Gość radcki Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Cześć! Popełniłem straszną głupotę i chociaż aż wstyd o tym pisać to zwracam się z prośbą o radę Słowem wstępu: Silnik 1.5 98KM. Klimatyzacja od jakiegoś czasu "terkocze" (początkowo znikało po wyłączeniu i włączeniu ponownie, teraz prawie cały czas gdy jest aktywna), a że nie była daawno napełniana i dodatkowo mam podejrzenie co do stanu technicznego łożyska kompresora (rano na zimnym silniku lubi coś w tamtej okolicy poświszczyć przez chwilę a nie są to paski bo wymiana nie pomogła), postanowiłem zafundować jej szerszy przegląd (oby bez regeneracji sprężarki, ale zobaczymy). W nadziei że uda mi się coś wstępnie zdiagnozować jeszcze przed oddaniem auta, "pomacałem" kilka gratów pod maską i zauważyłem że wentylator chłodnicy po stronie pasażera przy obracaniu wydaje lekki świst. Postanowiłem porównać działanie i odgłosy kiedy jest podłączony i odłączony w nadziei że może znalazłem winowajcę i tu popełniłem ową głupotę, bo nie chwyciłem odpowiednio za zatrzask od wtyczki i nieco wyszarpnąłem całe gniazdo... i wentylator już niestety ani drgnie. Jestem pewien że wcześniej działały oba (oczywiście po aktywacji klimatyzacji). W SKRÓCIE - Jeden wentylator chłodnicy nie działa i na 100% jest to wina wentylatora a nie elektryki Co udało mi się ustalić buszując w sieci i pod maską: Bez załączonej klimatyzacji podczas jazdy wentylatory praktycznie nigdy się nie uruchamiają, nawet w upalne dni Almery bez klimy mają jeden wentylator, i do chłodzenia silnika najpierw uruchamia się ten po stronie kierowcy - w moim przypadku sprawny Demontaż wentylatora nie jest tak banalny jak mogłoby się wydawać (obejrzałem to sobie i z jednej strony mamy kolizję z chłodnicą a z drugiej z skrzyneczką z elektryką - sam się raczej tego nie podejme przy moich "zdolnościach") Co chciałbym ustalić: Czy używanie klimatyzacji przy jednym sprawnym wentylatorze na dłuższą metę w praktyce wiąże się z niechcianymi konsekwencjami, i na ile są prawdopodobne Jaka jest szansa na naprawę wtyczki wentylatora gdyby go wyciągnąć i rozbroić obudowę, tzn czy w ogóle jest sens próbować, czy od razu szukać używki Czy ktoś ma w takich kwestiach jakieś doświadczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.