Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Skrzynia? WAŁ? Most? Stuki przy zmianie biegów.

Stuki serena wał most biegi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   djembe

djembe

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebiatów
  • Flaga:
  • Model:Serena
  • Silnik:1.6 16v
  • Time Online: 1d 9h 28m 59s

Napisano 12 czerwiec 2016, 10:25

Witam

Zastanawia mnie czy to normalne, że przy zmianie biegów jak odpuszczam sprzęgło i łapie wyższy bieg to jest taki stuk/lekkie szarpnięcie. To normalne czy coś się skończyło i trzeba wymienić? Tak jakby jakiś tłumik wału siadł, może luz? Mam wymieniony most,skrzynię i sprzęgło, wał został stary. jak odpuszczam sprzęgło bardzo wolno bez gazu to cisza i nie ma szarpnięcia. Martwić się? Drążyć temat? Czy to normalne i nauczyć się z tym żyć?


  • 0

#2 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 398 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 47d 21h 54m 47s

Napisano 12 czerwiec 2016, 12:21

Łącznik elastyczny wału poleciał lub masz luzy na krzyżakach wału - sprawdzałeś przy wymianie sprzęgła jaki stan tych elementów?.


  • 0

#3 OFFLINE   djembe

djembe

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebiatów
  • Flaga:
  • Model:Serena
  • Silnik:1.6 16v
  • Time Online: 1d 9h 28m 59s

Napisano 12 czerwiec 2016, 12:45

No nie sprawdzałem...ruszam wałem ma luz około 0.5 cm ale nie na krzyżakach tylko w skrzyni i moście. Tzn wał sztywny po całej długości ale jak auto stoi to modę nim poruszać. Gdzie ten łącznik elastyczny?


  • 0

#4 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 398 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 47d 21h 54m 47s

Napisano 12 czerwiec 2016, 13:00

Nie znam dokładnie Sereny, ale zasada łącznika jest ta sama - eliminacja naprężeń na wale łączącymi kardan z następnym elementem. Jeśli go nie ma, to obrywają krzyżaki. Wyłącz bieg i obracając wałem powinieneś wyczuć gdzie masz największe luzy ewent. wymontuj wał od strony dyfru i przechylając max. na bok wyczujesz zmiany (luzy) na łożyskach igiełkowych.


Użytkownik polo32 edytował ten post 12 czerwiec 2016, 16:13

  • 0

#5 OFFLINE   djembe

djembe

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebiatów
  • Flaga:
  • Model:Serena
  • Silnik:1.6 16v
  • Time Online: 1d 9h 28m 59s

Napisano 12 czerwiec 2016, 14:07

Z tego co widzę to ten tłumik drgań(bo chyba tak to się nazywa), wchodzi do mostu i za bardzo nic nie zobaczę bez rozbierania:/ Ma ktoś jakieś namiary gdzie to można kupić??


  • 0

#6 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 398 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 47d 21h 54m 47s

Napisano 12 czerwiec 2016, 14:26

Sprawdzałem w katalogu Nissana - faktycznie Serena nie ma łącznika elastycznego! (z reguły tylnonapędowce je mają). 

A tarczę sprzęgła zakładałeś nową? Te objawy o których piszesz, masz od chwili wymiany sprzęgła i dyferencjału, czy też pojawiły się niedawno?


  • 0

#7 OFFLINE   djembe

djembe

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebiatów
  • Flaga:
  • Model:Serena
  • Silnik:1.6 16v
  • Time Online: 1d 9h 28m 59s

Napisano 12 czerwiec 2016, 15:27

W sumie wcześniej to nie wiem kupiłem za tysiaka i po wstępnej diagnozie miał być rozrząd i skrzynia do wymiany. Wymieniłem już silnik skrzynie i most i sprzęgło kpl nowe sachsa. Cały czas coś...już entuzjazm opadł i teraz to już sił mi zaczyna brakować.


Czekaj czekaj na starym sprzęgle było to samo.


  • 0

#8 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 398 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 47d 21h 54m 47s

Napisano 12 czerwiec 2016, 15:45

Pytając o tarczę sprzęgła, myślałem o pękniętej sprężynie tłumika drgań tarczy sprzęgłowej - ale tutaj masz nową tarczę, więc to odpada. Szukałbym jednak przyczyn w krzyżakach kardana (patrz #4). Przy takich wcześniejszych Twoich wydatkach, wymiana krzyżaka bądź wału to nie majątek.

 

Postaw Serenę na kanale, unieś tył na lewarkach (klockach) tak aby oba koła były w powietrzu. Druga osoba niech włącza dynamicznie biegi. Będąc w kanale szybko dojdziesz, co za przyczyna. Może to być "tylko" poduszka skrzyni biegów.


