Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Patrol y61 3.0 po rozgrzaniu gaśnie


gad_666
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Posiadam od kilku lat krótkiego Patrola y61 3.0 d. 2000 rok. Do tej pory spisywał się dobrze.Od jakiegoś miesiąca po rozgrzaniu się i jeździe ok pół godziny zaczął zachowywać się jakby zaczynało brakować mu paliwa albo jakby zaczął się zapowietrzać i klekotać jak zwykły diesel.Po zgaszeniu nie można go odpalić,zachowuje się jakby pompa nie brała paliwa - odpala po długim czasie kręcenia silnikiem i to tak jakby był zapowietrzony, trzęsie silnikiem jakby pracował na dwóch cylindrach. Dopiero jak ostygnie to odpala normalnie. Sprawdziłem układ paliwowy, brak jest nieszczelności i paliwo dochodzi do pompy. Z góry dziękuję zainteresowanym za pomoc.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy działa odpowietrzenie baku, jeśli jest zapchane przy poborze paliwa będzie się tworzyć podciśnienie i nie pozwoli na dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do silnika, co może się objawiać tak jak zapowietrzenie układu.

Typowym objawem w takim przypadku jest charakterystyczne zassanie w momencie odkręcenia korka wlewu paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odpowietrzenie jest w porządku.Zaczynam się zastanawiać czy to nie wina elektryki.A po czym kolega Saydack stwierdza że może to być pompa paliwa? Podobny objaw może być też jeżeli np. jest uszkodzony czujnik położenia wału.Ale tak naprawdę nic sensownego nie przychodzi mi do głowy.Zwróciłem się o poradę do kolegów, aby wyeliminować bezsensowne wpychanie się w niepotrzebne koszty.Zawsze wśród kolegów trafi się ktoś kto będzie miał rację i pomoże,usterka może być zupełnie błaha.

Edytowane przez gad_666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł taki - jeżeli problem jest na ciepłym to sprawdź w ten sposób - weź go zagrzej i jak zacznie fisiować to oblej pompę kubłem zimnej wody - jak mu się poprawi to ewidentnie będzie pompa - jeżeli nie szukaj dalej - czujnik wału powinien chyba dawać objawy na zimnym i ciepłym - tak mi się wydaje lecz mechanikiem nie jestem - myślę że snake więcej pomóc może - bawi się tym na co dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saydack dobrze mówi, test ze schłodzeniem powinien wykluczyć lub potwierdzić kwestię pompy, wiadro wody to już przeżytek lepiej użyć tego

http://allegro.pl/sztuczny-lod-w-sprayu-zamrazacz-ice-mix-200ml-hit-i5749610667.html

ten jest o miętowym zapachu podobno działa najlepiej  ;)

i na koniec odrobina czarnego humoru

ja na twoim miejscu rozglądałbym się za silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie wiedziałem, że takie cuda robią - ale co do miętowego się nie zgodzę - nie od dziś wiadomo że tylko czerwony kolor daje więcej więc szukałbym wiśniowego raczej ;)

@snake a co do silnika to może przedwcześnie stresujesz kolegę - jest chyba szansa na to że nie trzeba będzie wydawać tysięcy tylko setki - trzeba szukać, a nuż się uda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież napisałem, że to żart 

oczywiście, że trzeba najpierw zdiagnozować, bo to może być jakaś pierdoła za parę złotych, a silnik może pojeździć jeszcze długo, co i tak nie zmieni mojej opinii na jego temat  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam kolegów.W najbliższych dniach zrobię ten test.Myślałem o tym wcześniej, ale brak czasu nie pozwala mi się w najbliższych dniach do tego zabrać. A co do silnika, to całkiem dobrze się sprawuje. Przestrzegam pewnych zasad co do eksploatacji tego silnika, wiem co to za silnik (nieudany eksperyment francuski), więc po usunięciu tej usterki to jeszcze trochę pochodzi.A jak padnie motor to będę myślał nad włożeniem czegoś innego.

Koledzy, żarty żartami, a może jednak jakiś dobry pomysł przyjdzie komuś do głowy. W najbliższym czasie nie będę miał kiedy zajrzeć do auta, bo się przeprowadzam.Pozdrawiam Wszystkich


Witam kolegów ponownie.Zauważyłem jeszcze jeden objaw, jak jest chłodno, to problem ustępuje. Zakupiłem zamrażacz co polecił kolega Snake ale nie miałem okazji go użyć. Właśnie kilka dni temu testowałem auto i było chłodno, auto nawet nie prychnęło.Poza tym, auto się nie zapowietrza po zgaszeniu silnika zarówno kiedy się rozgrzeje jak i kiedy jest chłodno czy ciepło.Więc może ta dodatkowa informacja w czymś pomoże.Pozdrawiam Wszystkich. :)

