Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

Jak rozpoznać wypalanie filtra dpf w silniku 1,6 dci


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Grand100

Grand100

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wrocław
  • Model:J 11
  • Silnik:1,6 dci
  • Time Online: 6h 23m 43s

Napisano 14 czerwiec 2016, 10:09

Witam zrobiłem Qashqai już ponad 3000km i nie potrafię rozpoznać kiedy filtry cząstek stałych wypala sie proszę o wasze komentarze jak to wygląda u was

-O ile obroty rosną ?
-Czy pali sie się jakaś kontrolka ?
-czy ktoś próbował montować diodę która zaświeci się jak wypalanie się włączy. ?
  • 0

#2 OFFLINE   bamaz

bamaz

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 194 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Model:Qashqai II Acenta
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WGM
  • Time Online: 22d 23h 6m 39s

Napisano 14 czerwiec 2016, 10:41

Obroty na pewno same nie urosną, bo to Ty nimi sterujesz. Zaleca się jazdę na nieco wyższych obrotach podczas wypalania, jednakże komputer tego sam nie zrobi.

Tak naprawdę wystarczy ze 20 km przejechane po autostradzie żeby filtr się wypalił, kłopoty z wypalaniem filtra mają tylko ci co jeżdżą tylko i wyłącznie w mieście.


Użytkownik bamaz edytował ten post 14 czerwiec 2016, 10:41

  • 0

#3 OFFLINE   Grand100

Grand100

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wrocław
  • Model:J 11
  • Silnik:1,6 dci
  • Time Online: 6h 23m 43s

Napisano 14 czerwiec 2016, 17:37

Kilka razy zgasimy silnik podczas wypalania dfp i możemy silnik uszkodzić dlatego hce zaobserwować kiedy się wypala i diodę założyć dlatego prosze o pomoc
  • 0

#4 OFFLINE   gambiting

gambiting

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 473 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Oświęcim
  • Model:GLA45 AMG 4Matic - 381hp
  • Silnik:2.0L
  • Time Online: 32d 8h 57m 57s

Napisano 15 czerwiec 2016, 09:46

Witam zrobiłem Qashqai już ponad 3000km i nie potrafię rozpoznać kiedy filtry cząstek stałych wypala sie proszę o wasze komentarze jak to wygląda u was

-O ile obroty rosną ?
-Czy pali sie się jakaś kontrolka ?
-czy ktoś próbował montować diodę która zaświeci się jak wypalanie się włączy. ?

45 tysięcy przejechane z tym silnikiem i nigdy nie zauważyłem kiedy filtr się wypala. Na początku też mnie to ciekawiło,ale potem stwierdziłem,że w sumie - co mnie to obchodzi :-) Niech robi kiedy musi. A co do ostatniego postu na temat gaszenia silnika podczas wypalania filtra - w instrukcji nie ma nic na ten temat, i gdyby było to realnym zagrożeniem to na pewno producent by zamontował diodę albo przynajmniej ostrzegł w instrukcji - a tego nie zrobił,więc zakładam że jest to proces w 100% bezobsługowy i nie interesuje mnie kiedy i jak działa.


  • 1

#5 OFFLINE   kiego

kiego

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 335 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sheffield UK
  • Flaga:
  • Model:Qq j11 1.5 dci tekna
  • Silnik:1.5dci
  • Nr rejestracyjny:fh
  • Time Online: 10d 7h 3m 58s

Napisano 26 czerwiec 2016, 10:23

Obroty rosną o około 100 i nie działa s/s podczas wypalania,jak również wzrasta nieznacznie chwilowe spalanie.Odnośnie gaszenia auta podczas wypalania to miałem już kilka diesli z dpf i nie było najmniejszego problemu z filtrem,nawet pomimo tego że auto w dużej mierze jest użytkowane w miescie.
  • 0

#6 OFFLINE   zyga1

zyga1

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Płeć:
  • Skąd:warszawa
  • Model:nowy qashqai 1,6diesel
  • Time Online: 12h 36m 13s

Napisano 20 marzec 2017, 11:30

Mam od 3 lat QQ z silnikiem 1,6dci i przejechałem 42 tys. km. Głownie po mieście. Żadnego problemu z DPF. W serwisie twierdzą, że jednym z elementów, które powodują, że nie ma z tym problemu jest "ceramiczny" DPF lepiej wypalający resztki. Moze to i prawda. Proponuje nie przejmować sie tylko jeździć, a przyjemność z jazdy z tym silnikiem jest duża.


