Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak zmieniasz biegi w Nissanie Qashqaiu ? (przy ilu obrotach?)


ludzik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

komputer eco-pokładowy podpowiada by zmieniać przy 2000 obrotów co daje:

 

 

2 od 20km/h

3 od 35 km/h

4 od 50km/h

5 od 65 km/h

6 od 75 km/h

 

 

czy to nie jest szkodliwe dla silnika, czy moze to autko tak lubi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niskie obroty przy zmianie biegów obciążają silnik a to jest niekoniecznie zdrowe dlań. Zmieniam biegi bardziej na słuch i staram się aby było to płynne choć są sytuacje że trzeba podkręcić na niższych obrotach, a zmieniam najczęściej w granicach 2300- 2700,wiem pali deko więcej ale dla motorka to chyba zdrowiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od sytuacji na drodze, szczególnie od ukształtowania czy w dół czy w górę. Na płaskiej przeważnie 2100-2200 jeśli powoli i miarowo przyspieszam i nie mam nikogo na plecach, komu bym tym przeszkadzał. 2300-2400 jeśli sytuacja jest odwrotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od sytuacji na drodze, szczególnie od ukształtowania czy w dół czy w górę. Na płaskiej przeważnie 2100-2200 jeśli powoli i miarowo przyspieszam i nie mam nikogo na plecach, komu bym tym przeszkadzał. 2300-2400 jeśli sytuacja jest odwrotna.

Jakie Ci wychodzi spalanie?

 

 

Niskie obroty przy zmianie biegów obciążają silnik a to jest niekoniecznie zdrowe dlań. Zmieniam biegi bardziej na słuch i staram się aby było to płynne choć są sytuacje że trzeba podkręcić na niższych obrotach, a zmieniam najczęściej w granicach 2300- 2700,wiem pali deko więcej ale dla motorka to chyba zdrowiej.

Jakie Ci wychodzi spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer twierdzi, że średnie 5,6... a rekord to 4,5 po 30 km trasie. Własne obliczenia będę posiadał przy następnym tankowaniu. Zobaczymy o ile na średnim oszukuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer twierdzi, że średnie 5,6... a rekord to 4,5 po 30 km trasie. Własne obliczenia będę posiadał przy następnym tankowaniu. Zobaczymy o ile na średnim oszukuje :)

kurde... ale Ty masz diesla a ja benzynę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer twierdzi, że średnie 5,6... a rekord to 4,5 po 30 km trasie. Własne obliczenia będę posiadał przy następnym tankowaniu. Zobaczymy o ile na średnim oszukuje :)

Możesz być pewien że to inna bajka.

Prawdę pokazuje od odbicia do odbicia... Przy tankowaniu oczywiście :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp oszukuje to normalne, na trasie jak spokojne to pomiędzy 6 a 7 literka, miasto to już trudniej zejść poniżej 9 choć na liczniku pokazuje np. 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp oszukuje to normalne, na trasie jak spokojne to pomiędzy 6 a 7 literka, miasto to już trudniej zejść poniżej 9 choć na liczniku pokazuje np. 8

no to mi komp pokazuje 6 w trasie, 8 w miescie, a jezdze slamazarnie na 1500-2000 obrotów i hamuje silnikiem... czyli nie oplaca sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi komp pokazuje 10,8 a rzeczywista po tankowaniach 11,2. Wiec nie tak źle z tym wskazaniem komputera.

Edytowane przez Robert.Byd
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp oszukuje to normalne, na trasie jak spokojne to pomiędzy 6 a 7 literka, miasto to już trudniej zejść poniżej 9 choć na liczniku pokazuje np. 8

 

 

Możesz być pewien że to inna bajka.

Prawdę pokazuje od odbicia do odbicia... Przy tankowaniu oczywiście :D;)

 

To że oszukuje wiem dobrze, nie raz zresztą na tym forum była ta kwestia poruszana... jestem tylko ciekaw na ile diesel będzie przekłamywał :) dla ułatwienia mam zamiar używać Fuelio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spędziłem dziś pół dnia na mierzeniu spalania. Odcinek: około 10km., w miarę dało się jechać równą prędkością... (około 5 zatrzymań)

 

pomiar I:
a: jazda 50km/h na 3 biegu, 2100 obrotów, spalanie: 7.0
b: jazda 50km/h na 4 biegu, 1500 obrotów, spalanie: 8.0
c: jazda 50km/h na 2 biegu, 3000 obrotów, spalanie: 10.0

pomiar II:
a: jazda z tempomatem 55km/h. 2250 obrotów, spalanie: 7.1
b: jazda z tempomatem 55km/h, 1750 obrotów, spalanie 6.6

 

 

 

dziwnie wyszło, nic z tego nie wynika, ale chyba juz lepiej jezdzic 2000-2500, bo przynajmniej jest ogień na każdym biegu.

