Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Skręcona półoś


Pahyzo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym się dowiedzieć od Was gdzie mógłbym dostać oryginalną półoś (jeśli źle identyfikuje element, poprawcie mnie) 

http://i.imgur.com/s9oDMpP.jpg tej części potrzebuje 

Edit: Dodam że jest lewa, od strony kierowcy.

Edytowane przez Pahyzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie ASO - cena od 1700 do 2200 za sam wałek. Używka nie ma sensu - kazda jest tak zgnita pod tłumikiem drgań.

Naprawa w poprawny sposób generalnie nie ma sensu przy tej wartości pojazdu.

Jesli jeszcze nie pali od cholery oleju, to dotocz gdzieś taką ośkę i zapomnij o dynamicznym ruszaniu - każdy kto dotacza te osie w normalnych cenach tylko ściemnia, że utwardza je powierzchniowo. W efekcie po jakimś czasie masz powtórkę z rozrywki z tą różnicą, że oska pęka na równo jak przecięta.

To jest kolejny blad konstrukcyjny tego auta, os jest za krótka i niepoprawnie zabezpieczona (pomalowana po założeniu gumowego tłumika - serio xD ) - utwardzona powierzchniowo w wyniku korozji pod tłumikiem drgań zmniejsza swoją średnicę i pęka.

 

Stan osi mozna łatwo sprawdzić (do potomnych) - jesli po potraktowaniu penetrantem nie da sie przesunąć tlumika - oska to szrot, a auto to zagrożenie dla życia - jak pęknie np. przy włączaniu do ruchu albo wyjdzie przez grodź przy większej prędkości.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze przypasuje jesli wymiary i liczba zębów wieloklina się zgadza, każdy tokarz zrobił by to nawet taniej - ale tak jak napisałem wyżej - nie są utwardzane i za jakiś czas tez się ukręcą.

Ja zamawiałem od jurseb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od N15 by pasowało?

 

EDIT

Chciałem się jeszcze zapytać o ten "przegub" łączkę na wałku bo http://allegro.pl/nissan-almera-n16-1-5-16v-polos-lewa-kpl-i5077650236.html#imglayer według allegro takiego czegoś nie mam a na zdjęciu moim jest ta łączka i by prosił o jakieś wytłumaczenie.

Edytowane przez Pahyzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to miejsce gdzie pękła półoś? To jest tlumik drgań właśnie.

 

Od N15 nie pasuje.

 

To co pokazałeś na aukcji to juz jest jakiś zamiennik.

 

Nie szukaj nawet używek bo będą w takim samym stanie jak Twoja oska, a to poprostu niebezpieczne.

Inna sprawą jest że w zależności os rocznika liczba klinów zarówno przegubów jak i osi zmieniała się.

 

W,przypadku wymiany samego wałka da się zrobic to tak aby nie rozpinać ani piasty ani nie spuszczać oleju ze skrzyni (rozlaczasz przegub wewnętrzny bez wyjmowania kielicha ze skrzyni), ale jak mechanik poczuje blusa to na pewno Ci za to tez policzy mówiąc że inaczej sie niw da. :P

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi będzie kupić nową półoś z powodu funduszy. Można je jakoś samemu zabezpieczyć, po malować czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to, że nowa Ci zgnije, tylko o to ze taka dotaczana za 2 stówki jak zaproponował kolega tez pęknie z powodu braku odpowiedniego obrobienia materiału, nie nastąpi to od razu ale po X nieprężeniach tak, z uwagi na to ze ta oś jest zbyt krótka o czym pisałem wyżej.

 

Dlatego nie warto kupować starych nibyjapońskich samochodów, o ile pękające nagminnie sprężyny mozna jakos ogarnąć czy rokrocznie zapiekającym się zaciskom z tyłu poświęcić trochę czasu przy wymianie kół o tyle np. silnika tylnej wycieraczki który zaciera się już leżąc na półce w ASO z ceną jedyne 1400zł juz niczym nie zastąpisz czy silnika zjadającego litry oleju albo wspomnianej tu osi, bez której jeździć się nie da, a jednak 2200zl za kawałek pręta to kosmos. Dlatego właśnie te auta, nawet z najnowszych roczników są warte góra tyle ile ważą i ani złotówki więcej. Miałem almerę od nowości, nie było to ani pierwsze ani ostatnie auto i z perspektywy czasu oceniam, że był to najgorszy samochód jaki miałem, a jednocześnie najdroższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/polos-lewa-nissan-almera-ii-n16-1-5-2002-i6087916065.html a taka by była dobra czy to jednak nie ten rocznik i nie, jednak ta jest nowsza o ten rok ale części mogą być podobne/takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu płacisz dodatkowo za przeguby, które jesli masz sprawne - nie ma sensu ich wymiany. I tak i tak musisz sprawdzić liczbe zebow wieloklina bo była losowość podczas produkcji, tak jak w przypadku wielu innych elementów, a czy sprawdzisz na przegubie czy na wałku - jedna robota.

