Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

Spalanie 1,5 vs 1,2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   BloodyBucket

BloodyBucket

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 41 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gniezno
  • Model:Pulsar
  • Silnik:1.2
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 1d 2h 52m 1s

Napisano 30 czerwiec 2017, 13:45

Rozumiem, że obaj piszecie o spalaniu 1.5?

Ja także mówię o 1,2. Dzisiaj (deszcz i wiatr) jazda mieszana gdzie zazwyczaj mam 5,3-5,6 to komputer pokazał mi 6,1.


  • 0

#62 OFFLINE   polonus

polonus

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 368 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Pulsar
  • Silnik:1.2t
  • Time Online: 6d 4h 13m

Napisano 30 czerwiec 2017, 15:33

Ja także mówię o 1,2. Dzisiaj (deszcz i wiatr) jazda mieszana gdzie zazwyczaj mam 5,3-5,6 to komputer pokazał mi 6,1.

Poniżej 6 to mi chyba nigdy nie schodzi, a w mieście to mam średnie koło 9 :o
  • 0

#63 OFFLINE   Andrzej G

Andrzej G

    Szczery do bólu

  • Eksperci

  • 1633 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Flaga:
  • Model:Nissan Pulsar DIG-T 1,2 (manual) Tekna, V2 KE288-LCNKEV2
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 120d 5h 55m 35s

Napisano 01 lipiec 2017, 20:22

U mnie komp. zaniża zdecydowanie spalanie i to o ok. 0,7 ltr / 100 km. Notuję skrupulatnie wszystkie tankowania i wg. dystrybutora wychodzi, że pali 6,25 (link w moim profilu na dole), natomiast komp pokazuje 5,5.

Co do rezerwy, to jak jeden z kolegów napisał - zapala, kiedy wskazuje, że mogę zrobić 120 km, natomiast w trakcie jazdy, kiedy wskazania zejdą do 80 km, przestaje cokolwiek wskazywać. Oczywiście wyskakuje dodatkowo komunikat, by zatankować.


  • 0

#64 OFFLINE   arthurae

arthurae

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:kety
  • Flaga:
  • Model:pulsar
  • Silnik:1,2 dig-t
  • Nr rejestracyjny:KOS
  • Time Online: 11h 55m 53s

Napisano 02 lipiec 2017, 13:14

Poniżej 6 to mi chyba nigdy nie schodzi, a w mieście to mam średnie koło 9 :o

może więcej jeździsz po mieście po prostu, u mnie codziennie w tygodniu 25km do pracy- może to jakaś trasa nie jest, ale na pewno inaczej by to wyglądało gdybym jechał np. 5km (po 5km to mi średnie pokazuje ok 7l, potem z każdym kilometrem spada, rekord wg kompa to 4,0l)


  • 0

#65 OFFLINE   tomkek1912

tomkek1912

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:była Almera N16 1,5 2000, jest Pulsar C13
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 7d 16h 54m 5s

Napisano 16 wrzesień 2017, 20:27

Ja dziś wg kompa na odcinku 70 km 5,1l/100. Od pojawienia się trzech kresek przejechałem 27 km i zatankowałem 21,5 litra. Przejechałem kolejne 273 km i teraz mi pokazuje dystans do pustego baku 126 km. Komputer pokazał 5,9 l/100 km, a po s8 ciąłem 130 km/h. Dla mnie luks wynik.
  • 0

#66 OFFLINE   polonus

polonus

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 368 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Pulsar
  • Silnik:1.2t
  • Time Online: 6d 4h 13m

Napisano 17 wrzesień 2017, 18:45

może więcej jeździsz po mieście po prostu, u mnie codziennie w tygodniu 25km do pracy- może to jakaś trasa nie jest, ale na pewno inaczej by to wyglądało gdybym jechał np. 5km (po 5km to mi średnie pokazuje ok 7l, potem z każdym kilometrem spada, rekord wg kompa to 4,0l)

Na ogół 6km lub 8km z przerwą po 5km (dziecko do szkoły). Aktualnie średnie mi komp pokazuje 8.5. Wziąłem się od ostatniego tankowania za dokładne pomiary to za jakiś czas się pochwalę co i jak :)
  • 0

#67 OFFLINE   arthurae

arthurae

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:kety
  • Flaga:
  • Model:pulsar
  • Silnik:1,2 dig-t
  • Nr rejestracyjny:KOS
  • Time Online: 11h 55m 53s

Napisano 26 wrzesień 2017, 08:37

U mnie komp. zaniża zdecydowanie spalanie i to o ok. 0,7 ltr / 100 km. Notuję skrupulatnie wszystkie tankowania i wg. dystrybutora wychodzi, że pali 6,25 (link w moim profilu na dole), natomiast komp pokazuje 5,5.

Co do rezerwy, to jak jeden z kolegów napisał - zapala, kiedy wskazuje, że mogę zrobić 120 km, natomiast w trakcie jazdy, kiedy wskazania zejdą do 80 km, przestaje cokolwiek wskazywać. Oczywiście wyskakuje dodatkowo komunikat, by zatankować.

również spisuje sobie wszystkie parametry ze spalania + wyliczenie rzeczywistego spalania (nie z kompa), to komp oczywiście zaniża. Przejechałem już prawie 30 tys km i z kompa śr spalanie wychodzi 5,66, a wyliczeń wg dystrybutora 6,16. Jeżdżę głównie do pracy (trasa 25 km dziennie w jedną stronę). Co do rezerwy to jest ona jakaś mega wielka, bo jak przestanie komp cokolwiek pokazywać, przejadę to ok 80km, zatankuje a wchodzi powiedzmy ok 40 l, a bak ma pojemność 46l.


  • 0

#68 OFFLINE   unibike

unibike

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wrocław
  • Model:PULSAR 1,2 DIG-T Acenta
  • Silnik:1,2
  • Nr rejestracyjny:DW
  • Time Online: 14h 3m 11s

Napisano 26 wrzesień 2017, 13:54

Witam wszystkich.
Też skrupulatnie sprawdzam różnice między spalaniem faktycznym (na podstawie tankowania) i wykazywanym przez komputer. Tak jak i u Was, również faktyczne spalanie jest wyższe o około 5 l/100 km od komputerowego. Od ostatniego tankowania zmieniłem przedziały obliczeń, co da bardziej dokładny wynik, ale na to trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy, bo jeżdżę raczej mało. Dotychczasowo kasowałem 1szy licznik komputera z każdym tankowaniem, więc uwzględniając, że "pod korek" nie zawsze oznacza to samo (po pierwszym odbiciu można jeszcze dolać nawet 1,5 litra), mamy duży błąd pomiaru, jeśli przejechaliśmy tylko np. 500 km i zatankowałem np. 34 litry (głównie miasto).

Teraz obliczenia zrobię na podstawie np. 2000 km, co znacznie zmniejszy wpływ tankowania "pod korek" na błąd obliczeń.

Wskazania komputera odnoszące się do rezerwy oceniam słabo. Po zgaśnięciu wyświetlania pozostałego dystansu (są tylko kreski) nie raz przejechałem jeszcze sporo kilometrów, a tu przy tankowaniu wlewa się tylko np. 35 litrów. Aż przestałem ufać, że bak ma 46 litrów.

Po zakończeniu nowych obliczeń przedstawię bardziej szczegółówe wyniki.

Pozdrawiam

 

 


  • 0

#69 OFFLINE   tomkek1912

tomkek1912

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:była Almera N16 1,5 2000, jest Pulsar C13
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 7d 16h 54m 5s

Napisano 08 październik 2017, 20:21

Witam. Powiem wam, pomijając nawet wskazania komputera, że masakrycznie ktoś wyskalował wskazówkę poziomu paliwa. W tym tygodniu próbowałem wypalić jak najwięcej paliwa. Wskazóweczka była w zasadzie na samym dole czerwonego zakresu. Dolałem 11,5 litra benzyny, przejechałem ze 25 kilometrów i dziś dotankowałem do pełna ok. 26,5 litra czyli w sumie jakieś 38 litrów. Takie wskazanie w almerze to już było niemal dno dna. Jakieś dwa litry. W pulsarze wychodzi, że było przed oboma tankowaniami niemal 7 litrów, jak nie więcej. Nie popisali się moim zdaniem.