Użytkownik polo32 edytował ten post 12 czerwiec 2016, 18:01

  • 0

#9 OFFLINE   djembe

djembe

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebiatów
  • Flaga:
  • Model:Serena
  • Silnik:1.6 16v
  • Time Online: 1d 9h 28m 59s

Napisano 12 czerwiec 2016, 18:02

Na starym moście nie pamiętam jak było bo tak hałasował, że i tak bym się nie dosłuchał i nie czuł. krzyżaki wydają się być ok.


  • 0

#10 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 398 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 47d 21h 54m 47s

Napisano 12 czerwiec 2016, 19:00

Zrób tak jak dopisałem w poście wyżej.

Przyjrzyj się też mocowaniu dyferencjału, a szczególnie wyrobienie gum i sworzni w uszach resorów (zarówno z przodu resorów jak i na ich wieszakach z tyłu) - przemieszcza się dyfer stąd stuki. 

http://nissan4u.com/...illustration_2/


Użytkownik polo32 edytował ten post 12 czerwiec 2016, 19:56

  • 0

#11 OFFLINE   Markoni Rzeszów

Markoni Rzeszów

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 126 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Rzeszów
  • Kraj:POLAND
  • Model:Serena '99lx ga16de
  • Nr rejestracyjny:RZ
  • Time Online: 2h 20m 17s

Napisano 12 czerwiec 2016, 22:31

A nie będzie to tylko nieco za duży luz w tylnim moście?
  • 0

#12 OFFLINE   djembe

djembe

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebiatów
  • Flaga:
  • Model:Serena
  • Silnik:1.6 16v
  • Time Online: 1d 9h 28m 59s

Napisano 13 czerwiec 2016, 20:25

Jakby się mocowanie mostu przesuwało to by mi koła już pod kontem stały z całym mostem:) Da się ten luz w moście zniwelować jakoś?


  • 0

#13 OFFLINE   Markoni Rzeszów

Markoni Rzeszów

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 126 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Rzeszów
  • Kraj:POLAND
  • Model:Serena '99lx ga16de
  • Nr rejestracyjny:RZ
  • Time Online: 2h 20m 17s

Napisano 13 czerwiec 2016, 23:05

Ja się nie znam, ale z tego co mu się o uszy obiło, to trzeba na stole w warsztacie z pomocą odpowiednich narzędzi. Ja mam pewien luz, ale go bardzo nie czuje: stuknie mi jak puszczę pedał gazu i auto zacznie hamować silnikiem - albo w odwrotnej sytuacji.
  • 0

#14 OFFLINE   djembe

djembe

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebiatów
  • Flaga:
  • Model:Serena
  • Silnik:1.6 16v
  • Time Online: 1d 9h 28m 59s

Napisano 14 czerwiec 2016, 12:23

Mi tylko stuka przy zmianie na wyższy bieg chyba, że puszczę gaz potem delikatnie sprzęgło to cisza.


  • 0

#15 OFFLINE   tanan

tanan

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Model:x-trail T31
  • Nr rejestracyjny:zs
  • Time Online: 2d 20h 42m 52s

Napisano 30 październik 2016, 20:43

Mi tylko stuka przy zmianie na wyższy bieg chyba, że puszczę gaz potem delikatnie sprzęgło to cisza.


Mi tylko stuka przy zmianie na wyższy bieg chyba, że puszczę gaz potem delikatnie sprzęgło to cisza.


Witam i jak, zdiagnozowałeś to stukanie?. Ja mam to od dwóch tygodni, pytałem mechanika i wniosek jeden - docisk + dwumasa, wnerwił mnie trochę tą diagnozą i zacząłem sam szukać, Szukam szukam i po dwóch dniach znalazłem - te głuche stuki przy zmianie biegów to zużyte tuleje gumowe mocowania dyfra

Użytkownik tanan edytował ten post 30 październik 2016, 20:44

  • 0

#16 OFFLINE   djembe

djembe

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebiatów
  • Flaga:
  • Model:Serena
  • Silnik:1.6 16v
  • Time Online: 1d 9h 28m 59s

Napisano 12 sierpień 2017, 11:34

Witam

Nauczyłem się z tym żyć i zmieniam biegi tak, że nie stuka:) To nie rajdówka żeby jedynka i do odcięcia i dwójka i tak dalej, po prostu zdejmuję nogę z gazu przy zmianie biegów i gra:)


Witam

Wracając do tematu mostu(bosze daj mi siłę) Jestem po wymianie łożyska koła lewego. Stukało mi coś z tyłu przy zjeżdżaniu z progów zwalniających i pierwsze co sobie pomyślałem to uuuu tuleje resorów. Wjechałem na stację diagnostyczną i na szarpakach wyszło, że bęben z kołem jak szarpie się do zewnątrz, pracuje. Łożysko wymienione a koło dalej lata:( Przy sprawdzaniu drugiego koła to samo. Zaczęło zjadać opony od wewnątrz. Rękoma ruszyć się nie da na boki kołem, porusza ale jak się z buta przywali to słychać taki stuk, bęben uderza o tarcze kotwiczną. Błagam niech mi ktoś podpowie co tam się zwaliło:(


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Stuki, serena, wał, most, biegi