Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Zgasła w czasie jazdy i nie odpala


maveric
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Coś niedobrego stało się z moją MICRą.

Podczas jazdy zgasł silnik i nie odpala.

 

Pierwsze co, to brak paliwa, bo się właśnie dowiedziałem, że nie działa wskaźnik paliwa. (autem jeździ moja córa)

Ale dolałem 5l i dalej nie odpala.

Nic a nic, żadnej reakcji podczas kręcenia. Kręci bardzo dobrze.

 

Zastanawia mnie , jak poprawnie z MICR-ze powinna się zachować kontrolka check engine ??

U mnie, teraz po przekręceniu stacyjki słychać wyraźnie działanie pompy paliwa,

zapala się kontrolka poduszki powietrznej i właśnie check engine.

Ale po chwili lampka poduszki gaśnie, a check engine nie, świeci się cały czas no i nie odpala.

Przyholowałem auto na lince  (20KM) i dalej nie odpala.

 

Może ktoś podsunąć pomysł jak zdiagnozować problem ??

 

Po zdjęciu filtra powietrza, czuć paliwo ,ale jeszcze nie sprawdziłem, czy pompa

poprawnie podaje paliwo.

Może da się wymrugać kody z komputera ??

 

 

Pozdrawiam

maveric

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może brak iskry ?

Trafiłeś w sedno, właśnie sprawdziłem.

Paliwo jest, ale nie ma isktry.

 

Chcę teraz sprawdzić od strony kompa, ale nie wiem gdzie jest ta dioda led, do wymigania kodów,

Odkręciłem osłony ECU ale nie widzę tam żadnej diody.

Złącze mam ODB1 (takie jedno-rzędowe).

Na desce mam jakąś diodę, chyba od IMMO.

Jak wyciągnę kluczyk, to zaczyna mrugać, jak włożę i przekręcę to gaśnie, ale to chyba nie ta od ECU

 

Wie ktoś może , (albo ma zdjęcie) gdzie jest ta dioda, i jak się podłączyć do ECU ??

 

Pozdrawiam

maveric

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma iskry, to już przyczynę usterki udało się znaleźć. Teraz trzeba dokładnie określić gdzie leży źródło problemu. Obstawiam cewkę zapłonową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma iskry, to już przyczynę usterki udało się znaleźć. Teraz trzeba dokładnie określić gdzie leży źródło problemu. Obstawiam cewkę zapłonową.

OK, a gdzie ta cewka ? Wewnątrz aparatu ?

Moja wygląda tak http://olx.pl/oferta/aparat-zaplonowy-nissan-micra-k11-42-537-d-e-j-n-m-rozne-polecam-warto-CID5-IDcM0Yp.html#badc649b12

 

Jest jakiś sposób diagnostyki ?

Sprawdził bym jeszcze czy dochodzi zasilania do cewki, czujnik wału i czujnik HAL-a,

ale kurde nie wiem gdzie to wszystko jest.

 

W Internecie  jest tak dużo rozbieżnych informacji, że nie mogę znaleźć właściwego tematu

 

Pozdrawiam

maveric

Wyjąłem aparat, podłączyłem na stole, i zwierając stk kondensatora do masy,

uzyskuje normalną iskrę. Co by znaczyło, że sama cewka jest OK.

 

Pozostaje do sprawdzenia ten element z 3 stykami, ale nie za bardzo wiem jak go sprawdzić.

Może ktoś podpowie ??

znalazłem link do sposobu regeneracji modułu, a konkretnie tego tranzystora w module

https://www.drive2.ru/l/6851429/

OK, a gdzie ta cewka ? Wewnątrz aparatu ?

Moja wygląda tak http://olx.pl/oferta/aparat-zaplonowy-nissan-micra-k11-42-537-d-e-j-n-m-rozne-polecam-warto-CID5-IDcM0Yp.html#badc649b12

 

Jest jakiś sposób diagnostyki ?

Sprawdził bym jeszcze czy dochodzi zasilania do cewki, czujnik wału i czujnik HAL-a,

ale kurde nie wiem gdzie to wszystko jest.

 

W Internecie  jest tak dużo rozbieżnych informacji, że nie mogę znaleźć właściwego tematu

 

Pozdrawiam

maveric

Wyjąłem aparat, podłączyłem na stole, i zwierając stk kondensatora do masy,

uzyskuje normalną iskrę. Co by znaczyło, że sama cewka jest OK.

 

Pozostaje do sprawdzenia ten element z 3 stykami, ale nie za bardzo wiem jak go sprawdzić.

Może ktoś podpowie ??

znalazłem link do sposobu regeneracji modułu, a konkretnie tego tranzystora w module

https://www.drive2.ru/l/6851429/

i

http://www.autopeople.ru/forum/nissan/primera/elektrika/312667.html

 

Aby sprawdzić czy tranzystor trzeba miernikiem zmierzyć piny 1,2,i 8

Ja zdążyłem przez przypadek rzwaliś niestety ten tranzystor, ale wydaje mi się, że

miał zwarcie między pinem 1 i 2 czyli między bazą a emiterem tranzystora.

 

Jutro jadę do sklepu elektronicznego albo zamówię na allegro (jak będzie).

Zobaczymy czy będzie zadziała

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy obraca się wałek rozrządu ?

??? a dlaczego niby nie ma się obracać ?

Trafiłeś w sedno, właśnie sprawdziłem.

Paliwo jest, ale nie ma isktry.

 

Chcę teraz sprawdzić od strony kompa, ale nie wiem gdzie jest ta dioda led, do wymigania kodów,

Odkręciłem osłony ECU ale nie widzę tam żadnej diody.

