Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbo (głównie ale nie tylko)


nysska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nysska..

Każdy moze miec swoj zdanie i robic jak uważa.

Ja na pewno pozostane przy swoim zdaniu ,bo jednak jako takie mam pojecie mam w temacie w ktorym wypowiadam się..

Powtorzyc mogę tylko to co napisałem wczesniej nt regenerownych turbin:

-naprawiane sa na najtańszym chińskich zamiennikach bo naprawa na oryginale jest nieopłacalna.

A jak ktos ma jeszcze jakies wątpliwości to cena tez jest jakims wyznacznikiem,bo zakup uzywanej ,sprawnej turbiny będzie często wymagal  wiekszego wydatku  niz na turbinę regenerowana.

Jest kilka takich częsci w samochodzie gdzie ciezko zastapic oryginalny element.

Poza turbina np.poduszki silnika do X-traila t31.

Komplet nowych w oryginale to koszt ponad 3tys.zl.

Zamienniki sa o wiele tańsze ale możesz wierzyc lub nie -szkoda na nie pieniedzy,lepiej kupic poduszke ,uzywana ,oryginalna niz nową -ale made in China.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka to nie turbina więc nie ma co porównywać. Jeśli możesz to powiedz mi jak rozpoznać że luz wirnika jest w normie, albo że VNT jest dobrze wyregulowane.Chętnie się douczę, przyda sie na przyszłość.

Ja nie neguję orginalnych części używanych, ale z turbiną nie jest tak prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Pete nie jest jak piszesz. Nie ma żadnej gwarancji i nawet sprzedający najczęściej nie wie co sprzedaje. Nie da się jej też sprawdzić w ręku. Oczywiście ma gotowy tekst o supertowarze ale jest to obliczone na twoją późniejszą niechęć do babrania się w zawiłościach gwarancyjnych (wymiana, wysyłki, kłótnie kto ma racje).

Moje doświadczenia są też inne z gwarancjami, często nawet allegrowicz 100% oleje Cię i tyle. Mam tak teraz właśnie z kolejną przekładnią/maglem do sx4. Wcześniejsze padły po kilku tygodniach. Działają owszem ale stukają na kocich łbach. I teraz nie wiem co dalej robić? Kupiłem nawet od 100% allegrowicza dwa razy droższą i ten sam problem. Płaciłem od 360 do 1000.

Zgodnie z Twoimi zapewnieniami sprzedawcy powinni zwrócić mi pieniądze ale tak nie było. Ta część też nie powinna się zepsuć tyle razy. Auto jest ok bo sam je wyjmowałem z salonu. A co tu mówić o turbinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karibox.

Masz po prostu pecha .

Moge Ci tylko jedno doradzić na przyszłość(ja tak robie zawsze kiedy kupuje uzywke od kogoś niesprawdzonego):

Zanim zaplacisz zarzadaj najpierw gwarancji na pismie a w niej wpisów nt czasu i warunków zwrotu kupionego towaru.

Nie musisz miec oryginału-wystarczy ze sprzedawca takowa gwarancje sporzadzi,podpisze i wyśle mailem jej scan.To wystarczy.Wtedy dopiero płac za towar.

Każdy szanujący sie i uczciwy sprzedawca nie bedzie z taka forma robił problemu a jak bedzie mial opory-na wstepie od razu wiesz z kim masz do czynienia i szukasz po prostu czesci gdzie indziej :)


 

Nysska:

 

Poduszka to nie turbina więc nie ma co porównywać

 

Pewnie ,ze nie -nie o to mi chodziło.

A co do poduszek silnika w T31  to organoleptycznie (w przeciwieństwie do turbiny)ich przydatność jest praktycznie nie mozliwa do sprawdzenia.

Dopiero po załozeniu dowiemy sie  czy spelniaja odpowiednio swoja funkcje czy nie.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On Ci wyśle co chcesz (gwarancje, paragony) ale to jest niedziałające w realu. Dowiesz się tego dopiero potem. Poza tym żaden podmiot się tym nie zajmie. Federacja nawet nie chce się tym zajmować. Trzeba długo czekać a auto stoi. Poza tym sprzedający odbiera od Ciebie uszkodzoną przesyłkę i stwierdza, że jest naprawione albo ok albo, że to Twoja wina. W moim przypadku rzeczywiście jak weźmiesz przekładnie do ręki to jest ok. Dopiero na imadle i to wielkim można coś tam wyczuć ale i to nie zawsze. Dopiero na skręconych kołach było czuć. Nic nie pomoże. Czyli nie umywa rąk tylko pomaga Ci. Oczywiście możesz się rzucać, zabijać, wywozić do lasu ale to nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie z Toba nie zgadzam się,jak sie ma papier j/w nie trzeba nikogo do lasu wywozic ale po prostu egzekwowac swoje prawa.

