Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Spora utrata oleju


pucek_pucek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam prośbę do doświadczonych posiadaczy Primery:
po wymianie oleju (jakieś 13tys km temu) zaczeła się spora utrata płynu i tu moje pytanie: czy jestem sam w stanie zlokalizować źródło? Na co zwrócić uwagę?

Z góry dziękuję za wszelkie opinie!
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spora, tzn.? picie 0,5l i ciut więcej na 1000 km w tym aucie to norma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spora, tzn.? picie 0,5l i ciut więcej na 1000 km w tym aucie to norma...

Niestety jest znacznie powyżej, tzn. ponad 1l/1000km... Też czytałem o tym, że 0,5 jest akceptowalne...

Aha, na chwilę obecną leję 5W30 Platinum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wcześniej jaki był lany ? Przeszedłeś np z 10 w ? lub 15w? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie oznaczenie ma ten silnik i jaki jest przebieg ?

Edytowane przez matador41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało danych o silniku , benzyna ? Benzyna z LPG ? diesel ? Sprawdzałeś czy są ślady wycieków ? Z opisu wynika ze ubywa płynu chłodniczego a nie oleju wiec jak jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po kolei:

 

a wcześniej jaki był lany ? Przeszedłeś np z 10 w ? lub 15w?

przed tą wymianą też był 5w30, wcześniej wydaje mi się że również, ale ręki sobie uciąć nie dam...

 

 

a jakie oznaczenie ma ten silnik i jaki jest przebieg ?

2.0 benzyna 103 kW; 206.000km

 

 

Za mało danych o silniku , benzyna ? Benzyna z LPG ? diesel ? Sprawdzałeś czy są ślady wycieków ? Z opisu wynika ze ubywa płynu chłodniczego a nie oleju wiec jak jest ?

2.0 benzyna, wycieków ani osadów brak, wrażliwe miejsca sprawdzałem na zasadzie "przetarcia ścierką przed trasą" - czysto. Chłodniczego raczej nie ubywa, nie wiem czy to ma coś do rzeczy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej 5w30 tworzy zbyt cienki film olejowy  szczególnie w ciepłych porach roku, a jak się wtedy jeszcze depnie w pedał to tym bardziej

często zdarza się że silniki zalane od nowości 5w30 przy znacznych przebiegach - powyżej 150kkm zaczynają brać olej

natomiast silniki od nowości zalewane np. 10w40 i prawidłowo eksploatowane wykazują niewielkie "branie" oleju

tak jest np. w przypadku mojej 2 litrówki - bierze ok. 0,5l/10kkm, przebieg 212kkm, proponuję zmienić olej na 10w40 - powinno częściowo pomóc

choć wiele tys.km przejechanych wcześniej na 5w30 zrobiły swoje i tego się już nie cofnie (mogą być zużyte pierścienie)

Edytowane przez matador41
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma do rzeczy , w tytule jest olej w opisie płyn stąd to pytanie . Żeby wiedzieć czy są wycieki umyj spod silnika na myjce ciśnieniowej , przejedź się z 5 km i oglądnij silnik od spodu , wtedy będzie wiadomo czy są wycieki , jeżeli nie ma szukasz w silniku , odkrecajac świece i sprawdzasz co na nich widać , szczególnie na obwodkach , jak bierze olej to są czarne z osadem. Przyczyną brania oleju może być : stwardniale uszczelniacze zaworów ( powinien z rury dymic na niebiesko - chyba ze katalizator go dopala ) lub mogły stanac pierścienie w rowkach tłokow wtedy silnik ma przedmuchy na odmie ( powinna być zaolejona ) , wiec są a nie pracuja lub puściły uszczelniacze wału korbowego albo od koła pasowego albo od skrzyni biegów . Przyczyna znikania być musi bo sam olej się z silnika nie ulatnia , litr na tysiać to o wiele za duzo , litr na 10 000 to moze byc , nie pocieszaj się tym że to dopuszczalne Sprawa wieloprzyczynowa i trzeba szukać etepami . Powodzenia

