Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lokka blokada


dziarus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

.

Chciałem założyć blokadę do swojego dzika i jedyna to oczywiście ARB tylko ta cena dobija . Zacząłem szukać po necie alternatywy i natknąłem się na blokady automatyczne LOKKA  http://lokka.com/site/ produkowane u kangurów w Australii . 

Tak to działa 

 

 

A tu filmik z montażu jak widać nawet kobietki dają rady  :) ten , firmy ze stanów oni robią blokady do mostów danna 

 

 

 

 

 

Po drążyłem temat poczytałem i zamówiłem dzisiaj przyszły  :) . 

Cena  na jedną oś z przesyłką i cłem 1500 zł , w porównaniu do ARB to przepaść .

Jutro jak znajdę czas to zakładam , na bieżąco będę zadawał relację jak to działa , gdzie są plusy a gdzie minusy . 

No mam nadzieję że minusów nie znajdę  :)

 

 


 

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest nie taeges bo wyświetliło mi się tylko początek posta a resztę zjadło 

 

Chciałem założyć blokadę do swojego dzika i jedyna to oczywiście ARB tylko ta cena dobija . Zacząłem szukać po necie alternatywy i natknąłem się na blokady automatyczne LOKKA  u kangurów w Australii . 

http://lokka.com/site/

Tak to działa 

 

 

montaż w pasrchu trochę dłurzyzny 

 

 

A tu filmik z montażu jak widać nawet kobietki dają rady  :) ten , firmy ze stanów oni robią blokady do mostów danna 

 

 

 

 

 

Po drążyłem temat poczytałem i zamówiłem dzisiaj przyszły  :) . 

Cena  na jedną oś z przesyłką i cłem 1500 zł , w porównaniu do ARB to przepaść .

Jutro jak znajdę czas to zakładam , na bieżąco będę zadawał relację jak to działa , gdzie są plusy a gdzie minusy . 

No mam nadzieję że minusów nie znajdę  :)

Edytowane przez dziarus
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie ma bardzo dobre do pewnego rozmiaru opony.ale cena rewelacja w porwaniu do ARB jak wszystko ogarnę to też montuje czekam macku na twoją opinię z testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość który mi to sprowadził jeździ już na tym cztery lata na kołach 35 c ,  raz miał przypadek że się ustrojstwo rozwaliło ale to  na mocnym silniku i oponach 40 cali .U nas w polsce mało znane nie wiedzieć czemu , nikt do sprzedaży tego nie sprowadza . 

Ta blokada występuje jeszcze pod nazwą LOCKER i robią ją w chameryce przeważnie do mostów dana .

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także czekam na testy - cena rewelacyjna - jeżeli się sprawdzi u Ciebie to też biorę  :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
No i w końcu pierwsze testy poszły , trochę to trwało bo się okazało że tylną blokadę zamówiłem do innego kosza na dwie satelity a ja mam na cztery z blokadą lsd takim geniusz :) . Więc jak już się o tym przekonałem a bebechy miałem na wierzchu to pobawiłem się blaszkami od blokady bo i tak nie działała , pomieszałem wszystkie blaszki , poobracałem zupełnie przypadkowo i skręciłem  blokada ożyła :) , nie wiem  ile miałem farta a  ile taka metoda pomaga  . 
Zabrałem się za przód samo założenie lokki to pestka pół godziny i siedziała, więcej czasu zeszło mi z rozbieraniem i składaniewm tag by wyjąc mechanizm. 
Poleciałem na swój tor testowy :)  i tak na suchej trawie przy zapiętej blokadzie i skręcie na maksa występują duże naprężenia słychać takie mechaniczne klik , klik  , blokada przeskakuje . Przy delikatnym skręcaniu już jest lepiej nie ma takich naprężeń zauważyłem że trzeba nauczyć się operować gazem , przy maksymalnym skręcie trzeba jak najmniej go dawać  i da się na suchym manewrować w sumie jak sucho to i tak nie jeździ się z zapiętym przodem   . Na trawie mokrej jest już lepiej prócz lekkich oporów na kierownicy to nic nie czuć  .
 No i błoto tu to się dzieje koła przy dodaniu gazu spinają się na 100% auto idzie jak głupie i trzeba się przyzwyczaić bo łatwo wypaść z kolein więc to co kiedyś robiłem na pełnej petardzie to teraz tak z 20% wolniej na wykrzyźach gdy jedno koło oderwie się od ziemi to nie wiruje jak głupie i niema strzała na przeguby jak uderzy w ziemię . 
A propo przegubów to tak się rozochociłem w błocie że jeden strzelił :) fakt że od pół roku już mi klekotał i miał być do wymiany .
W sumie jestem zadowolony , jeszcze  muszę się przyzwyczaić do tego kle , kle w mostach i trochę opanować technikę jazdy i będzie dobrze . 