  • 0

#7 OFFLINE   juras2017

juras2017

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 4x4
  • Silnik:1.6 dci 130
  • Nr rejestracyjny:WT
  • Time Online: 16d 2h 6m 51s

Napisano 24 marzec 2017, 14:05

Można zastosować cos takiego jak koledzy z Wloch, ale trzeba to albo od nich kupic albo zrobić samemu.

Jeśli ktoś ma "dryg" do majsterkowania w elektronice to może sam cos takiego wykonac i mp. sprzedac jeen egzemplarz mnie :)

 

http://giampablo.alt...rt=1545#p372210

 

Mozna tez pobawic sie z Torque Pro:

 

http://giampablo.alt...=386815#p384360

 

Niestety nie sprawdzalem czy zadziala z silnikiem 1.6 dci 130 bo nie mam jeszcze modulu ODB2, dopiero "plynie" do mnie.


Jesli ktos uzywa adaptera OBD2 np. ELM327 to znalazlem dodatki do Torque Pro

Sa do silnika 1.5 dci ale podobno dzialaja tz z silnikami 1.6 dci - Wlosi testowali.

Je nie mam jeszcze adaptra wiec nie moge sprawdzic.

Tylko testowanie na wlasna odpowiedzialnosc. Niewlasciwe "obchodzenie" sie z OBD adapterami moze uszkodzic ECU - podobno.

Niektore tlumaczenia moga wydawac sie troszke nazbyt luzne, ale to mozecie sobie zmienic



Tryb OBD2 i PD = 222488
Długa nazwa = Czas od ostatniej regeneracji
Krótka nazwa =  Ostatnia reg
Minimalna wartość = 0
Maksymalna wartość = 18
Współczynnik skali = X1
typ jednostki miary = h
Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)/3600
Nagłówek OBD = 7E0

Tryb OBD2 i PD  = 222487
Długa nazwa = Czas trwania ostatniej regeneracji
Krótka nazwa = CzasOstatniejReg
Minimalna wartość = 0
maksymalna = 100
Współczynnik skali = X1
typ jednostki miary = min
Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)/600
Nagłówek OBD = 7E0

Tryb OBD2 i PD = 222442
Długa nazwa = Temperatura DPF
Krótka nazwa = TempDPF
Minimalna wartość = -40
Maksymalna wartość = 1500
Współczynnik skali = X1
typ jednostki pomiarowej = ° C
Równanie (np A * B + 20) = ((A*256+B)-2730)/10
Nagłówek OBD = 7E0

Tryb OBD2 i PD  = 22242C
Długa nazwa = Ilosc paliwa do czyszczenia DPF
Krótka nazwa = ","IloscPaliwaDPF
Minimalna wartość = 0
maksymalna = 600
Współczynnik skali = X1
typ jednostki miary = g
Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)/100
Nagłówek OBD = 7E0

Tryb OBD2 i PD = 222542
Długa nazwa = Roznica cisnien w DPF
Krótka nazwa = RoznicaCisnienDPF
Minimalna wartość = -32768
Maksymalna wartość = 32767
Współczynnik skali = X1
typ jednostki miary = mbar
Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)-32768
Nagłówek OBD = 7E0

Tryb OBD2 i PD = 2224A9
Długa nazwa = Ilosc km od udanego czyszczenia DPF
Krótka nazwa = km od czyszczeniaDPF
Minimalna wartość = 0
Maksymalna wartość = 100000
Współczynnik skali = X1
typ jednostki miary = km
Równanie (np A * B + 20) = A*65536+B*256+C
Nagłówek OBD = 7E0

Tryb OBD2 i PD  = 222826
Długa nazwa = Otwarcia wtryskiwaczy DPF
Krótka nazwa = Ilosc wtryskow DPF
maksymalna = 600
Współczynnik skali = X1
typ jednostki miary =%
Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)/100
Nagłówek OBD = 7E0

