzwiowego.

Dzięki. Aktualnie testuje patent na odkształcone uszczelki(spłaszczone). Do wnętrza uszczelki wprowadziłem miękki wężyk. Poczekam aż się ułoży. Regulacje na zaczepie rygla już robiłem. Nie wiele dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...