Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony i felgi na lato


CaptainRandall
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ile ja już razy podnosiłem lewarkami...czego to ludzie nie wymyślą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prawidłowym podłożeniu fabrycznego lewarka nic się nie pokrzywi.

Warto natomiast uzbroić się w jakiś preparat do zabezpieczania podwozi (np.w sprayu), bo miejsce przyłożenia lewarka na progu jest tak skonstruowane, że istnieje szansa jego zarysowania lewarkiem w trakcie podnoszenia (próg wchodzi w wycięcie lewarka, gdzie metal trze o metal :D ). Wystarczy po wszystkim tam psiknąć zabezpieczeniem, by ewentualnie goła blacha nie kusiła rudej i gra gitara. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jacko29 tylko te info odnosnie wyginania nadwozia to Ty sam na forum umiesciles :) wstawiles nawet film na jednym z tematow dokladnie ukazujacy co sie dzieje podczas takiego unoszenia.

 

Link doc tematu:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/107084-lewarek-możecie-coś-polecić/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś zostawić tak podniesione auto (czyli punktowo na podnośniku) na długi czas żeby miało to jakiś niekorzystny wpływ na pojazd (np.pęknięcie szyby przedniej w wyniku naprężeń nadwozia). I to wcale nie jest powiedziane, że tak by było. Dzisiejsze samochody osobowe mają nadwozie samonośne (czyli bez sztywnej ramy), które może, a nawet z całą pewnością wygina się na wertepach. Jednak miejsca, gdzie podkłada się lewarek są wzmacniane więc bez obaw, nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmie klapa się nie zamyka na wygięciu auta.

Ale to chyba nie znaczy że auto się wygina. MOże tylko klapa ?

Poza tym ile razy w życiu miałeś taką sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj wygina się, wygina. Jeszcze raz napiszę, że taki urok konstrukcji samonośnej nadwozia, że nie jest sztywne tylko w pewnych granicach pracuje i jest to całkowicie normalne. Jednocześnie podnoszenie na lewarku jest bezpieczne dla całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wg mnie nie powinno być jakieś różnicy w porównaniu ze stalowymi. Najprawdopodobniej w zakresie typowych momentów felga nie odkształci się pod nakrętkami na tyle by to miało jakieś znaczenie. Ja bym kręcił tak samo. Ale to tylko moje takie gdybanie i na wszelki wypadek zalecałbym ostrożność :) a nie ma gdzieś w instrukcji takich rzeczy?

 

Strzelam: 115 Nm

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć jeszcze klucz.  I nie taki za 99 zł z A.

 

A ja dzis miałem do zastanowienia.

Auto odebrałem na letnich. Przebyłem na nich 3k km.

Dzis przygotowałem sie do wymiany  z zimówek. Mierzę ciśnienia a to w każdym  kole po 2,5 .( 18ki) - czyli 2,3 i 2,1. Ale przeciez komputer by wykrył niewłaściewe ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer wykrywa tylko za niskie ciśnienie.Ja kiedyś nie mogłem skasować błędu od opon i nabiłem 3.8at.Tak z ciekawości przejechałem się kilkaset metrów.Nic czujniki nie pokazały,jedynie skasował się błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj też o tym, że ta wartość może delikatnie skakać tj. z 2.2 do.2.3 .2.4 chodzi tu o temperaturę opony bynajmiej u mnie tak jest ale nigdy ci system nie pokaże błędu jak tu Jacko29 wspomniał gdy ciśnienie jest większe niż zadane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to też zwróciłem ostatnio uwagę.

Na a4na zimówkach cismieneie poszło na 2,5.

Natomiast w zimie prawa tylna wiecznie jest na o,1 mniej . Chyba że mocno dogrzana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie male pytanko. Chce zalozyc tylne kola na przod bo sa ladniejsze. Czy musze cos programowac z czujnikami czy przy kazdym kole sa osobne odbiorniki i nic nie trzeba robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz.Powinny zagrać bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A jaki index nośności i prędkości mają fabryczne opony na 19"?

W instrukcji hahahaha - nic nie znalazłem na ten temat.

Opony są u wulkanizatora, a muszę kupić w tym roku nowe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pisałem juz kiedyś że w instrukcji nic szczegółowego o oponach nie piszą.

Ale kupując zimówki w naszym rozmiarze - od razu miałem znaczek SUV .

Druga uwaga. tata  ma starego pługa dizla. i tam ma indeks prędkości W. (  w instrikcji ).

We fiacie miałem W. ( w instrukcji ) .

Więc tego bym sie trzymał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...