  • 0

#8 OFFLINE   damian815

damian815

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 77 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Model:Qashqai N-Connecta
  • Silnik:1.6 163km
  • Time Online: 2d 7h 7m 23s

Napisano 26 marzec 2017, 19:39

Nie wiem jak w nissanie, ale we fiacie obroty same delikatnie rosną i nie zalecane jest  wtedy gaszenie  auta bo dawka paliwa jest wtedy większa i nie spalone paliwo zlewa się po tłokach do miski olejowej. Tak było przynajmniej w fiacie kilka lat temu, możne już jakoś poprawili proces wypalania.

A 3000 przebiegu to chyba za mało żeby dpf się już zatkał?. Znajomy ma J10 i ma około 48tys. i  mówił ze jeszcze nie włączyło mu się wypalanie, to nie wiem czy nie był świadomy ze się wypala dpf, czy rzeczywiście  jeszcze nie jest tak zapchany żeby się załączyło.

Gdzieś kiedyś czytałem ze jeśli ktoś jeździ tylko po mieście to zalecane jest wymiana oleju co 5tys km.


Użytkownik damian815 edytował ten post 26 marzec 2017, 19:47

  • 0

#9 OFFLINE   juras2017

juras2017

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 4x4
  • Silnik:1.6 dci 130
  • Nr rejestracyjny:WT
  • Time Online: 16d 2h 6m 51s

Napisano 27 marzec 2017, 06:06

Nie jest sztuka wymieniac DPF lub wypalać go w serwisie. Lepiej nie dopuscic do tego

Twój znajomy nie wie kiedy mu się wypalal filtr - nie ma prawa tyle przepracować silnik bez wypalania - albo ma wycięty DPF albo nie wie nawet, ze mu się wypala.

To, ze nie zaleca się wylaczanie silnika podczas procesu wypalania filtra DPF to oczywiste, tylko jak swtierdzic, ze to się dzieje?

Zwiekszone obroty nie sa miarodajne ponieważ wzrastają one podobno raptem o 100 obr/min. Ja nie widze szans na zauważenie tego podczas jazdy po miescie - predkosc obrotowa silnika zmienia się szybciej niż w kalejdoskopie :)

Już miałem kilka wypalen wiec filtr DPF zapycha się caly czas. Na moje szczęście mam przejazdy po 15 km z rana bez większych utrudnień -jak to w miescie ale jednak.

Wymiana oleju obowiazuje każdego kto dba o silnik - nie tylko jazda po miescie, ale żeby co 5 tys to chyba spora przesada. 10-15k km a nie jak prodaje producent np. co 30 000 km

Ja kupiłem "dodatek" do paliw i od następnego tankowania wale go do baku - obniza temp. wypalania sadzy w filtrze a to dla jazdy w miescie "zbawienne" może byc

Niestety podchodzę troszkę sceptycznie do takich "cudownych lekarstw" ale technologie to nie cuda wiec ...


  • 0

#10 OFFLINE   Aaliyah

Aaliyah

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Śrem
  • Flaga:
  • Model:Qashqai II
  • Silnik:1.5 dci
  • Nr rejestracyjny:PSE
  • Time Online: 3h 21m 56s

Napisano 21 sierpień 2017, 17:58

Ja mam 1.5dci i tez nie wiem kiedy sie wypala. Jezdzilem astra i tam bylo widac na kompie po chwilowym spalaniu na posroju ok2,5l/h
  • 0

#11 OFFLINE   OsobaNN

OsobaNN

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 94 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Berlin
  • Flaga:
  • Model:Q60 Infinti
  • Silnik:VR30
  • Nr rejestracyjny:B
  • Time Online: 1d 18h 6m 57s

Napisano 28 sierpień 2017, 15:19

ECM automatycznie ustawia regeneracje ( wypalanie ) filtra . Bazuje na czujnikach przed i za ogólnie mówiąc i odbywa sie bez wiedzy użytkownika  Proces zdaje się jest opisany w instrukcji obsługi. 

