Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

dymi na czarno ,kompletny brak mocy


dstasiu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tydzień temu stracił moc jadąc autostrada , zapaliła się czerwona lampka silnika. Mocy miał n tyle żeby jechać 100 km/h. Podpiety pod kompa wykazał filtr dpd , i miał pęknięty plastik przed przepustnica . Po wymianie plastiku wróciła moc a 10 km .potem z każdym km zaczął ja tracić do tego stopnia że teraz ciężko jest bujnac do 30 km na h , do tego jak mocniej wcisnę gaz to kopci na czarno. Do tego słychać lekki świst gwizd w silniku . Macie pomysły co to teraz siadlo. Dziękuję z góry za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz świst, może to problem z turbiną i przechodzi w tryb awaryjny. Bez odczytu błędów komputera to wróżenie z fusów raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie poprzednio wykazało że filtr dpd ale gościu też zdiagnozowal ten plastik i mówił żeby najpierw go wymienić . Wymieniłem i miałem jechać wykasowac błędy , no i nie dojechałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie poprzednio wykazało że filtr dpd ale gościu też zdiagnozowal ten plastik i mówił żeby najpierw go wymienić . Wymieniłem i miałem jechać wykasowac błędy , no i nie dojechałem

A jaki masz przebieg i czy pewny?

 

Może EGR Ci sie przycina... rozkręcić, przeczyścić

Edytowane przez scanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najprostsze - skoro słyszysz świst to może gdzie jakiś wężyk od podciśnienia się przetarł, zeskoczył, króciec ułamał. Posłuchaj dokładnie przy silniku, niech ktoś pogazuje, poszarp lekko za wężyki, sprawdź połączenia dolotu do turbinki, zobacz czy rura od turbo sie napina przy dodawaniu gazu. Sprawdzaj bardzo dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem , odstało auto 8 h i po odpaleniu śmiga jak szalone , bez powyzszych objawów , czyli domniemywam że te rzeczy jak strata  mocy (ale to kompletna , jest wstanie jechac tylko na dwójce , jak mocniej nacisne gaz to nic nie działa tylko słychać jakby klepanie ), dymienie zaczyna się dziać na gorącym silniku . Brak słów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest w momencie pracy turbiny więc od ok 1700 obrotów (niech mnie ktoś poprawi bo nie wiem przy ilu w tym silniku włącza się turbo) i warczy wtedy to na 90% jakiś przewod od interecoolera na przykład przepuszcza. Tania i prosta naprawa

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Dziś w drodze do pracy spotkała mnie podobna sytuacja, w pewnym momencie brak mocy i przy wciskaniu pedału gazu czarny dym z rury.

Na desce żadnych błędów czy kontrolek.

Już zacząłem obawiać się że może wtryski, turbina .

Po otwarciu maski okazało się że plastikowa rura od przewodu intercoolera jest pęknięta, w zasadzie to wygląda tak jak obcięta.

Część już zamówiona, także mam nadzieję że po wymianie będzie OK

Trop z sprawdzeniem w pierwszej kolejności przewodów na pewno jest bardzo dobry

post-89409-0-93444300-1500043643_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...