Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bardzo wysoka temperatura w komorze silnika


omar777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój T31(2.0 DCI 173KM)  ma już 205 tys, , do tej pory nic szcególnego z dpfem sie nie działo , kontrolka sie paliła , jechałem za miasto wypalałem i działało . NIestety przy ostatnim wypalaniu miałem taka temp pod maską że zaczał sie tlic jeden z ochronnych "filcy" , po kilku dniach sytuacja sie powtórzyła , znowu pod maska zrobiło się bardzo gorąco , Tym razem kontrolka DPF sie nie paliła , i nie wiem czy to już czas na pozbycie sie filtra , czy moze nie wypałił sie do końca, czy może coś innego powoduje tak wysoka temp. w komorze silnika . Kontrolka temp silnika w normie . Sporo jeżdżę w trasy , więc czasem podczas takiej jazdy dpf wypala się niezauważanie dla użytkownika . Może miał ktos podobny przypadek? Boje się że przy tak wysokiej temp w komorze cos sie może uszkodzić. Powiem jeszcze że nie należe do zwolenników wywalania DPF, jesli jest dobry oczywiście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura wypalenia Dpf-u sięga 600-700 st.C więc to wszystko jest normalne i nie masz czym sie przejmowac.

A smierdzi bo z dpf-em tla sie rowniez wszystkie brudy na zewnątrz.

Jak kontrolki nic wskazują to wszystko jest OK.

Kontroluj tylko poziom oleju czy nie rosnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek3,

Poziom oleju kontroluje co jakiś czas i jest ok , znaczy nie rośnie  ;-) . Wymieniam co około 15-17 tys.

Zdaje sobie sprawę z wysokiej temp. wypalania filtra , ale tak baaardzo dużej temp. w komorze silnia jeszcze nie miałem . Nawet maska z zewnątrz parzyła , Stąd moje zmartwienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź jeszcze pod uwagę ,ze jest środek lata ,a to jeszcze poteguje Twoje odczucia.

Autem nie trzeba jeździć,wystarczy ,ze postoi trochę w pelnym słońcu o tej porze i na masce mozna "jajka smazyć"

W T30 114 di jakiego miałem ok.3 lata w schowku pod szyba trzymalem zapalniczke gazową.Bedąc na morzem auto ad rana do wieczora stało w pelnym słońcu na parkingu.

Wieczorem przechodzac kolo nie go myślałem ,ze ktos wlamał sie do niego ,bo uniesiona była do gory klapa schowka.

Zajrzałem zaniepokojony do środka auta i co sie okazało?

Przyczyna było wybuch zapalniczki,która rozleciała sie przy tym na drobne kawałki!

W tym wszystkim miałem duzo szczescia ,ze nie doszło przy tym do zapłonu i niechybnego wtedy pożaru auta.

P.S.

A co do oleju-nawet jak Ci nieznacznie wzrasta to lepiej go wymieniaj częsciej niz 15-17 tys.km przebiegu.

W serwisowych wypalaniach Dpf-u -bez wzgledu na to kiedy olej byl ostatnio zmieniany-zawsze wymieniaja olej

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wypalaniu kontroluję poziom oleju , jakieś 40 tys km temu zdarzyło się ,że poziom wzrósł wiec wymieniłem go wcześniej(zrobione było ok 12 tys km) , Taki rozcieńczony olej ropą nie ma już swoich właściwości i może być przyczyna uszkodzenia np turbiny. Jednak tak wysokiej temp. w komorze silnika  nigdy nie miałem i stad mój niepokój , i raczej nie jest to wina ciepłego lata ;-)

Edytowane przez omar777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pete ma rację a ja dodam, że maska i bez włączania silnika potrafi być gorąca na tyle, że zostawione trampki na masce przytopiły się do niej. Jeśli czuć tam jakiś swąd to sprawdź czy olej lub płyn nie cieknie w tamtej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 przy ostatnim wypalaniu miałem taka temp pod maską że zaczał sie tlic jeden z ochronnych "filcy" , po kilku dniach sytuacja sie powtórzyła ,

 to wszystko jest normalne i nie masz czym sie przejmowac.

to ze tli sie juz wykladzina ochronna z cala pewnosciaj nie jest normalne

nie potrafie odpowiedziec co powinienes zrobic ale na poczatek bym zadbl o czystosc wewnatrz komory silnika, moze ten ochronny filc byl zabrudzony olejem albo smarem i dlatego zaczal sie tlic

przypadlosci Twojego DPFa kwalifikuja go do resekcji albo reanimacji, im szybciej tym lepiej/bezpieczniej, nie ma co zwlekac

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pete ma rację a ja dodam, że maska i bez włączania silnika potrafi być gorąca na tyle, że zostawione trampki na masce przytopiły się do niej. Jeśli czuć tam jakiś swąd to sprawdź czy olej lub płyn nie cieknie w tamtej okolicy.

Dokladnie tak.

Ja też poniekad o tym napisałem.Auto ma swoje lata ,to i brudu w srodku nie mało  ,pewnie przy nalewaniu oleju nieraz cos polało sie obok,chlapło to teraz smierdzi czy tli sie.

To jest normalne,na prawde  nie zawracaj sobie tym głowy.

P.S.

 Dzis dałem swemu w d..e bo nad jeziorem wyciagając zawieszona na skarpie drogi Audi A4.

W tej Audi przednie koła wisiały w powietrzu .Wlaczylem 4x4 lock ,wylaczyłem kontrole trakcji -Xtrail zakrecil kolami w miejscu .Dopiero z rozpedu udało sie Audi wciagnac .Ale z pod maski oraz kratkami nawiewu  walnał jak ze świecy dymnej , smierdzacy padliną dym z przypalonego sprzegła.

Jakby na to z boku ktoś popatrzył -to za gasnice pewnie by  chwycił mysląc ,ze w komorze silnika powstał pozar.

Smierdzi tak w aucie ,ze z garazu X-traila wystawiłem bo smród po całym domu sie mi sie rozszedł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wymianą oleju to ktoś radził (auta z dpf): jeździsz wokół komina, to maks co 10k km wymiana, jak więcej trasy to maks co 15k km. Ja tam staram się co 10-11k km, pomimo tego że trasa/miasto to u mnie 70/30%.

Edytowane przez Qzynka Edyta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

borge ,  też uważam że to sytuacja niezbyt normalna , o czystość  dbam , żadnych plam oleju , liści , itp . próbuje się umówić na dobrą diagnostykę (niestety wakacje) , podobno można odczytać stopień zapchania dpfa , czekam cierpliwie , na ta chwile jeżdżę spokojnie i sprawdzam co jakiś czas , naoglądałem się filmików płonących aut i dlatego wole dmuchać na zimnie , łudzę się jeszcze, że to był jednorazowy przypadek , ale jeśli się powtórzy dpf pójdzie w zapomnienie , nie zamierzam go regenerować, bo z tego co czytam na forach to zabieg na chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omar777-powtarzam--spokojnie to wszystko jest normalne jak nie ma zadnego Check Engine ,olej w normie ,cała reszta płynów  tez w normie  to każdy fachowiec powie to samo.

A co do filtra to fakt-regeneracja to zabieg na chwile,jak chcesz miec spokoj to albo nowy albo w ogole pozbycie definitywne starego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...