a i jeszcze jedno , jak przegub poszedł to nadal miałem napęd na przód  :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niu 35 to i ma co urywać :)

Ale dzisiaj było  lepiej bo resor z przodu wygło he,he . I znowu za dużo gazu , kumpel pierwszy leciał  tak z 20 m koleiny błoto widzę że ledwo drze a auta mamy porównywalne w terenie , no to ja też dwója i but by nie zostać w błocie na koniec był uskok ku górze i przywaliłem za szybko w niego bez blokad bym grzązł i wolniej bym na niego wjechał . 

no nic nauka kosztuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czegoś nie rozumię,  "zapięta blokada" na suchym - przecież to jest automatyczna blokada i aby się "zapieła" musi dojśc do poślizgu jednego z kół?

dziarus wytłumacz mi to proszę, bo czegoś nie kumam,

 to znaczy iz gdy właczysz przedni napęd na suchym i przyczepnym podłożu oraz skręcisz koła to momentalnie blokada robi kliki/klik?

a co z zwykłą jazdą bez włączonego przedniego napędu- mozna spokojnie sobie kręcic do woli?

Pytam bo lokka jest dostępna też do pathfindera, cena faktycznie  nie jest powalająca bo 360 dolców, a z pewnością zastosowanie takowej jest 1000 razy lepsze od tych wszelkich elektroniczych blokad króre juz dwa razy mnie zawiodły....

 

Zainteresowałem się tym bo za małe pieniądze mogłbym znacznie poprawić własności terenowe swego autka, a często jezdzę po głębokim piachu.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kris ta blokada  nie nie działa tak że się zapnie lub rozepnie .blokada załącza się płynnie czym więcej gazu tym mocniej blokuje koła aż dochodzi do 100% . Za to odpowiada moc przekazywana z wału na mechanizm blokady plus opór kół , podobnie jak w blokadach sld tylko tam spina do pewnego momentu i jak się zakopiesz konkretnie to już nie działa 

te klik klik to nie jest załączenie blokady tylko przeskakiwanie na zębach czyli działanie mechanizmu różnicowego tej blokady .

Po rozpięciu przedniego napędu wał już nie przekazuje mocy na blokadę i  masz mechanizm różnicowy , czuć minimalny opór kierownicy przy skręcaniu i.

tu słychać to klik klik facet rusza kołami i mechanizm działa 

kucze mam nadzieję że zdołałem to jakoś obrazowo wyjaśnić jak co to pytaj :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info juz chyba wiem o co kaman.... ciekawi mnie po ilu klikach zjadą sie te zęby.....

fajne tylko ten odgłos mi nie pasuje, jakbym wyjezdzał na parkingu toby wszyscy wokół mysleli iz mam coś zawalone w dyfrze....

dobre ale jak ktos w 80-90% jeżdzi poza czarnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety klik jest  . w przypadku sprzęgiełek to niema problemu rozłączasz i po kłopocie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakiś rok temu tez znalazłem ta blokadę, mailowałem trochę z ich działem sprzedaży. Nie maja przedstawiciela w Polsce, dla nich to całkiem nowy rynek. Przy większym zamówieniu dają glebokie rabaty więc najlepiej by było zebrać się w grupę i zamówić zbiorowo. Mogę temat popilotować jak coś :-)

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez clinic112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracam z tematem , trochę czasu minęło i mogę cosik powiedzieć . Blokada przód nie przeżyła :)  , na początku jeszcze było ok ale za którymś razem przy skręcie na suchej trawie było łup i po ptakach poszły tulejki w niej i bolce , rozebrałem dotoczyłem i  złożyłem od nowa ze szczególną uwagą na podane odstępy przez producenta i znowu pochodziła chwilę i tak jak za pierwszym razem na trawie przy pełnym skręcie gruchnęło . Myślę że to wina zbyt dużego odsadzenia kół -50mm i wielkość i tyle w temacie przodu :) , wyjmuję i zakładam lsd z pickupa tylny most c200 . Jeśli chodzi o tył to wszystko jest ok działa bezbłędnie mieli dwoma kołami nawet na asfalcie :)  , świetna sprawa , na ostrych zakrętach jej nie czuć czasami zaklekocze przy manewrowaniu i tyle . 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już kase odkładałem :) 

Dobrze że hurtowo tych blokad nie wzięliśmy tak jak było zaplanowane.

Szacun za testy i szczegółowe relacje z przebiegu eksploatacji  :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...