Edytowane przez gad_666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę cię nie rozumiem, kupiłeś zamrażacz , ale go nie użyłeś testowałeś auto (nie wiem na czym polegał twój test),    :blink:

dostałeś gotową receptę na sprawdzenie pompy wtryskowej i nie przeprowadziłeś tego testu

te informacje które podałeś dzisiaj nie wnoszą do sprawy nic oprócz tego, że jak  jest chłodno to auto odpala bez problemu, to już wiedzieliśmy wcześniej

raczej nie spodziewaj się tego, że zdiagnozujemy jednoznacznie twoje auto przez internet

może jedź po prostu do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nie użyłem zamrażacza, bo jak pojechałem autem aby je przetestować było chłodno i objawy które opisałem nie wystąpiły nawet po rozgrzaniu silnika, bo po prostu było chłodno.Zamrażacza miałem użyć kiedy wystąpią objawy które opisałem wcześniej i miałem schłodzić pompę, ale auto działało normalnie.Test miał polegać na tym, że jak zacznie fixować, to mam pompę schłodzić i zobaczyć czy objaw zniknie po schłodzeniu pompy.Nie chodzi mi o to aby zdiagnozować auto przez internet, ale chodzi o to aby zawęzić krąg usterek i może u któregoś z kolegów coś podobnego wystąpiło albo spotkał się z podobnymi objawami i podpowie coś konkretnego. Byłem w ASO i nawet dobrze nie rozwijając tematu usłyszałem że do wymiany mam wtryski, pompę i nie wiadomo co jeszcze i to wszystko będzie mnie kosztowało co najmniej 16 koła.Takiej bajki dawno nie słyszałem.Może to rzeczywiście jakaś bzdura.Nikogo nie namawiam do jakiejkolwiek pomocy, będę miał więcej czasu to zajmę się usterką i napiszę co było, jak nie to zamknę temat i wszystko.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o.k. teraz rozumiem

jeśli wyjdzie na to, że to pompa, to masz dwa rozwiązania

-szukasz dobrego pompiarza (najlepiej z polecenia) jest mnóstwo "czarodziei" którzy twierdzą że potrafią zregenerować tą pompę

-kupujesz dobrą używkę (ten wariant na pewno będzie tańszy), w tym wariancie są dwa "ale" trzeba wiedzieć od kogo się kupuje, żeby nie kupić gorszej niż masz, drugie "ale"  to jak długo pochodzi taka używka

Jak się okaże, że to wtryski, pisz na PW mogę ci pomóc, z pompą niestety nie pomogę, bo nie znam nikogo kto potrafi zrobić to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów po dłuższej nieobecności.

Zrobiłem test z zamrażaczem, było gorąco i zaczął fisiować. Zamroziłem pompę i jak ręką odjął ale nie na długo.Do tego  wszystkiego zaczął klekotać, pewnie zapowietrzyła się pompa znowu po rozgrzaniu (zapewne rozszczelnia się) i zaczęło wywalać trochę płynu chłodzącego, odkręciłem korek od chłodnicy i nie ma zapachu spalin ani innego syfu,płyn jest czysty.Albo termostat się zawiesił, albo nadmiar powietrza z paliwem z nieszczelnej pompy do silnika się dostaje i się przegrzewa ,albo kolega Snake wykrakał i będę musiał rozejrzeć się za silnikiem. Wobec powyższego mam pytanie jaki silnik mógłby pasować do mojego auta? Przypominam że jest to automat 3.0 di, 2000 rok prod. A może rzeczywiście jest to oprócz pompy jakaś pierdoła, ale może mają koledzy jakieś pomysły?Pozdrawiam

Edytowane przez gad_666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pompę masz do zrobienia.

Możesz jeszcze zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=tester+co2&bmatch=base-relevance-aut-1-3-0826

Sprawdź termostat.

Sprawdź kompresję, będziesz wtedy wiedział w jakiej kondycji jest motor.

Jak pompa jest do zrobienia i jeszcze do tego głowica, to koszty robią się duże i może faktycznie lepiej pomyśleć o wymianie silnika, ale najpierw diagnoza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam ponownie.

Wyjąłem termostat i sprawdziłem.Okazało się że jest zepsuty, otwierał się po zalaniu wrzącą wodą na 2 mm i szybko się zamykał.Temperatura otwarcia termostatu to 82 stopnie C, mój otwierał się prawie przy 100.Złożyłem wszystko do kupy już bez termostatu no i niestety płyn zaczęło wyrzucać, węże twarde, no i chyba będzie głowica do zdjęcia i wymiana uszczelki.Jeszcze tak przyszło mi do bani, czy może turbina jest chłodzona cieczą? Bo jeśli jest to może nieszczelności jakieś pojawiają się w turbinie i pcha powietrze do układu chłodzenia?


Witam ponownie.Może koledzy orientują się jaka byłaby cena silnika 4.2 d do mojego auta i gdzie można taki kupić? dochodzę do wniosku, że nie warto remontować tego złomu co mam.A może doradzicie coś sensownego koledzy? Pozdrawiam


Witam

Zamykam ten temat, ponieważ auto zostało sprzedane z uszkodzonym silnikiem.Pozdrawiam

Edytowane przez gad_666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...