Obroty wzrastają tak samo jak spalanie ON. Jeśli proces regeneracji zostanie wielokrotnie przerwany to nastąpi zapchanie filtra i potrzeba serwisowej regeneracji połączonej z wymianą oleju.


  • 0

#12 OFFLINE   Grika

Grika

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 111 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołkowice
  • Flaga:
  • Model:Qashqai 2016
  • Silnik:1,6 dCi 4x4
  • Nr rejestracyjny:SWD
  • Time Online: 2d 6h 52m 27s

Napisano 12 wrzesień 2017, 08:28

A tak ciężko( a jakie ogromne koszty to by były) gdyby producent dał jedną diodę na blacie powiadamiającą o wypalaniu? Ale wtedy ASO by nie zarobiło 


  • 0

#13 OFFLINE   OsobaNN

OsobaNN

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 94 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Berlin
  • Flaga:
  • Model:Q60 Infinti
  • Silnik:VR30
  • Nr rejestracyjny:B
  • Time Online: 1d 18h 6m 57s

Napisano 12 wrzesień 2017, 10:34

To nie wina producenta... pojazd jeśli jest eksploatowany zgodnie z instrukcją nie powinien mieć problemu z regeneracją DPF. 

Część  F24 była lampka ... ale i tak na to nikt nie zwracał uwagi. Zresztą czy sa inni producenci co mają coś takiego ? ... zdaje mi się ,że nie.. ale tu moge się mylić... w BMW nie spotkałem... w Mercedesie też nie.


  • 0

#14 OFFLINE   Grika

Grika

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 111 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołkowice
  • Flaga:
  • Model:Qashqai 2016
  • Silnik:1,6 dCi 4x4
  • Nr rejestracyjny:SWD
  • Time Online: 2d 6h 52m 27s

Napisano 12 wrzesień 2017, 17:34

Nie chodzi "czy inni producenci mają" tylko dlaczego nie ma. 


  • 0

#15 OFFLINE   juras2017

juras2017

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 4x4
  • Silnik:1.6 dci 130
  • Nr rejestracyjny:WT
  • Time Online: 16d 2h 6m 51s

Napisano 13 wrzesień 2017, 07:37

Co maja do tego inni. Jeśli inni kradna to my tez mamy tak robic? Jeśli inni ozukuja na testach jak VW to inni tez powinni oszukiwać?

Chcą zarobić i siegaja po rozne rozwiązania zwiekszjace zyski (obnizajace koszty) ale nie oznacza to, ze wszyscy producenci musza isc dokładnie ta sama droga.

Na wloskim forum QQ gościu cos takiego robi ale do QQ -na  1.5 i 1.6 dCi  podobno to dziala.

Jest dioda która "wklada' się gdzies przy tunelu i dodatkowe adaptery, jeden do OBD jest. Pokazuje regeneracje DPF'a swiecac - tylko koszt nie maly jak na nasze warunki bo chce ok. 85 Euro za kompletny zestaw.

Ja zamowilem sobie u niego do X'a i zobaczymy czy będzie dzialac. Irytuje mnie używanie telefonu z torqu'iem -trzeba ciagle to uruchamiać a mój adapter nie zawsze laczy telefon z OBD itd... zenua.

To jest zrobione (jak dla mnie) prościej. Za każdym razem gdy się wypala filtr mam info poprzez te diode i wiem kiedy nie wylaczac silnika.

85 Euro to niemalo ale nowy filtr lub jego wycięcie nie wychodzi taniej.

Gwarancja może ale ni musi być uznana - zaleznie od indywidualnych przypadkow i tez się kiedyś konczy.

Ja jezdze 95% po miescie wiec jest to ważne dla mnie zebym wiedział kiedy nastepuje wypalanie.


  • 0

#16 OFFLINE   OsobaNN

OsobaNN

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 94 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Berlin
  • Flaga:
  • Model:Q60 Infinti
  • Silnik:VR30
  • Nr rejestracyjny:B
  • Time Online: 1d 18h 6m 57s

Napisano 13 wrzesień 2017, 09:50

No może i racja...

Widać wzrost prędkości obrotowej silnika podczas automatycznego wypalania  DPF'u... bo potrzeba jest podniesienia temparatury gazów wydechowych. 