Edytowane przez ludzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że wskazania komputera do zmiany biegu (silnik 1,2 benzyna) zależą od:

1. obrotów silnika

2. przyspieszenia

3. temperatury sinika

4. jazdy pod górę (tu nie mam całkowitej pewności)

Reasumujac np. czasami komputer sugeruje czwarty bieg przy prędkości 50 km/h a czasami przy 75 km/h.

Pozdrawiam,

Plums

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że wskazania komputera do zmiany biegu (silnik 1,2 benzyna) zależą od:

1. obrotów silnika

2. przyspieszenia

3. temperatury sinika

4. jazdy pod górę (tu nie mam całkowitej pewności)

Reasumujac np. czasami komputer sugeruje czwarty bieg przy prędkości 50 km/h a czasami przy 75 km/h.

Pozdrawiam,

Plums

Co do 4 punktu to potwierdzę, że jazda pod górę ma wpływ na sugestię zmiany biegu, tzn. pojawi się przy wyższych obrotach niż normalnie; widocznie obciążenie jest odpowiednio skalkulowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu się nie popsuje, ale taka jazda odbije się głównie na układzie tłokowo-korbowym, który poddawany długotrwałym obciążeniom zdechnie wyraźnie wcześniej niż w przypadku rozsądnie eksploatowanego silnika. Ogólnie chodzi o to, że wolna jazda ze zbyt niskimi obrotami silnika, a jednocześnie na wysokim biegu, skraca żywotność całego silnika. Obrazowo rzecz ujmując to jest tak jakbyś w welocypedzie ustawił przerzutki na najwyższy bieg i próbował się żwawo rozpędzać lub jechać na takim przełożeniu z małą prędkością. Sam przyznasz, że Twój układ tłokowo-korbowy (w tym przypadku własne nogi) ulegnie wówczas wyczerpaniu wcześniej niż gdybyś sobie ustawił przerzutkę na niższe przełożenie, co pozwoliłoby pedałować z siłą mniejszą, a jednocześnie przyspieszać żwawiej. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakos pomimo to mniej pali przy niskich obrotach... dzisiaj jechalem na ogniu, na zimnym silniku do pracy i mi spalil az 11 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, dobre ludzik, dobre. :D

Również uważam, że dawanie zimnemu silnikowi w palnik (tym bardziej takiemu z turbosprężarką) sprawia mu niezmierną radość. :thumbsup:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa jazda na bardzo niskich obrotach potrafi spowodować osadzanie się nagaru. Zużywasz świece, tłoki, układ korbowy i możesz zatrzeć panewkę (na ogół ostatnią). Silnik zdechnie. Daj mu czasem trochę w palnik niekoniecznie do odcinki. Ale nie na zimnym silniku bo rozwalisz turbinę. Ostatnie 3-5 km zrób zawsze spokojnie żeby turbinę schłodzić a po zatrzymaniu nawet pozwól mu popracować chwilę na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podpowiadacza biegów to nie jestem pewien czy na pewno uwzględnia obciążenie. Dla mnie to on jest kompletnie debilny, zawsze jadę jeden lub dwa biegi niżej niż on wskazuje. Ostatnio jeździłem Toyotą Auris - tam podpowiadacz jest już znacznie rozsądniejszy, jak nie dodaję gazu to każe czwórkę wrzucić przy 55, ale wystarczy że lekko dodam gazu, a strzałka shift znika i pojawia się dopiero powyżej 60. Z gazem bliżej oporu każe kręcić pod moc maksymalną silnika. Całość pracuje jakby automat, tylko tyle, że ja jestem przekładnią, a komputer mówi jej kiedy ma zmienić bieg żeby zachować wysoką efektywność. Podpowiadacz w Kaśce w sumie jest średnio potrzebny, zegary są czytelne, a użytkownik musi jedynie pamiętać, że im wyższy bieg tym wyższe obroty należy zachować. Tzn nic się nie stanie jeśli na trójce przez chwilę bez obciążenia pojedziemy na 1,5 tys obrotów, ale jechać tak na 6 biegu w żaden sposób nie wolno. Ja wrzucam piątkę przy 90 i szóstkę dopiero powyżej 110.

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 DIG-T jest na pewno. Informacja potwierdzona u dealera :) więc myślę, że i mniejszy brat powinien być doposażony w to ustrojstwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...