  • 0

#70 OFFLINE   Andrzej G

Andrzej G

    Szczery do bólu

  • Eksperci

  • 1633 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Flaga:
  • Model:Nissan Pulsar DIG-T 1,2 (manual) Tekna, V2 KE288-LCNKEV2
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 120d 5h 55m 35s

Napisano 08 październik 2017, 21:06

Poniżej podaję niepodważalne różnice pomiędzy realnym zużyciem wg. dystrybutora (na obrazku), a tym co wskazuje komp. Nie są to jakieś szczątkowe pomiary, ale wszystkie tankowania od początku eksploatacji Pulsara do ostatniego tankowania. Podsumowując - wg. kompa średnie spalanie po tym przebiegu wynosi 5,6 ltr/100 km, czyli komp zaniża w granicach 0,7 / 100 km

69bd99f923cf.jpg


  • 0

#71 OFFLINE   tomkek1912

tomkek1912

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:była Almera N16 1,5 2000, jest Pulsar C13
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 7d 16h 54m 5s

Napisano 16 październik 2017, 05:44

4,8 wg komputera mi się wczoraj udało zrobić na start/stopie z lotniska balice obwodnicą, koło ikei, azory, łobzów (mniejsza o to). Po drodze stałem na 6 światłach, ruch umiarkowany. Na obwodnicy 130km/h, w mieście 50-70. Ale to krótki dystans jest. Góra 15 kilometrów.


  • 0

#72 OFFLINE   Daro11

Daro11

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 145 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Model:Pulsar
  • Silnik:1.2
  • Time Online: 3d 7m 27s

Napisano 23 październik 2017, 21:20

Łoł, to super wynik. W moim przypadku nie do zrobienia - za mało się przykładam.
  • 0

#73 OFFLINE   Andrzej G

Andrzej G

    Szczery do bólu

  • Eksperci

  • 1633 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Flaga:
  • Model:Nissan Pulsar DIG-T 1,2 (manual) Tekna, V2 KE288-LCNKEV2
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 120d 5h 55m 35s

Napisano 23 październik 2017, 22:18

Łoł, to super wynik. W moim przypadku nie do zrobienia - za mało się przykładam.

Wg. komputera to na DK-11 z Ostrowa Wlkp. do Poznania udało mi się zejść poniżej 4 ltr/100 (bodajże 3,7), ale to nie jazda ... i nijak się to ma do tego, co wyjdzie przy dystrybutorze. Dodam, że SS wyłączam, jak tylko odpalę silnik.

Dodam, że takie testy na krótkich odcinkach nie mają najmniejszego sensu. Już sam czynnik, czy ruszyliśmy na ciepłym silniku, czy zimnym, potrafi dać naprawdę sporą różnicę.


  • 0

#74 OFFLINE   tomkek1912

tomkek1912

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:była Almera N16 1,5 2000, jest Pulsar C13
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 7d 16h 54m 5s

Napisano 11 grudzień 2017, 20:05

To było na ciepłym. Mam inny pomiar z weekendu. Start na zimnym, 236 km. Stalowa Wola, Tarnobrzeg, obodnica Mielca, Dębica - 106 km prędkości 70-110, wskazanie komputera 5,1. Później wjazd na autostradę i do Krakowa 130 km, w tym po mieście jakieś 15. Po autostradzie cały czas 130-140. 3 osoby, pies, załadowana podłoga za przednimi fotelami, załadowany bagażnik. Średnia prędkość 94 km/h. Skończyło się na 5,7 l/100km z całej trasy. Czas jazdy niecałe 2,5 godziny.


Trochę odswieżę, nie w kwestii spalania, no może pośrednio. Czy ktoś testował ile można jeszcze jechać jak wskazówka jest równo z czerwoną kreską? Pytam bo miałem na równo w weekend po czym zatankowałem 33,5 litra i wskazówka wystrzeliła poza zakres. Przejechałem jakieś 35 km po mieście i wskazówka zrównała się z ostatnią kreską. Trochę lipne jest wskazanie w tym samochodzie. Właściwie to nadal nie ogarnąlem ile paliwa jest na rezerwie...


Użytkownik tomkek1912 edytował ten post 25 październik 2017, 16:46

  • 0