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej 5w30 tworzy zbyt cienki film olejowy  szczególnie w ciepłych porach roku, a jak się wtedy jeszcze depnie w pedał to tym bardziej

często zdarza się że silniki zalane od nowości 5w30 przy znacznych przebiegach - powyżej 150kkm zaczynają brać olej

natomiast silniki od nowości zalewane np. 10w40 i prawidłowo eksploatowane wykazują niewielkie "branie" oleju

tak jest np. w przypadku mojej 2 litrówki - bierze ok. 0,5l/10kkm, przebieg 212kkm, proponuję zmienić olej na 10w40 - powinno częściowo pomóc

choć wiele tys.km przejechanych wcześniej na 5w30 zrobiły swoje i tego się już nie cofnie (mogą być zużyte pierścienie)

OK będę sprawdzał pierścienie; na wymiankę biorę zatem 10w40

 

tak się zastanawiam, sprawdzić z ciekawości ile bierze oleju (tzn. dolać do pełna i sprawdzić np po 1000)? czy nie bawić się w to i od razu przystąpić do szukania przyczyny ubytku?

Ma do rzeczy , w tytule jest olej w opisie płyn stąd to pytanie . Żeby wiedzieć czy są wycieki umyj spod silnika na myjce ciśnieniowej , przejedź się z 5 km i oglądnij silnik od spodu , wtedy będzie wiadomo czy są wycieki , jeżeli nie ma szukasz w silniku , odkrecajac świece i sprawdzasz co na nich widać , szczególnie na obwodkach , jak bierze olej to są czarne z osadem. Przyczyną brania oleju może być : stwardniale uszczelniacze zaworów ( powinien z rury dymic na niebiesko - chyba ze katalizator go dopala ) lub mogły stanac pierścienie w rowkach tłokow wtedy silnik ma przedmuchy na odmie ( powinna być zaolejona ) , wiec są a nie pracuja lub puściły uszczelniacze wału korbowego albo od koła pasowego albo od skrzyni biegów . Przyczyna znikania być musi bo sam olej się z silnika nie ulatnia , litr na tysiać to o wiele za duzo , litr na 10 000 to moze byc , nie pocieszaj się tym że to dopuszczalne Sprawa wieloprzyczynowa i trzeba szukać etepami . Powodzenia

ach widzisz, pisane bezmyślnie :)

 

dymić na niebiesko to nie dymi, raczej wygląda jak para bezwonna (szczególnie w wilgotne dni)

myjkę załatwię dopiero w weekend...

z poszukiwaniem przyczyn w silniku to chyba jednak się nie podejmę... - podjadę do mechanika z Twoimi poradami, niech oceni jak tam wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK będę sprawdzał pierścienie; na wymiankę biorę zatem 10w40

 

tak się zastanawiam, sprawdzić z ciekawości ile bierze oleju (tzn. dolać do pełna i sprawdzić np po 1000)? czy nie bawić się w to i od razu przystąpić do szukania przyczyny ubytku?

ach widzisz, pisane bezmyślnie :)

 

dymić na niebiesko to nie dymi, raczej wygląda jak para bezwonna (szczególnie w wilgotne dni)

myjkę załatwię dopiero w weekend...

z poszukiwaniem przyczyn w silniku to chyba jednak się nie podejmę... - podjadę do mechanika z Twoimi poradami, niech oceni jak tam wygląda

 

pisałeś już wcześniej że "bierze" ponad 1l/1000km, to nie ma sensu znów sprawdzać, szukaj od razu przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pucek , mechanik powinien wiedzieć wiec moich porad nie potrzebuje , kiedyś jednemu z mechaników powiedziałem co wyczytałem na forum to powiedział wiec po co przyjechałem jak wiesz , lepiej nie mów i opisz mu o co chodzi a on sam poszuka a potem jeśli znajdzie porównasz moje porady a jego efekt . Pozdrawiam

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

albo dolewaj i jeździj, olej wyjdzie na pewno taniej niż wymiana uszczelniaczy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK więc dziś przy wymianie wlane zostały STP stop smoke oraz STP płukanka; olej wymieniony na 10W40 (Mobil Super S)

za 1000km dam znać ile zeszło

oczywiście zapomniałem mu powiedzieć o świecach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...