Złącze mam ODB1 (takie jedno-rzędowe).

Na desce mam jakąś diodę, chyba od IMMO.

Jak wyciągnę kluczyk, to zaczyna mrugać, jak włożę i przekręcę to gaśnie, ale to chyba nie ta od ECU

 

Wie ktoś może , (albo ma zdjęcie) gdzie jest ta dioda, i jak się podłączyć do ECU ??

 

Pozdrawiam

maveric

Może zrób tak, jak wielokrotnie było już doradzane tu na forum. Zdecyduj się na zakup "nowego" aparatu zapłonowego z gwarancją rozruchową. A swoją drogą sprawdziłeś świece zapłonowe i kable wysokiego napięcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie by można kupić aparat, ale jego cena dorównuje wartości auta, więc nie opłaca się na tą chwilę, bez potwierdzenia, że to aparat.

Poza tym, nie mam pewności. że to aparat. Jak bym był pewny, to pewnie bym zaryzykował.

 

Iskra nie wychodzi już z samego aparatu, więc nie jest to problem ani świec, ani kabli.

 

Jeszcze sprawdzę, czy się wałek obraca, ale nie sądzę aby się zerwał łańcuch - było by słychać,

a jak auto przyholowałem 20 km z zesprząglonym silnikiem, więc na pewno bym usłyszał że coś jest nie tak w rozrządzi.

Ale sprawdzić warto.


Witam,

Usterka zdiagnozowana :-(

 

Kolega Tofu miał rację

 

Nie obraca się wałek rozrządu.

Okazało się, że jest zerwany górny łańcuch. Padł przy 168 tys.

 

Niestety, auto idzie na złom.

A właśnie wymieniłem klocki hamulcowe i cylinderki. A w zeszłym roku wymienione sprzęgło.

 

Zastanawiam się, czy zawory mogły przeżyć, czy może warto by było zrobić rozrząd.

 

Pozdrawiam

maveric

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie by można kupić aparat, ale jego cena dorównuje wartości auta, więc nie opłaca się na tą chwilę, bez potwierdzenia, że to aparat.

Poza tym, nie mam pewności. że to aparat. Jak bym był pewny, to pewnie bym zaryzykował.

 

Iskra nie wychodzi już z samego aparatu, więc nie jest to problem ani świec, ani kabli.

 

Jeszcze sprawdzę, czy się wałek obraca, ale nie sądzę aby się zerwał łańcuch - było by słychać,

a jak auto przyholowałem 20 km z zesprząglonym silnikiem, więc na pewno bym usłyszał że coś jest nie tak w rozrządzi.

Ale sprawdzić warto.

Witam,

Usterka zdiagnozowana :-(

 

Kolega Tofu miał rację

 

Nie obraca się wałek rozrządu.

Okazało się, że jest zerwany górny łańcuch. Padł przy 168 tys.

 

Niestety, auto idzie na złom.

A właśnie wymieniłem klocki hamulcowe i cylinderki. A w zeszłym roku wymienione sprzęgło.

 

Zastanawiam się, czy zawory mogły przeżyć, czy może warto by było zrobić rozrząd.

 

Pozdrawiam

maveric

O kurcze, to trochę kiepska diagnoza. Który to był rok ???? Rozrząd pewnie oryginalny ?

A dla kolegi Tofu gratulacje za nosa i trafną diagnozę. Świetnie to wyczułeś. Gratuluje doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, to trochę kiepska diagnoza. Który to był rok ???? Rozrząd pewnie oryginalny ?

A dla kolegi Tofu gratulacje za nosa i trafną diagnozę. Świetnie to wyczułeś. Gratuluje doświadczenia.

Rok 1996, czy rozrząd oryginalny to nie wiem.

Zauważyłem że napinacz jest na górze mocno ukruszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszę was że wiedza idzie z własnym bólem  przerabiałem to samo w SR20 przy niskim przebiegu prosto z Anglii

 

symptomem naprowadzającym były 2 rzeczy

 

Zgasł i nie odpala  "a kręci bardzo dobrze !!!!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sprawdz czy obraca się wałek rozrządu ?

Tofu, ja Ci powiem tak, bez wymiany zbędnych części przy takiej usterce typu wymiana kabli, cewki, świec, pompy paliwa i na prawdę multum częsci  uderzyłeś za przeproszniem w za***iste sedno i to nie zależne , że nie dotyczy mojego auta, ale aut setki użytkowników którzy kiedyś mogą skorzystać z Twojej pomocnej rady bez wydawania kasy.

 

Dziękuję Tobie w imieniu wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tofu, ja Ci powiem tak, bez wymiany zbędnych części przy takiej usterce typu wymiana kabli, cewki, świec, pompy paliwa i na prawdę multum częsci  uderzyłeś za przeproszniem w za***iste sedno i to nie zależne , że nie dotyczy mojego auta, ale aut setki użytkowników którzy kiedyś mogą skorzystać z Twojej pomocnej rady bez wydawania kasy.

 

Dziękuję Tobie w imieniu wszystkich.

Co z tą Micrą ? Jeździ ? czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Uwaga! Mój microfon miał tak samo. Jadę do pracy a tu psikus... zgasł silnik. Brak iskry (na szczęście dokulałem się do zatoczni przystankowej, a że podobno mechanik ze mnie to szybko co mogłem na szybko sprawdziłem. Okazało się, że moduł w aparacie padł. Częsta usterka w nissanach z tamtych lat :( na szczeście dużo tych części więc kupiłem identyczne numery, zamontowałem i śmigam z bananem na twarzy do tej pory :)

 

Napisałem to, żeby w razie co komuś szybciej do głowy przyszło coś sensownego :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...