Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N15 1.4 87km Aparat czy pompa siedzi ?


Czarny2092

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej przerwie, nadszedł czas gdy już zacząłem siwieć przez problem w almerze czytanie postów zarywanie nocy na szukaniu usterki która objawia się szarpaniem i dławieniem/muleniem brakiem mocy podczas nie dużej przejażdżki. 

Na forach pisali co może być:
Świece - zmienione 
kable - zmienione
czyszczenie bądź gdy w złym stanie palec wraz z kopułką wymienić - wyczyszczona
Filtr paliwa i powietrza - zmieniony 
samo diagnostyka na zwarciu - brak błędów 
wszelkiego rodzaju złączki kostki rozpiąć przeczyścić wczepić - zrobione
Ciśnienie na cylindrach 13 , 12.5 ,12.5 , 13 to nie duża różnica , PS: Mimo braku świec raz strzeliło że ukazało się 20barów max na barometrze i wymieniłem wtedy przewody od ręki.
Analiza spalin/wydruku analizy:
CO 1.34%
CO2 13.57 % nawet jak dodał gazu to spadło max na 13.27%
HC 456 ppm
O2 1.58%
NO 0 ppm
temp 19 C
Lambda 1.010
CO kor 1.34%

Pozostało co nie robiłem:
Wymiana pompy paliwa 
wymiana cewki zapłonowej - szukałem ale nie moge jej znaleść
Wymiana modułu - nie wiem o co chodzi
wymiana aparatu zapłonowego

Jeszcze raz napiszę kiedy mi się to objawia: Przejadę zależy od dnia od 5-15km silnik nagrzany fajnie się jedzie a raczej płynie 110km/h równy gaz i raptem przydławienie zaraz po 3 sekundach dławienie szarpanie reakcja na gaz opóźniona po czasie ale trzeba trzymać do dechy, jak puści te mulenie to aż gniecie w fotel tak po 10 sekundach mulenia mimo iż gaz do dechy
czasem pomaga wciśnięcie sprzęgła prze gazować do 4k obr i na minute puszcza a czasem do drugiego dnia.
Przez ten incydent nie byłem nigdzie na wakacjach :/ lipton robić po 1k km w tyg w okolicach do 30km od domu.

Dodaje filmik pracy pompki paliwa (Uprzedam: wyciąłem kanapę i odkręciłem tą blachę na 3 śrubki i położyłem telefon na pompce)
Oto efekty: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis twoj pasuje do zacinajacej sie pompy paliwa. Ale jak wyglada przepustnica i przeplywomierz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie przepływke ona ma , przepustnica mogę jutro zdjąć filtr i cyknąć fotę , o ile da radę.
Może masz rację co do pompy. Ja nią wracałem do Polski z Belgii jak kupiłem , i zaczęło mi się to dziać
jak zalałem benzynę na 1 cpn od świecka/granicy. Po przejechaniu od cpn do poznania zaczęła rwać, że dolałem w poznaniu do pełna
poznańskiej 95.

PS: Spalanie obliczyłem teraz przez tydzień jazdy  8-8.5 litrów miasto , trasa krótka 8 litrów , klima = 11-12l to sondą chyba ok
kręcę ją do 2 tyś obrotów a czasami pierwszy bieg do 2tyś a reszta do 3tyś. na piątym czasem dojdzie do 4.5tyś obr
kobita schodzi almera do 7 literków bez klimy.

Pompka w baku ma filtr ? bo odkręcałem ale miałem pełny bak i nie wiedziałem jak wysunąć pompkę z baku ??

Zadam głupie pytanie tego diabła się zalewa 95 czy 98 ?  bo leje 95 ciągle bo przyzwyczaiłem się jak miałem hondę, że 95 jest zalecana.
Bo jeżeli 98 się zalewa a ja już mam nakręcone 17tyś km na 95 paliwie i to może moja wina bo mniej oktanów ?