W instrukcji zdaje się jest opisany ten temat. To jest element układu wydechowego więc nei podlega gwarancji , no chyba ,że przyczyną uszkodzenia DPF'u jest inny element ,który podlega gwarancji.


  • 0

#17 OFFLINE   Grika

Grika

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 111 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołkowice
  • Flaga:
  • Model:Qashqai 2016
  • Silnik:1,6 dCi 4x4
  • Nr rejestracyjny:SWD
  • Time Online: 2d 6h 52m 27s

Napisano 13 wrzesień 2017, 10:12

No może i racja...

Widać wzrost prędkości obrotowej silnika podczas automatycznego wypalania  DPF'u... bo potrzeba jest podniesienia temparatury gazów wydechowych. 

W instrukcji zdaje się jest opisany ten temat. To jest element układu wydechowego więc nei podlega gwarancji , no chyba ,że przyczyną uszkodzenia DPF'u jest inny element ,który podlega gwarancji.

A układ wydechowy nie podlega gwarancji?


  • 0

#18 OFFLINE   juras2017

juras2017

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 4x4
  • Silnik:1.6 dci 130
  • Nr rejestracyjny:WT
  • Time Online: 16d 2h 6m 51s

Napisano 13 wrzesień 2017, 10:26

Za samym DPF'em czy np. rdzewieniem układu wydechowego to może być ciezka przeprawa żeby uznali reklamacje gwarancyjna. Zawsze mogą podeprzeć się zle użytkowanym pojazdem etc...

Wiem, ze w razie konieczności można probowac dochodzic Swoich praw na drodze sadowej itd. ale czasem latwiej wyprzedzić zdarzenia i np. nie dopuscic do powstania "stresogennej" sytuacji


  • 0

#19 OFFLINE   OsobaNN

OsobaNN

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 94 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Berlin
  • Flaga:
  • Model:Q60 Infinti
  • Silnik:VR30
  • Nr rejestracyjny:B
  • Time Online: 1d 18h 6m 57s

Napisano 13 wrzesień 2017, 11:42

Korozja ukłądy wydchowego nei podlega gwarancji.. jak cały układ wydechowy. Nie jest to wada materiałowa ani wada wynikająca z procesu produkcyjnego. Producent w tym wypadku ma racje. 

Ogolne warunki gwarancji powinny przyć przedstawione podczas sprzedaży pojazdu przez dilera. 

Rozumiem ,że jako posiadacz samochodu w,którym dochodzi do korozji powierzchniowej ukłądu wydechowego można nie być zadowolonym, ale gwarancja jest jasno opisana i pewne elementy nie podlegają. Jeśłi nawet diler przepchnie taki wniosek to może spotkać go nie miła niespodzianka podczas audytu gwaranyjnego.

Dochodzenie na drodze sądowej... hmm.. o kawałek wudechu, któy nie jest objęty gwarancją... gwrancjąna na którą wyraża się zgodę własnym podpisem w chwili kupna pojazdu...nie był bym pewien czy sąd to uzna... a z doświadczenia wiem ,że nie jest to częste... nie spotkałem się z takim przypadkiem, a kilka spraw sądowych w róznych krajach Europy mam za sobą.


  • 0

#20 OFFLINE   juras2017

juras2017

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 4x4
  • Silnik:1.6 dci 130
  • Nr rejestracyjny:WT
  • Time Online: 16d 2h 6m 51s

Napisano 13 wrzesień 2017, 12:10

No..., tak jak by sie z Toba zgadzam stad wpis, ale...

Chodzi mi ogolnie o niekotore elementy pojazdu z ktorymi moze byc problem jesli chodzi o gwarancje.

Zdarza sie ze jest tzw. dobra wola dealer'a i uzna cos tam, ale nie mozna tego traktowac jako obligatoryjne wobec kazdej sytuacji :)

Do sedna, ja wole nie eksperymentowac z zapchanym/uszkodzonym filtrem DPF i poznijsza gwarancja. Uwazam ze trzeba zrobic wszystko (w miare mozliwosci) zeby nie doszlo do uszkodzen czy zapchania i tyle


  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź