Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Primera P12 1.8 16V 116KM - jaka instalacja i gdzie


simson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Post skierowany do posiadaczy LPG w tym modelu a szczególnie do Dino, który po przejrzeniu forum jest chyba guru tematyki LPG :)
Od roku jestem posiadaczem Primery z roku 2002 z polski od znajomego z autentycznym przebiegiem 202 tys km. W rok zrobiłem już nią 20 tys.
Auto chodzi całkiem dobrze, nie bierze oleju, ponoć to bardzo trwały silnik i niezły pod gaz???
chciałbym założyć gaz gdyż ma spory apetyt na paliwo.
Przeczytałem trochę wątków na forum ale jest ich bardzo dużo więc łatwiej będzie zapytać bezpośrednio.
Mieszkam w Berlinie więc szukam gazownika zachodniopomorskie lub lubuskie, w wątkach o polecanych serwisach oraz na mapie polecanych gazowników zbyt wiele nie znalazłem.
Czy ma ktoś warsztat godny polecenia w tych rejonach?
Druga kwestia jaka instalacja do tego silnika? I czy ta lubryfikacja jest potrzebna (większość mówi, że nie).
Na forach widziałem bardzo dużo instalacji BRC.
Ze szczecina mam kilka ofert do wyboru:
1. LPG TECH OBD z wtryskiwaczami BARRACUDA oraz reduktorem SCHARK 1200 2 lata gwarancji (z lubryfikacją, co podnosi zapewne cenę) najdroższa opcja
2. BRC Sequent 32 odrobinę tańsza, 2 lata gwarancji obie powyższe w górnej granicy tego co chce wydać
3. Lovato Smart z gwarancją 2 letnią oraz limitem kilometrów 120 000, praktycznie taka sama cena jak powyżej
4. LPG TECH 204 na dragonach i red Shark (wyraźnie taniej) lub silver 224 za dopłatą 150zł a 324 o 300zł, ten sam gazownik bardzo poleca AEB Elpigaz z 3 letnią gwarancją. Ten gazownik budzi u mnie największe zaufanie, stroją instalacje w oparciu o AFR w gre rowniez wchodzi hamownia.
Docelowo chciałbym tym autem pojeździć jeszcze 2-3 lata, z racji wieku auta i wartości nie chciałbym instalować super drogiej instalacji, ale jednak zależy mi na względnej bezawaryjności.
Czy ten polski LPG tech da radę bo wszystkie pozostałe oferty to parę stów więcej?
Czy lepiej dla świętego spokoju wybrać którąś włoską ofertę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a szczególnie do Dino, który po przejrzeniu forum jest chyba guru tematyki LPG :)

 

bez przesady :D po prostu w przeciwieństwie do innych chce mi się nieraz coś popisać :D 

 

 

odnośnie zapytania:

- lubra zbędna

- jak auto ma być rejestrowane u Helmutów to musisz mieć zrobione zgodnie ze 105 :D i dostać Helmutową homologację 

- wszystkie propozycję są OK, wybrał bym Polski produkt

- 2-3 lata to nie jest wyznacznik, tylko ile zrobisz km?? w tym okresie 

- ważne jest zdjęcie kolektora do wiercenia, co w tym silniku nie jest nie wiadomo jakim wyczynem :D tylko musi się chcieć 

- wybrał bym warsztat z AFR-em, jeżeli oczywiście z niego korzystają :D bo znam warsztat, który ma AFR ale od roku nic z nim nie robi bo leży u mnie :D 

- OBD nie koniecznie  zadziała w tym aucie bez sensu wydawać kasę,

- sharik bez problemu obleci to auto do tego jest naprawdę dobrym reduktorem i tanim 

- możesz tak z ciekawości podać ceny tych zestawów?? jak nie chcesz na ogólnym to na PW 

 

 

jak coś jeszcze to pytaj :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.
auto mam na tatę w pl zarejestrowane, bo w pl je kupiłem tak było łatwiej i taniej, może następne kupię w de i tam zarejestruję.
o co kaman to jakaś norma :- jak auto ma być rejestrowane u Helmutów to musisz mieć zrobione zgodnie ze 105 :D i dostać Helmutową homologację
to też kolejne pytanie, czy jak zrobie u polskiego gaziarza a auto mam zarejestrowane w de to dostanę potrzebne dokumenty i homologację, żeby tuv sie nie przyczepił. Podobno instalacja w de to 1,5-2k euro w pl 700-800 jest różnica.

To ja się upewnię czy zdejmują kolektor.
przez rok zrobiłem 18-21 tys km, w tym roku myślę, że będzie podobnie, także szacowałbym ze przy 2 latach 30-40k km, przy 3 pewnie 50-60.

Dom rodzinny mam 750km od berlina, ze 3-4 razy w roku ich odwiedzam więc z samych tych tripów 4-6k km wskoczy, do tego lubię na wakacje po europie autem sie powłóczyć
obecnie skłaniam się w kierunku LPG TECH, wziąć 224 żeby była ta pamięć błędów czy podstawowy 204? różnica niewielka 150 zł i te red shark czy silver? to są rodzaje wtryskiwaczy?
Ten serwis co mi proponuje polską instalację koleś mówi, że oni zawsze stroją na AFR, ewentualnie hamownia, też robią normalną mechanikę, elektrykę więc mogą mi ogarnąć ten problem z obrotami.
Jeszcze pytanie nie wiem kiedy świece były wymieniane, na pewno wiecej niz 20k km temu, moze nawet 40chyba warto wymienić, to nie jest duży koszt.

Tylko jakie? jakieś standardowe, świece pod gaz to ściema?
ceny priv, nie chce pisać na forum publicznym, anuż gazownicy tu zaglądają może ktoś coś skojarzy
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak 115 to norma wg której trzeba montować 

jak zarejestrowane w PL to spoko jak będzie w D to mus zakład wystawić homologację na D ale to nei problem

przy takim przebiegu gazować jak najszybciej :D 

jak TECH to 224 nowszy, Sharik czy Silver to bez różnicy oba dadzą radę to są reduktory

problem z obrotami to trzeba zmierzyć przepływkę, wyczyścić przepustnicę sprawdzić świece

świece wymienić kupić Denso standardowe zmniejszyć przerwę na 0.7 do tego sprawdzić luzy zaworowe przed montażem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

dzięki to już wszystko jasne


dzis odebralem auto od gaziarza, chodzi bardzo ladnie na gazie, jak troche pojezdze napisze spalanie i spostrzezenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...