Myślałem, że wtrysk siedzi , ale pierw zamówię pompę tylko jaką  używaną czy zamiennik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwowy Almerka ma pod maska po prawej stronie. Ja bym wykluczyl wtrysk. Bo jak jeden wtrysk by ci wysiad to by chodzil na trzy cylindry a to bys odrazu odczul i daleko nie ujechal.  Pompa powinna wyjsc do gory. Najlepiej ja wyciagac jak jest maly stan paliwa i cos podlozyc i uwazac zeby sie nie rozlalo. Na Allegro jest kilka pomp. Albo zainwestuj i kup nowa. Ale troche to kosztuje.

Ta usterka tez sie pokazuje na biegu jalowym i jak dajesz gazu czy tylko w czasie jazdy?

Warto sprawdzic tez czy przewod ktory podaje napiecie do pompy nie jest gdzies uszkodzony zanim kupisz pompe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ta usterka tez sie pokazuje na biegu jalowym i jak dajesz gazu czy tylko w czasie jazdy?

Warto sprawdzic tez czy przewod ktory podaje napiecie do pompy nie jest gdzies uszkodzony zanim kupisz pompe. 

Na jałowym ok. czasem przy zmianie biegów spadnie na 500 obr. zrobiłem szybki filmik bo rzadko mi się zdaża

 

Od razu tutaj napiszę by nie robić postów: i może to sonda ?

 

Nie wiem czemu rozkodował mi się pilot próbowałem tego http://nz/viewtopic.php?t=228%C2%A0

ale do mojego pilota nie pasuję , kręcąc kluczem w stacyjce mi check engine zabłysnął 

od razu zrobiłem samodiagnostykę lecz wyskakuje kod 55 czyli czysto a po zabawie w kręceniu zapłonu

check engine mi błysnął szybko 3 razy nie wiem co to znaczy.

 

 

Kolejne jeżeli ktoś ma u Siebie sondę lambda to można ją łatwo zdiagnozować wystarczy ze zapali silnik w

momencie jak są wyświetlane błędy usterek, poczeka ok. 5-6 minut do momentu aż silnik osiągnie

swoja normalna temperaturę pracy i przytrzyma wciśnięty gaz na poziomie 2200 obr.min i w tym

momencie lampka kontrolna CHECK ENGINE powinna przynajmniej 5 razy w ciągu 10 sekund

zabłysnąć - to znaczy, że z naszą sonda jest wszytko OK. 

Silnik miałem rozgrzany więc odpaliłem a check stał w miejscu tak jak na filmiku który zrobiłem

 

następne co to za pilot i jak się go koduje: dodaje załącznik bo nissan nats nie znam a chce zakodować

Kolega mi powiedział, że almera n15 1.4 87koni nie ma przepływki to prawda ?

post-95259-0-02554100-1471898224_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie pracuje ten silniczek, co Ty od niego chcesz ??? Wolne obroty ciut za niskie bo jest chyba 500? a powinno być 700~720 tak mi się wydaje. Zerknij w jakim stanie jest Twoje przepustnica. Obstawiam, że nigdy nie był czyszczona. Przepływomierz w Almerze oczywiście jest. To ta czarna kostka w przepustnicy wielkości dużego pudełka od zapałek. Po lewej stronie jak patrzysz na silnik. Zresztą zawsze możesz wyregulować wolne obroty, bo jest taka możliwość. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie pracuje ten silniczek, co Ty od niego chcesz ??? 

 Nagram filmik jak będzie ją trzepać. 

Właśnie z googlowałem w grafice przepustnice i wiem gdzie już jest. dziena.

 

Co do obrotów raz ma 500 , raz 900 , nie raz 750 , zależy od przejechanych kilometrów , sygnalizacje świetlną mam  co 2km 

 

Dziś kupiłem preparat do czyszczenia przepływomierza , na dniach się za niego zabiorę. 

Przy okazji przepustnice oczyszczę (benzynką zwykłą ją można ?)

 

Jeżeli czyszczenie przepływomierza i przepustnicy  nie da skutku (oby dało) wymienię pompę jeżeli to nie pomoże w szarpniu i dławieniu oraz nie spadnie w mieście bez korków poniżej 10l

to sondę też wymienie , 

Ale pierw idę wymienić olej bo już mam 19 tyś na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...