 

To powyżej to tez produkt rzemieślniczy tak samo jak same gotowe wałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jutro półoś powinna być wymontowana, policzę te zęby i odezwę się w razie w jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pahyzo -- daj znać jak rozwiążesz problem. Będzie dla potomnych.

Ja mam w swojej almerze 25kkm od nowości bez rdzy. Chcę pojeździć nią jeszcze z 10 lat... także przyda mi się rozwiązanie na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hansrpg

Temat rzeka, jest w dziale ogólnym o tym. Ja dorabiałem wałek i chłopaków z Radomia (teraz mają warsztat gdzieś w okolicy), inni forumowicze też korzystali z ich usług i zadowoleni. Podam adres strony, nie jest to reklama a jedynie piszę gdzie zamawiałem. 

http://www.jurseb.pl

Edytowane przez hansrpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnią jaką miałem dorabiałem w jurseb ale tak jak napisałem wyżej tez się rwią bo juz dwóch użytkowników do mnie pisalo o tym. Po tym jak się urwały widać ze nie są utwardzane.

Pahyzo -- daj znać jak rozwiążesz problem. Będzie dla potomnych.

Ja mam w swojej almerze 25kkm od nowości bez rdzy. Chcę pojeździć nią jeszcze z 10 lat... także przyda mi się rozwiązanie na przyszłość.

Jak to zabezpieczyć/sprawdzić napisałem powyżej. Proszę czytać ze zrozumieniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja też już to przerabiałem i rozmawiałem z buladag na ten temat. Chciałbym jednak o coś dopytać:

 

1) Czy nie można tego tłumika drgań zdjąć?

 

2) Popsikałem WD40 dość obficie. Czy to zły specyfik, żeby sprawdzić stan półosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zdjąć, ale skutki bedzie czuć przy większych prędkościach. Znacznie lepiej przesunąć go na polakierowaną część osi.

WD-40 OK, jesli mimo to nie chce się przekręcić i przesunąć to oś juz jest mocno skorodowana.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mogę go ruszyć. A w jaki sposób go zdjąć? Czy jednak lepiej, żeby pojechał do mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz się nie rusza to zdjęcie go nic Ci nie da, oprócz pogladu na to jak cienka w tym miejscu zrobiła się oska. Tlumik to gumowy walek z zatopionym metalowym elementem, trzyma sie tylko na opaskach zaciskowych na swoich końcach.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Szukam w takim razie specyfikacji tej półosi, bo chciałbym ją wymienić zanim się urwie. Tylko muszę znać długość, liczbę rówków, średnicę, itd. żeby to dotoczyć tam gdzie sugerujecie.

 

Napisałem do Nissana z prośbą czy mogą mi przesłać specifykację techniczną części, ale chyba nie mają na to ochoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wysłać swoją na wzór, ale tak jak napisałem dotoczone to również zly wybór bo tez w którymś momencie sie urwie wiec nic taka wymiana nie da.

Edytowane przez buladag
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości, czy ktoś próbował taką półoś wytoczona utwardzać - jest kilka firm co się tym zajmują ale nie wiem jakie to koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości, czy ktoś próbował taką półoś wytoczona utwardzać - jest kilka firm co się tym zajmują ale nie wiem jakie to koszty.

Ulepszanie cieplne to poważny proces. Materiał też musi być odpowiednio użyty. Musisz zadzwonić i zrobić wywiad. Jak to robią profesjonalnie to dokładnie Ci wytłumaczą na czym polega, ile kosztuje i czy wyrób będzie odpowiednio wytrzymały, czy dają gwarancję. Produkcja jednostkowa jest zawsze droga. Jeżeli usługa jest tania to i wyrób też nie najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą wytaczałem na własną rękę, utwardzenie jej bylo by o tyle trudne, ze istnieje spore ryzyko że się wykrzywi. Patrząc na to jak badziewnie wykończony był oryginał, zapewne stąd wziął sie chory pomysł tlumika drgań.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hansrpg

Gdy zawiozłem swój ukręcony wałek na wzór zapytałem kolesia czy dałoby radę że pod koniec dnia bym odebrał gotowe, on że mogę ale wieloklin moment ukręcę, bo on to daje do hartowania i dopiero kolejnego dnia odsyła, więc nie zawsze trzeba się martwić o twardość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taki moment bo ja na nieutwardzanej jeździłem ze dwa lata i wcale nie pękła przy wieloklinie sni ten nie obrobil sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...