To na prawde nie jest takie trudne jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i się dziwię. Wiele jest firm które oferują usługę regeneracji turbin wraz z ich demontażem i montażem. Na usługę taką udzielana jest gwarancja na trzy lata i przebieg kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Syn skorzystał z takiej opcji. Odstawił samochód na trzy dni. Zapłacił za regenerację wraz demontażem i montażem koło 1200 - 1300 pln. Otrzymał swoją zregenerowaną turbinę wraz z nowym układem podciśnieniowym zmiany ustawienia kątów łopatek i najważniejsze - pisemną gwarancję na wykonane prace (w tym regenerację turbiny). Bawiąc się w samodzielną wymianę turbiny sprzedawca zawsze może zakwestionować poprawność montażu, poprawne zalanie olejem elementów ślizgowych wału. I w ten sposób zaczyna się "kopanie z koniem" i dochodzenie swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i się dziwię. Wiele jest firm które oferują usługę regeneracji turbin wraz z ich demontażem i montażem. Na usługę taką udzielana jest gwarancja na trzy lata i przebieg kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Syn skorzystał z takiej opcji. Odstawił samochód na trzy dni. Zapłacił za regenerację wraz demontażem i montażem koło 1200 - 1300 pln. Otrzymał swoją zregenerowaną turbinę wraz z nowym układem podciśnieniowym zmiany ustawienia kątów łopatek i najważniejsze - pisemną gwarancję na wykonane prace (w tym regenerację turbiny). Bawiąc się w samodzielną wymianę turbiny sprzedawca zawsze może zakwestionować poprawność montażu, poprawne zalanie olejem elementów ślizgowych wału. I w ten sposób zaczyna się "kopanie z koniem" i dochodzenie swojego.

Bez urazy..

W podobny  sposob w przypadku padniecia turbiny warszat montujacy/regenerujacy turbine moze wyprzec sie udzielonej gwarancji przerzucajac wine na uzytkownika zarzucając  nieprawidlowo jej eksploatację.

A nader czesto taka sytuacja ma miejsce.

Wtedy zaczyna sie " "kopanie z koniem" i dochodzenie swojego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam regenerowaną i zrobiłem już ok. 70kkm.

Czy używka też tyle wytrzyma? Loteria...

Oddać do serwisu np. Boscha i ma gadać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to właśnie wg mnie jest regeneracja.

Nikt nie mówi o czyszczeniu gratów WD40 :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie takich zakładów jest dużo  pod tytułem regeneracja turbin  nie mówię że to jest zły patent jednak są dalej wymieniaczem .

 

turbo się rozkłada na części pierwsze wymienia łożyska oringi itp ..potem wyważa

 

ja kupiłem zestaw naprawczy melleta za 250 zł ale są też po 68 zł potem wychodzi że turbo pada po chwili po regeneracji , wioski wyciąg sam ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież Ci co wymieniają całość robią tak samo, na końcu również wyważają itd. Jeśli walnięty jest wirnik to trzeba go wymienić i tyle. A czy ktoś używa części melleta czy innych to już inna sprawa. Zawsze masz możliwość zasięgnąć opinii znajomych mechaników itp. itd. Kupując używkę właściwie możesz liczyć tylko na szczęście.

P.S. Jeśli mogę spytać jak sam wyważyłeś turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież Ci co wymieniają całość robią tak samo, na końcu również wyważają itd. Jeśli walnięty jest wirnik to trzeba go wymienić i tyle. A czy ktoś używa części melleta czy innych to już inna sprawa. Zawsze masz możliwość zasięgnąć opinii znajomych mechaników itp. itd. Kupując używkę właściwie możesz liczyć tylko na szczęście.

P.S. Jeśli mogę spytać jak sam wyważyłeś turbo?

Tylko ,ze przy uzywce -jak nikt w niej grzebał wcześniej  bezapelacyjnie jest  wieksza pewność na spokojną jazde dłużej niz z turbina po regeneracji.

Akurat bez wiekszego znaczenia jest fakt czy wymieniane części  bedą za 60 czy za 250 zł-bo oryginalny środek jest kilka krotnie droższy .

Istota tu jest precyzja i umiejetności fachowca naprawiajacego a nader wszystko posiadany przet diagnostyczny .

A takiego sprzetu do wyważenia i montazu jakimi dysponuje producent -nie ma nikt z tych naprawiaczy turbin -bo kosztuje krocie.

Dlatego nie ma mozliwości aby taki jeden z drugim zakładzik turbine doprowadzil do stanu jaka ona wychodzi od producenta.

Tu nie ma zadnch wątpliwości-nigdy turbina regenerowana za te pare set złotych czy wiecej nie bedzie taka jak nowa czy sprawna uzywka.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przygotowane 2 turbiny do przerobienia i nabyłem sporo wiedzy ludzi co już to robili i jak , i gdzie

 

złożenie to żaden problem a kwestia wyważania to oddaje do warsztatu który został mi polecony na przeglądnięcie sprawdzenie i wyważenie

(Przeróbkę czyli hybrydozę biorę na siebie )  Praktycznie będzie większe kółko kompresji z większą muszlą kompresyjną i roztaczany rdzeń ,

 

Wiadomo że nie będę wyważać na wiertarce .

 

Oczywiście wyważanie jest tu najważniejsze bo super łożyska czy uszczelnienia nie wytrzymają za długo

 

Nie mówię o oryginalnych nowych turbinach które kosztują po 2 3-5 tyś tylko o samych rdzeniach robionych od A-Z które są dostępne np na allegro tylko że trzeba zobaczyć kto je robi ,,start od 370 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, sprawna używka z przebiegiem 10kkm a 200kkm to chyba różnica. Teraz tylko trafić na tą pierwszą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, sprawna używka z przebiegiem 10kkm a 200kkm to chyba różnica. Teraz tylko trafić na tą pierwszą ;)

Za stan w jakim jest jest turbina i jej stopień zuzycia niemal w 100% odpowiedzialny jest  uzytkownik auta.

Jeśli to jest kierowca ,który troche dieslami pojeździł i wie jak jeździć aby turbina sluzyła długo i bezawaryjnie -to ona sie z pewnością odwdzieczny sie długa i bezawaryjna pracą,

Ja jeżdze turbodoładowanymi dieslami nieprzerwanie ponad 20 lat ,wszystkie moje auta poza jednym kupiłem uzywane ale w ani jednym aucie nie miałem problemów z turbina.

A wielu kierowców jezdżąc wczesniej benzyniakami albo w ogóle pierwszym im autem jest diesel, bladego pojecia w wiekszości nie ma o drobnych- aczkolwiek bardzo istotnych roznicach w jeździe turbo dieslem a benzyniakiem.

To oni maja głownie problemy z tego powodu z turbinami,wtryskami ,egr,dwumasą itp.

Przez ponad 20 letni okres uzytkowania aut z silnikami diesla z turbodoładowaniem nie zaznałem zupełnie w/w typowych awarii jakie odstraszaja co niektorych od zakupu diesli

Tak wiec jak sie trafi uzywana turbine o niskim przebiegu  ale od "zielonego"kierowcy na 100% bedzie bardziej zajechana od turbiny nawet z dwukrotnie wiekszym  przebiegiem ,gdzie kierowca lal odpowiedni olej,wymienial go kiedy trzeba czy silnik gasił dopiero kiedy turbina przestawała sie kręcic..

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nadal jest to loteria :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nadal jest to loteria :D

Masz racje,ale tu juz wszystko jest w rekach osoby kupujacej turbine uzywaną.Przejrzałem pare ofert osob co sprzedaja uzywki ,kazdy niemal sprzedajcy daje z automatu gwarancje ~~1-3m-ce.Do tego zawsze można  cos na piśmie dodac jeszcze ,np.jak okaze sie ze turbo jest nie sprawne obnizke ceny pokrywajaca robocizne.

A najlepesza opcja jest montaż uzywki u sprzedajacego(jest wiele takich ofert).

W praktyce ryzyko sprowadza sie tylko  do dodatkowej robocizny montazu/demontażu turbiny.

Niesprawna turbinę czy na wykończeniu w 90% da sie rozpoznac niemal natychmiast po jej uruchomieniu najdalej po kilku dniach.

Każdy man swoje zdanie i wolnośc w podejmowaniu decyzji zakupu uzywki czy regeneracji.

Ja natomiast czy pod wzgledem ekonomicznym czy technicznym ,jak kiedyś padnie mi turbo ,na pewno nie bede regenerował a kupie uzywkę bo daje wiekszośc pewnośc na bezwaryjność niż JEJ REGENERACJA W POLSKICH REALIACH  bo nie ma w polsce ani jednej f-my ,ktora ma sprzet czy stosuje oryginalne częsci zamienne ,bo zastosowanie takowych procedur czy cześci -wszystko tak jak u producenta-JEST NIEOPŁACALNE.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to jak jesteś pewien ze nikt w Polsce nie ma odpowiedniego sprzętu do wyważania i regulacji turbin to proszę napisz mi konkretnie jaki potrzeba sprzęt do takowej zabawy.

Nikt tu nie neguje że dobry orginał jest najlepszy ale to nie zmienia faktu, że kupno używki to loteria. A jak człowiek potrzebuje sprawną turbinę na wczoraj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz tyle nt temat w tym wątku i nie tylko napisałem ,ze temat zaczyna mnie po prostu nudzic -bo po prostu nie chce mi sie ciagle jednego i tego samego powtarzać.

Z mojej strony na koniec moge polecic jeszcze  do przeczytania ten artykul:

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Jak-wymienic-turbine,10326,1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak założysz używaną turbinę zamiast regenerowanej to miska olejowa wyczyści się sama? Ten artykuł nic nie wnosi do tematu.

Faktycznie dajmy spokój, bo posługujesz się ogólnikami i sloganami. Ja w pewnym stopniu rozumiem i szanuje Twoje zdanie, ale argumenty których używasz mnie nie przekonują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak założysz używaną turbinę zamiast regenerowanej to miska olejowa wyczyści się sama? Ten artykuł nic nie wnosi do tematu.

Faktycznie dajmy spokój, bo posługujesz się ogólnikami i sloganami. Ja w pewnym stopniu rozumiem i szanuje Twoje zdanie, ale argumenty których używasz mnie nie przekonują.

Nie zalezy mi aby Ciebie przekonać bo jak  nie masz wiedzy technicznej w tej kwestii to nawet i szczególowy elaborat na kilka stron tez tego nie uczyni .

Wiedz tylko jeszcze jedno na koniec ,ze np.turbiny o zmiennej geometrii z założenia nie powinno sie regenerować a producenci turbin nie sprzedaja do nich kluczowych,oryginalnych elementów.

Na rynku dostepne sa wylacznie zamienniki -lepsze czy  gorsze-ale to zamienniki ,ktorym na prawde jest daleko do oryginału a  osprzet ,technologia stosowana w warsztatach regenerujacych turbiny dzieli przepaść w porównaniu  z producentami  turbin.

Dlatego jak mnie ktos pyta lub jest dyskusja nt temat-wiedzac to wszystko co w postach wczesniej napisałem-zawsze bede uwazał ze lepsza opcja jest zakup uzywanej sprawnej turbiny lub nowej a nie regenerowanej.

A sprawa montazu -wymiany turbiny to juz zupelnie inna bajka

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak nie masz wiedzy technicznej w tej kwestii to nawet i szczególowy elaborat na kilka stron tez tego nie uczyni....

Tylko skąd u Ciebie ta pewność? Czyżby dlatego, że się nie wymądrzam i kulturalnie proszę o rozwinięcie i uzasadnienie swoich tez?

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tzw. uzywkami jest loteria, juz opowiadam

w niedziele pojechalem sobie na spot Tourana i rozmowa zeszla na temat wlasnie uzywek, znajomy podjechal do sprzedawcy ktory wyjal mu 5 szt zaworow EGR, wybrany nr 1, wygladajacy najlepiej wizualnie i mechanicznie po zalozeniu i wyjechaniu za brame spalil bezpiecznik, nr 2 nie otwieral zaworu tak jak powinien, nr 3 to samo, dopiero nr 4 (wygladajacy nieszczegolnie i z lekkim luzem) zadzialal dobrze

inne opowiadanie dotyczylo skrzyni biegow DSG, kupiona w sumie za dobre pieniadze w komplecie z dwumasa zamiast deklarowanych kilkunastu kilometrow przebiegu miala ich 78 000, na razie zalozona i dziala ale sprawa jest u adwokata

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...